Seminarium licencjackie [WH-KUZ-I-3-SemLicen]
Semestr zimowy 2023/24
Seminarium licencjackie,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [WH-KUZ-I-3-SemLicen] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/24 [2023/24_Z]
(zakończony)
Seminarium licencjackie [SEMLI], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 4 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 6 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Magdalena Złocka-Dąbrowska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. poradnik dla humanistów. Przekład i aneks Grażyna Jurkowlaniec. Wstęp do wydania polskiego Wojciech Tygielski, UW, Warszawa 2007; https://docer.pl/doc/x18v058 Małgorzata Rygielska , O „tekście kultury”; https://docer.pl/doc/x18v058 Zakład Teorii i Historii Kultury, Instytut Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych, Uniwersytet Śląski w Katowicach, http://www.zew.uni.wroc.pl/files/zew22_rygielska.pdf Tomasz Poskrobko, Redagowanie tekstów naukowych. Metodyka pracy naukowej Andrzej Radomski, O zastosowaniu map myśli w nauce i edukacji, Kultura i Historia nr 36/2019 (2); http://www.kulturaihistoria.umcs.lublin.pl/wp-content/uploads/2019/12/1; E. Kulczycki, Jak napisać "dobry" artykuł naukowy, czyli naukowo o pisaniu; http://ekulczycki.pl/teoria_komunikacji/jak-napisac-dobry-artykul-naukowy-czyli-naukowo-o-pisaniu/ Steven Pinker, Piękny styl. Przewodnik człowieka myślącego po sztuce pisania XXI wieku. Andrzej Radomski, O zastosowaniu map myśli w nauce i edukacji, Kultura i Historia nr 36/2019 (2), http://www.kulturaihistoria.umcs.lublin.pl/wp-content/uploads/2019/12/1 Jak napisać "dobry" artykuł naukowy, czyli naukowo o pisaniu http://ekulczycki.pl/teoria_komunikacji/jak-napisac-dobry-artykul-naukowy-czyli-naukowo-o-pisaniu/ Steven Pinker, Piękny styl. Przewodnik człowieka myślącego po sztuce pisania XXI wieku. Ponadto prowadzący wskazuje początkową literaturę przedmiotu z zakresu danej pracy dyplomowej a następnie każdy student zgodnie ze wskazówkami prowadzącego rozszerza literaturę przedmiotu oraz omawia ją na zajęciach przygotowując pracę. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Podstawy warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej i przygotowanie studentów do udziału badaniach. Kształtowanie pisemnej wypowiedzi naukowej. Kompozycja pracy licencjackiej. Rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych, sporządzania bibliografii podmiotowej i przedmiotowej,. Edytorskie opracowania tekstu naukowego. Wykorzystywanie źródeł naukowych, znajomość zasad cytowania, umiejętność redagowania przypisów i indeksów. Materiały źródłowe i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy licencjackiej. Konstruowanie wywodu naukowego: stawianie tezy, prowadzenie myśli; dowodzenie i argumentacja. Warsztat naukowy współczesnego humanisty. Zasady przygotowywania i wykorzystywania opracowań naukowych. Zasady edytorskie humanistycznych prac naukowych. Elementy stylistyki tekstu naukowego. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody poszukujące, ćwiczeniowo-praktyczne, eksponujące. Weryfikacja efektów kształcenia w obszarze wiedzy realizowana jest metodami poszukującymi, w obszarze umiejętności- ćwiczeniowo-praktycznymi a w obszarze kompetencji społecznych- eksponującymi oraz ćwiczeniowymi. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę bardzo dobrą: student realizuje powierzone mu zadania w czasie wyznaczonym przez prowadzącą, czyni postępy w pracy nad licencjatem, osiąga bardzo dobre efekty w regularnej pracy nad tekstem i przygotowuje 50% zaplanowanego tekstu pracy dyplomowej. Na ocenę dobrą: student realizuje powierzone mu zadania w czasie wyznaczonym przez prowadzącą, czyni postępy w pracy nad licencjatem, osiąga dobre efekty w tym zakresie i przygotowuje 40% zaplanowanego tekstu pracy dyplomowej. Na ocenę dostateczną: student pracuje w rytmie częściowo niezależnym od wskazań prowadzącej, przygotowuje pracę licencjacką w 30 % zaplanowanego tekstu pracy dyplomowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.