Metodologia pracy naukowej [WNHS-ODKS-MPNć]
Semestr zimowy 2023/24
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodologia pracy naukowej [WNHS-ODKS-MPNć] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/24 [2023/24_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Chrudzimska-Uhera | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Anne D'Alleva,Jak studiować historię sztuki, Universitas, Kraków 2008. Anne D'Alleva, Metody i teorie historii sztuki, Universitas, Kraków 2008. Wstęp do historii sztuki. Materiały bibliograficzne, oprac. J.K.Ostrowski, A.Małkiewicz, wyd. III Warszawa 1995. Wstęp do historii sztuki. Przedmiot, metodologia, zawód, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1973. Literatura dodatkowa: dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Ustalenie rodzaju pracy: katalog obiektów ' stan badań (wybór uzależniony od możliwości współpracy z instytucjami kultury) Wybór tematu przez każdego studenta Przedstawienie ogólnych zasad przygotowania pracy naukowej, z omówieniem specyfiki pracy nad stanem badań i katalogiem obiektów Omówienie metod pracy inwentaryzatorsko-katalogowych oraz materiałów bibliograficznych i ikonograficznych Omówienie struktury, celu i zakresu katalogu dzieł / stanu badań Koordynacja i bieżące omawianie efektów pracy studentów |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metoda ćwiczeniowo-praktyczna. Zakłada się konieczność prowadzenia części zajęć poza salą dydaktyczną - w terenie (w kontakcie z obiektami), w placówkach kultury (muzeach, galeriach), pracowniach artystycznych itp. Katalog dzieł: praca w kontakcie z obiektami, poza salą wykładową - w pracowniach artystycznych, kolekcjach i archiwach prywatnych i instytucjach kultury. Student samodzielnie opracowuje katalog obiektów, weryfikuje stan badań, wprowadza dane do systemu katalogowego instytucji. Opracowany katalog prezentuje i omawia podczas zajęć dydaktycznych. Stan badań: student przygotowuje i wygłasza podczas zajęć referat uzupełniony prezentacją multimedialną oraz oddaje wersję pisemną z opracowanym aparatem naukowym). Referat uzupełnia dyskusja (nauczyciel koordynuje postęp prac, sugeruje literaturę, dokonuje korekty tekstu, przedstawia uwagi). |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie semestru na podstawie: 1) obecności (studentka/student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu) i aktywnego udziału w zajęciach 2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu zaawansowania pracy nad wybranym przez studenta tematem 3) pracy pisemnej złożonej najpóźniej w terminie ostatnich zajęć tego przedmiotu w semestrze |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.