Historia starożytna powszechna i Kościoła [WNHS-HI-1SemJN]
Semestr letni 2023/24
Seminarium magisterskie,
grupa nr 1
Przedmiot: | Historia starożytna powszechna i Kościoła [WNHS-HI-1SemJN] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/24 [2023/24_L]
(zakończony)
Seminarium magisterskie [SEM_MGR], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Leszek Misiarczyk | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura: Literatura podstawowa oraz pomocnicza jest każdorazowo dobierana przez promotora do tematu przygotowywanej przez studenta pracy magisterskiej. Literatura uzupełniająca: 1. Dudziak, A., Żejmo, A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Warszawa 2008. 2. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 2009. 3. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2006. 4. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską?, Gliwice 2010. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematy poszczególnych zajęć są związane z prezentacją przez poszczególnych studentów równych kwestii związanych z przygotowaniem pracy dyplomowej. Studenci I roku pracują nad tematem, planem pracy i bibliografią, zaś studenci II roku przygotowują rozdz. II swojej pracy magisterskiej i prezentują go na zajęciach po czym dobywa się dyskusja nad nimi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metoda ćwiczeniowa. Kryteria oceniania: 1. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. W trakcie semestru uznawana jest jedna nieobecność. Każda następna nieobecność wymaga usprawiedliwienia oraz zaliczenia materiału na dyżurze. 2. Aktywność studentów w trakcie zajęć. 3. Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę. Forma zaliczenia: przygotowanie we wskazanym przez promotora terminie uzgodnionego fragmentu pracy magisterskiej. Podstawą zaliczenia poszczególnych semestrów jest: I semestr -wybór tematu i opracowanie konspektu pracy, wstępnego planu pracy II semestr - opracowanie fragmentów pracy uzgodnionych z promotorem III semestr - opracowanie fragmentów pracy uzgodnionych z promotorem IV semestr – zaprezentowanie całej pracy promotorowi - zaliczenie seminarium Warunki dla osiągnięcia określonej oceny: na ocenę 2 (ndst.): EK 1: student nie ma wiedzy na temat zasad korzystania z dorobku naukowego innych historyków i ich przywoływania w pracy magisterskiej EK 2: student nie potrafi samodzielnie wyszukiwać w różnych źródłach literatury potrzebnej do przygotowania pracy magisterskiej EK 3: student nie potrafi dokonywać krytycznej oceny, pogłębionej analizy, syntezy, twórczej interpretacji, a także prezentacji informacji zawartych w publikacjach oraz materiałach źródłowych EK 4: student nie potrafi w odpowiedni sposób opracować danego zagadnienia, prezentując swoje ustalenia podczas wystąpień ustnych i prac pisemnych EK 5: student nie ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego EK 6: student nie dostrzega i nie identyfikuje problemów etycznych związanych z przygotowywaniem pracy magisterskiej na ocenę 3 (dst.): EK 1: student ma w stopniu podstawowym wiedzę na temat zasad korzystania z dorobku naukowego innych historyków i ich przywoływania w pracy magisterskiej EK 2: student potrafi w stopniu podstawowym samodzielnie wyszukiwać w różnych źródłach literaturę potrzebną do przygotowania pracy magisterskiej EK 3: student potrafi w stopniu podstawowym dokonywać krytycznej oceny, pogłębionej analizy, syntezy, twórczej interpretacji, a także prezentacji informacji zawartych w publikacjach oraz materiałach źródłowych EK 4: student potrafi w stopniu podstawowym w odpowiedni sposób opracować dane zagadnienie, prezentując swoje ustalenia podczas wystąpień ustnych i prac pisemnych EK 5: student w stopniu podstawowym ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego EK 6: student w stopniu podstawowym dostrzega i prawidłowo identyfikuje problemy etyczne związane z przygotowywaniem pracy magisterskiej na ocenę 4 (db.): EK 1: student ma w stopniu dobrym wiedzę na temat zasad korzystania z dorobku naukowego innych historyków i ich przywoływania w pracy magisterskiej EK 2: student potrafi w stopniu dobrym samodzielnie wyszukiwać w różnych źródłach literaturę potrzebną do przygotowania pracy magisterskiej EK 3: student potrafi w stopniu dobrym dokonywać krytycznej oceny, pogłębionej analizy, syntezy, twórczej interpretacji, a także prezentacji informacji zawartych w publikacjach oraz materiałach źródłowych EK 4: student potrafi w stopniu dobrym w odpowiedni sposób opracować dane zagadnienie, prezentując swoje ustalenia podczas wystąpień ustnych i prac pisemnych EK 5: student w stopniu dobrym ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego EK 6: student w stopniu dobrym dostrzega i prawidłowo identyfikuje problemy etyczne związane z przygotowywaniem pracy magisterskiej na ocenę 5 (bdb.): EK 1: student ma w stopniu bardzo dobrym wiedzę na temat zasad korzystania z dorobku naukowego innych historyków i ich przywoływania w pracy magisterskiej EK 2: student potrafi w stopniu bardzo dobrym samodzielnie wyszukiwać w różnych źródłach literaturę potrzebną do przygotowania pracy magisterskiej EK 3: student potrafi w stopniu bardzo dobrym dokonywać krytycznej oceny, pogłębionej analizy, syntezy, twórczej interpretacji, a także prezentacji informacji zawartych w publikacjach oraz materiałach źródłowych EK 4: student potrafi w stopniu bardzo dobrym w odpowiedni sposób opracować dane zagadnienie, prezentując swoje ustalenia podczas wystąpień ustnych i prac pisemnych EK 5: student w stopniu bardzo dobrym ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego. EK 6: student w stopniu bardzo dobrym dostrzega i prawidłowo identyfikuje problemy etyczne związane z przygotowywaniem pracy magisterskiej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania: 1. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. W trakcie semestru uznawana jest jedna nieobecność. Każda następna nieobecność wymaga usprawiedliwienia oraz zaliczenia materiału na dyżurze. 2. Aktywność studentów w trakcie zajęć. 3. Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę. Forma zaliczenia: przygotowanie we wskazanym przez promotora terminie uzgodnionego fragmentu pracy magisterskiej. Podstawą zaliczenia poszczególnych semestrów jest: I semestr -wybór tematu i opracowanie konspektu pracy, wstępnego planu pracy II semestr - opracowanie fragmentów pracy uzgodnionych z promotorem III semestr - opracowanie fragmentów pracy uzgodnionych z promotorem IV semestr – zaprezentowanie całej pracy promotorowi - zaliczenie seminarium Warunki dla osiągnięcia określonej oceny: na ocenę 2 (ndst.): EK 1: student nie ma wiedzy na temat zasad korzystania z dorobku naukowego innych historyków i ich przywoływania w pracy magisterskiej EK 2: student nie potrafi samodzielnie wyszukiwać w różnych źródłach literatury potrzebnej do przygotowania pracy magisterskiej EK 3: student nie potrafi dokonywać krytycznej oceny, pogłębionej analizy, syntezy, twórczej interpretacji, a także prezentacji informacji zawartych w publikacjach oraz materiałach źródłowych EK 4: student nie potrafi w odpowiedni sposób opracować danego zagadnienia, prezentując swoje ustalenia podczas wystąpień ustnych i prac pisemnych EK 5: student nie ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego EK 6: student nie dostrzega i nie identyfikuje problemów etycznych związanych z przygotowywaniem pracy magisterskiej na ocenę 3 (dst.): EK 1: student ma w stopniu podstawowym wiedzę na temat zasad korzystania z dorobku naukowego innych historyków i ich przywoływania w pracy magisterskiej EK 2: student potrafi w stopniu podstawowym samodzielnie wyszukiwać w różnych źródłach literaturę potrzebną do przygotowania pracy magisterskiej EK 3: student potrafi w stopniu podstawowym dokonywać krytycznej oceny, pogłębionej analizy, syntezy, twórczej interpretacji, a także prezentacji informacji zawartych w publikacjach oraz materiałach źródłowych EK 4: student potrafi w stopniu podstawowym w odpowiedni sposób opracować dane zagadnienie, prezentując swoje ustalenia podczas wystąpień ustnych i prac pisemnych EK 5: student w stopniu podstawowym ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego EK 6: student w stopniu podstawowym dostrzega i prawidłowo identyfikuje problemy etyczne związane z przygotowywaniem pracy magisterskiej na ocenę 4 (db.): EK 1: student ma w stopniu dobrym wiedzę na temat zasad korzystania z dorobku naukowego innych historyków i ich przywoływania w pracy magisterskiej EK 2: student potrafi w stopniu dobrym samodzielnie wyszukiwać w różnych źródłach literaturę potrzebną do przygotowania pracy magisterskiej EK 3: student potrafi w stopniu dobrym dokonywać krytycznej oceny, pogłębionej analizy, syntezy, twórczej interpretacji, a także prezentacji informacji zawartych w publikacjach oraz materiałach źródłowych EK 4: student potrafi w stopniu dobrym w odpowiedni sposób opracować dane zagadnienie, prezentując swoje ustalenia podczas wystąpień ustnych i prac pisemnych EK 5: student w stopniu dobrym ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego EK 6: student w stopniu dobrym dostrzega i prawidłowo identyfikuje problemy etyczne związane z przygotowywaniem pracy magisterskiej na ocenę 5 (bdb.): EK 1: student ma w stopniu bardzo dobrym wiedzę na temat zasad korzystania z dorobku naukowego innych historyków i ich przywoływania w pracy magisterskiej EK 2: student potrafi w stopniu bardzo dobrym samodzielnie wyszukiwać w różnych źródłach literaturę potrzebną do przygotowania pracy magisterskiej EK 3: student potrafi w stopniu bardzo dobrym dokonywać krytycznej oceny, pogłębionej analizy, syntezy, twórczej interpretacji, a także prezentacji informacji zawartych w publikacjach oraz materiałach źródłowych EK 4: student potrafi w stopniu bardzo dobrym w odpowiedni sposób opracować dane zagadnienie, prezentując swoje ustalenia podczas wystąpień ustnych i prac pisemnych EK 5: student w stopniu bardzo dobrym ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego. EK 6: student w stopniu bardzo dobrym dostrzega i prawidłowo identyfikuje problemy etyczne związane z przygotowywaniem pracy magisterskiej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Historia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.