Poradnictwo [WSE-PS-P]
Semestr zimowy 2023/24
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Poradnictwo [WSE-PS-P] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/24 [2023/24_Z]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jolanta Łodzińska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Jakoniuk-Diallo A., Kubiak H., O co pytają rodzice dzieci z niepełnosprawnością, Difin, Warszawa 2010. 2. Pomoc-wsparcie-poradnictwo. Od teorii do praktyki, (red.) M. Piorunek, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2010. 3. Poradnictwo zawodowe dla osób szczególnego ryzyka. Wybrane aspekty, (red.) Kukla D., Bednarczyk Ł., Difin, Warszawa 2010. Literatura uzupełniająca: 1. Wielowymiarowość poradnictwa w życiu człowieka, (red.) D. Kukla, Warszawa 2010. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zapoznanie Studentów z Sylabusem, zapoznanie z warunkami zaliczenia. Wprowadzenie do problematyki poradnictwa. 2. Stereotypy utrudniające wykonywanie zadań z zakresu poradnictwa. 3. Kompetencje zawodowe pracownika, cechy doradcy, metody działania poradniczego. 4. Znaczenie komunikacji interpersonalnej w sytuacji poradniczej. 5. Konflikty społeczne. Rodzaje konfliktów i ich skutki. 6. Podstawowe zasady i dylematy etyczne w poradnictwie. 7. Relacje w pracy socjalnej. 8. Czynniki stresogenne utrudniające relacje interpersonalne. 9. Syndrom wypalenia zawodowego pracownika socjalnego. 10. Idea holizmu w pracy socjalnej. 11. Uzależnienia jako problem społeczny. Pokaz multimedialny. 12. Poradnictwo skierowane do osób starszych. 13. Poradnictwo skierowane do osób z niepełnosprawnością. 14. Repetytorium. 15. Zaliczenie przedmiotu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Konwersacja, pokazy audiowizualne, dyskusja mająca na celu wyciągnięcie logicznych i spójnych wniosków. Stawianie studentom pytań problemowych. Weryfikacja efektów w toku zajęć będzie prowadzona permanentnie poprzez ocenę przygotowania studenta do zajęć. Egzamin pisemny. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę ndst (2) - student nie posiadał wiedzy, umiejętności oraz kompetencji zawartych w minimalnym zakresie 50%. Na ocenę dst (3)/ dst+ (3+) - student posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje zawarte w przedziale 51%-70%. Na ocenę db (4)/ db+ (4+) - student posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje zawarte w przedziale 71%-90%. Na ocenę bdb (5) - student posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje zawarte w przedziale 91%-100%. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa (dopuszczalne 2 nieobecności). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.