Diagnoza psychologiczna [WF-PS-N-DP]
Semestr zimowy 2023/24
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Diagnoza psychologiczna [WF-PS-N-DP] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/24 [2023/24_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Małgorzata Starzomska-Romanowska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Brandsma J., Farrelly F. (2004). Terapia prowokatywna. Kraków: Wydawnictwo METAmorfoza. 2. Brantley J., Wood J.C., McKay M. (2015). Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) praktyczne ćwiczenia rozwijające uważność, efektywność interpersonalną, regulację emocji i odporność na stres. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. 3. Davis, R., Millon, T. (2005). Zaburzenia osobowości we współczesnym świecie. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia. 4. Dąbrowski, K. (2021). Dezintegracja pozytywna. Warszawa: PIW. 5. Fox, D. J. (2021). Borderline. Życie na krawędzi. Gdańsk: GWP. 6. Heyes, S. C. (2013). Terapia akceptacji i zaangażowania. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. 7. Leahy R.L. (2019). Techniki terapii poznawczej. Podręcznik praktyka, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. 8. Mason P.T., Kreger R. (2019). Borderline jak żyć z osobą o skrajnych emocjach. Gdańsk: GWP. 9. Preißmann, Ch. (2021). Asperger. Życie w dwóch światach. Gdańsk: GWP. 10. Prizant B.M., Fields-Meyer T. (2017). Niezwyczajni ludzie. Nowe spojrzenie na autyzm. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. 11. Ringel E. (1992). Nerwica a samozniszczenie. Warszawa: PWN. 12. Rothschild B. (2014). Ciało pamięta. Psychofizjologia traumy i terapia osób po urazie psychicznym. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. 13. Rothschild B. (2021). Ciało pamięta. Tom 2. Rewolucja w terapii traumy. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. 14. Tedeschi R. G., Calhoun L. G. (2004). Posttraumatic growth: conceptual foundations and empirical evidence. Psychological Inquiry, 15(1): 1-18. 15. Yapko M. (2002). Kiedy życie boli. Dyrektywy w leczeniu depresji. Gdańsk: GWP. oraz materiały dostarczone przez prowadzącego. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie 2. Diagnoza depresji i zaburzeń lękowych 3. Diagnoza zaburzeń osobowości 4. Diagnozowanie wybranych zaburzeń rozwojowych i psychicznych – Autyzm, Zespół Aspergera 5. Diagnoza Zespołu Stresu Pourazowego 6. Wzrost potraumatyczny i dezintegracja pozytywna 7. Potencjał człowieka z perspektywy egzystencjalnej, pozytywnej oraz dialektycznej 8. Elementy psychoedukacji, samopomocy i psychoterapii – w przypadku w/w problemów psychicznych 9. Podsumowanie zajęć 10. Zaliczenie |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne Dyskusja Sposoby weryfikacji efektów kształcenia Kolokwium 10 pytań jednokrotnego wyboru |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Udział w dyskusji, wyniki z kolokwium |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Zajęcia adresowane do studentów ze specjalności Psychologia wspomagania rozwoju. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.