Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza psychologiczna [WF-PS-N-DP] Semestr zimowy 2023/24
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnoza psychologiczna [WF-PS-N-DP]
Zajęcia: Semestr zimowy 2023/24 [2023/24_Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
sala 1421
Kampus Wóycickiego Bud. 14 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 25
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Sławomir Ślaski
Literatura:

Baka, Ł. (2019). Kopenhaski Kwestionariusz Psychospołeczny (COPSOQ II): podręcznik do polskiej wersji narzędzia. CIOP-PIB.

Baka, Ł., & Basińska, B. A. (2016). Psychometryczne właściwości polskiej wersji Oldenburskiego kwestionariusza wypalenia zawodowego (OLBI). Medycyna Pracy, 67(1), 29–41. https://doi.org/10.13075/mp.5893.00353

Bakker, A. B., & Demerouti, E. (2017). Job demands–resources theory: Taking stock and looking forward. Journal of Occupational Health Psychology, 22(3), 273–285. https://doi.org/10.1037/ocp0000056

Basińska, B., Gruszczyńska, E., & Schaufeli, W. B. (2021). Polska adaptacja Metody Oceny Wypalenia Zawodowego (BAT-PL) autorstwa Schaufeliego i współpracowników. Psychiatria Polska, 255, 1–13.

Chirkowska-Smolak, T. (2018). Polska adaptacja kwestionariusza do pomiaru wypalenia zawodowego OLBI (The Oldenburg Burnout Inventory). Studia Oeconomica Posnaniensia, 6(3), 24–47. https://doi.org/10.18559/soep.2018.3.2

Chirkowska-Smolak, T., & Grobelny, J. (2016). Konstrukcja i wstępna analiza psychometryczna Kwestionariusza Postrzeganego Stresu w Pracy (PSwP). Czasopismo Psychologiczne, 22(1), 131–139.

Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000). The „what” and „why” of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior. Psychological Inquiry, 11(4), 227–268. https://doi.org/10.1207/S15327965PLI1104_01

Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2017). Self-determination theory: Basic psychological needs in motivation, development, and wellness. Guilford Publishing.

Jaworowska, A. (2014). Kwestionariusz Wypalenia Zawodowego LBQ. Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

Kasprzak, E., Michalak, M., & Minda, M. (2017). Kwestionariusz kształtowania pracy–KKPracy. Polska adaptacja narzędzia. Psychologia społeczna, 12(4), 43.

Kulikowski, K., & Madej, M. (2013). Zaangażowanie w pracę - problemy z pomiarem. Problemy Zarządzania, 12(45), 99–112.

Łądka-Barańska, A., & Puchalska-Kamińska, M. (2022). Job crafting. Nowa metoda budowania zaangażowania i poczucia sensu pracy. Wolters Kluwer.

Matczak, A., Jaworowska, A., Fecenec, D., Stańczak, J., & Bitner, J. (2009). CwP, Skala Człowiek w Pracy. Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

Orlak, K., Gołuch, D., & Stolarski, M. (2019). Polish Adaptation of the Copenhagen Psychosocial Questionnaire II (Copsoq II) in Polish Prison Service Staff - a Tool for Psychosocial Risk Assessment At the Workplace. The Polish Journal of Aviation Medicine, Bioengineering and Psychology, 25(1), 5–18. https://doi.org/10.13174/pjambp.07.12.2020.01

Pejtersen, J. H., Kristensen, T. S., Borg, V., & Bjorner, J. B. (2010). The second version of the Copenhagen Psychosocial Questionnaire. Scandinavian Journal of Public Health, 38(3 Suppl), 8–24. https://doi.org/10.1177/1403494809349858

Rakowska, A., & Mącik, R. (2016). Zaangażowanie pracownika a satysfakcja z pracy–modelowanie zależności z wykorzystaniem PLS-SEM. Przegląd Organizacji, 5, 48–58. https://doi.org/10.33141/po.2016.05.07

Rogala, A., & Cieślak, R. (2019). Narzędzie do pomiaru przekształcania pracy: właściwości psychometryczne polskiej wersji Job Crafting Scale. Medycyna Pracy, 70(4), 445–457.

Schaufeli, W. B., Desart, S., & De Witte, H. (2020). Burnout assessment tool (Bat)—development, validity, and reliability. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(24), 1–21. https://doi.org/10.3390/IJERPH17249495

Stemplewska-Żakowicz, K. (2019). Diagnoza psychologiczna: diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Strelau, J., & Jaworowska, A. (2020). Kwestionariusz Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych CISS: Wydanie czwarte. Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

Zakres tematów:

1.Wprowadzenie w problematykę zajęć, informacje o warunkach zaliczenia.

2. Pojęcie i modele diagnozy psychologicznej.

3. Diagnoza kliniczna vs. statystyczna.

4. Diagnoza psychiatryczna vs. psychologiczna.

4. Metody diagnozy: wywiad.

5. Metody diagnozy: obserwacja.

6. Metody diagnozy: kwestionariusze samoopisowe.

7. Metody diagnozy: techniki projekcyjne.

8. Relacja diagnostyczna

9. Problemy w procesie diagnozowania

10. Problemy w procesie diagnozaowania w psychologii sądowej

11. Metoda studium przypadku

12. Praktyczne przedstawienie studium przypadku

13. Kompetencje diagnostyczne psychologa.

14. Etyczne problemy diagnozy w psychologii sądowej

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

miniwykład

praca w grupach

dyskusja

rozwiązywanie problemów

analiza tekstów

filmy dydaktyczne

studium przypadku

Metody i kryteria oceniania:

2: nie zna i nie rozumie, czym zajmuje się diagnoza psychologiczna;

3: częściowo zna i rozumie, na czym polega odmienność

różnorodność diagnoz;

4: potrafi rozpoznawać problemy specyficzne dla różnych

form zachowań oraz udzielić odpowiedniej pomocy

psychologicznej;

5: doskonale potrafi rozpoznawać problemy specyficzne dla różnych diiagnoz oraz udzielić odpowiedniej pomocy psychologicznej

obecność

Uwagi:

Zajęcia adresowane do studentów ze specjalności Psychologia sądowa i penitencjarna.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)