Diagnoza psychologiczna [WF-PS-N-DP]
Semestr zimowy 2023/24
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Diagnoza psychologiczna [WF-PS-N-DP] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/24 [2023/24_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Mikołaj Stolarski | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Hornowska, E. (2001). Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Hornowska, E., Paluchowski, W. J. (2004). Kulturowa adaptacja testów psychologicznych. W: J. Brzeziński (red.), Metodologia badań psychologicznych. Wybór tekstów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Ledzińska, M. (2009). Człowiek współczesny w obliczu stresu informacyjnego, Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN. Matczak, A. (1994). Diagnoza intelektu. Warszawa: PAN. Paluchowski, W. J. (2007). Diagnoza psychologiczna. Proces, narzędzia, standardy. Warszawa: WAiP. Stemplewska-Żakowicz, K., Paluchowski, W. J., Podstawy diagnozy psychologicznej, w: J. Strelau, D. Doliński (red.). Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 2. GWP, Gdańsk, 2011, (s. 23-63, 86-91). Paluchowski W.J., Diagnoza psychologiczna. Podejście ilościowe i jakościowe, Seria: Wykłady z Psychologii, t. 7, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2006, (wybrane rozdz.). Stemplewska-Żakowicz K., Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna, GWP, Gdańsk 2013, rozdz. 1, 2, 4. Hornowska E., Urbański M. (red.), W.J. Paluchowski. Diagnozowanie diagnozy, Wyd. Naukowe Wydziału Nauk Społecznych UAM, Poznań, 2017. (rozdz. 1). Paluchowski W.J., Diagnoza psychologiczna. Proces – narzędzia – standardy, Oficyna Wydawnicza Łośgraf, Warszawa, 2012. Testy i książki. Katalog. (2018). Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego towarzystwa Psychologicznego. Warszawa: PTP. Sosnowski, T. (2002). Zadania umysłowe a aktywność sercowo-naczyniowa. Sopot: GWP. Szustrowa, T. (2011). Testy w biznesie standardy i praktyka. Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego towarzystwa Psychologicznego (2018). Warszawa PTP. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne 2. Wprowadzenie do zagadnienia diagnozy psychologicznej 3. OLBI 4. PSwP 5. KKPracy 6. Wprowadzenie do zaawansowanej diagnostyki 7. BAT 8. COPSOQ II PL 9 BNP 10. UWES 11. CISS 12. LBQ 13. CwP 14. Zaliczenie 15. Podsumowanie |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Efekty wiedzy Metoda dydaktyczna – dyskusje, prezentacje multimedialne, poznawanie metod diagnostycznych charakterystycznych dla praktyki psychologicznej w psychologii pracy i organizacji. Efekty umiejętności Metoda dydaktyczna – przeprowadzanie badań metodami wykorzystywanymi w diagnozie z zakresu problematyki psychologii pracy i organizacji. Efekty kompetencji Metoda dydaktyczna – interpretacja metod badawczych wykorzystywanych w diagnozie z zakresu problematyki psychologii pracy i organizacji. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza Na ocenę-5: w wysokim stopniu opanował wiedzą niezbędną do prowadzenia badań diagnostycznych w psychologii pracy i organizacji Na ocenę- 4: dobrze opanował wiedzą niezbędną do prowadzenia badań diagnostycznych w psychologii pracy i organizacji Na ocenę- 3: w wystarczającym stopniu opanował wiedzą niezbędną do prowadzenia badań diagnostycznych w psychologii pracy i organizacji Na ocenę- 2: nie opanował w wystarczającym stopniu wiedzy niezbędnej do prowadzenia badań diagnostycznych w psychologii pracy i organizacji Umiejętności Na ocenę- 5: umie samodzielnie dokonać zaplanować przebieg procesu diagnostycznego i wybrać adekwatne narzędzia diagnostyczne, umie bdb. przeprowadzić kontrakt psychologiczny, samodzielnie przeprowadzić diagnozę, zinterpretować, zintegrować uzyskane dane i dokonać diagnozy; potrafi bardzo dobrze przekazywać informacje zwrotne o wynikach badania. Na ocenę- 4: podczas planowania procesu diagnostycznego, prowadzenia kontraktu psychologicznego, wykonywania diagnozy, interpretowania wyników oraz przekazywania informacji zwrotnych na ogół jest mało samodzielny i wymaga pewnej pomocy. Na ocenę- 3: nie potrafi właściwie przeprowadzić kontraktu psychologicznego, a podczas planowania procesu diagnostycznego, wykonywania diagnozy, interpretowania wyników oraz przekazywania informacji zwrotnych nie jest samodzielny i wymaga znacznej pomocy. Na ocenę- 2: nie potrafi właściwe przeprowadzić badań psychologicznych. Kompetencje (postawy): Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę w zakresie diagnostyki psychologiczne, postępuje etycznie. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.