Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie [WH-KUZ-I-3-SemLicen] Semestr zimowy 2023/24
Seminarium licencjackie, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium licencjackie [WH-KUZ-I-3-SemLicen]
Zajęcia: Semestr zimowy 2023/24 [2023/24_Z] (zakończony)
Seminarium licencjackie [SEMLI], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi piątek (nieparzyste), 18:30 - 20:00
sala 410A
Kampus Dewajtis Nowy Gmach jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 4
Limit miejsc: 6
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Magdalena Złocka-Dąbrowska
Literatura:

Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. poradnik dla humanistów. Przekład i aneks Grażyna Jurkowlaniec. Wstęp do wydania polskiego Wojciech Tygielski, UW, Warszawa 2007; https://docer.pl/doc/x18v058

Małgorzata Rygielska , O „tekście kultury”; https://docer.pl/doc/x18v058

Zakład Teorii i Historii Kultury, Instytut Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych, Uniwersytet Śląski w Katowicach, http://www.zew.uni.wroc.pl/files/zew22_rygielska.pdf

Tomasz Poskrobko, Redagowanie tekstów naukowych. Metodyka pracy naukowej

Andrzej Radomski, O zastosowaniu map myśli w nauce i edukacji, Kultura i Historia nr 36/2019 (2); http://www.kulturaihistoria.umcs.lublin.pl/wp-content/uploads/2019/12/1;

E. Kulczycki, Jak napisać "dobry" artykuł naukowy, czyli naukowo o pisaniu; http://ekulczycki.pl/teoria_komunikacji/jak-napisac-dobry-artykul-naukowy-czyli-naukowo-o-pisaniu/

Steven Pinker, Piękny styl. Przewodnik człowieka myślącego po sztuce pisania XXI wieku.

Andrzej Radomski, O zastosowaniu map myśli w nauce i edukacji, Kultura i Historia nr 36/2019 (2), http://www.kulturaihistoria.umcs.lublin.pl/wp-content/uploads/2019/12/1

Jak napisać "dobry" artykuł naukowy, czyli naukowo o pisaniu

http://ekulczycki.pl/teoria_komunikacji/jak-napisac-dobry-artykul-naukowy-czyli-naukowo-o-pisaniu/

Steven Pinker, Piękny styl. Przewodnik człowieka myślącego po sztuce pisania XXI wieku.

Ponadto prowadzący wskazuje początkową literaturę przedmiotu z zakresu danej pracy dyplomowej a następnie każdy student zgodnie ze wskazówkami prowadzącego rozszerza literaturę przedmiotu oraz omawia ją na zajęciach przygotowując pracę.

Zakres tematów:

Podstawy warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej i przygotowanie studentów do udziału badaniach.

Kształtowanie pisemnej wypowiedzi naukowej.

Kompozycja pracy licencjackiej.

Rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych, sporządzania bibliografii podmiotowej i przedmiotowej,.

Edytorskie opracowania tekstu naukowego.

Wykorzystywanie źródeł naukowych, znajomość zasad cytowania, umiejętność redagowania przypisów i indeksów.

Materiały źródłowe i ich selekcjonowania dla potrzeb pracy licencjackiej. Konstruowanie wywodu naukowego: stawianie tezy, prowadzenie myśli; dowodzenie i argumentacja.

Warsztat naukowy współczesnego humanisty.

Zasady przygotowywania i wykorzystywania opracowań naukowych.

Zasady edytorskie humanistycznych prac naukowych. Elementy stylistyki tekstu naukowego.

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

Metody poszukujące, ćwiczeniowo-praktyczne, eksponujące.

Weryfikacja efektów kształcenia w obszarze wiedzy realizowana jest metodami poszukującymi, w obszarze umiejętności- ćwiczeniowo-praktycznymi a w obszarze kompetencji społecznych- eksponującymi oraz ćwiczeniowymi.

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę bardzo dobrą: student realizuje powierzone mu zadania w czasie wyznaczonym przez prowadzącą, czyni postępy w pracy nad licencjatem, osiąga bardzo dobre efekty w regularnej pracy nad tekstem i przygotowuje 50% zaplanowanego tekstu pracy dyplomowej.

Na ocenę dobrą: student realizuje powierzone mu zadania w czasie wyznaczonym przez prowadzącą, czyni postępy w pracy nad licencjatem, osiąga dobre efekty w tym zakresie i przygotowuje 40% zaplanowanego tekstu pracy dyplomowej.

Na ocenę dostateczną: student pracuje w rytmie częściowo niezależnym od wskazań prowadzącej, przygotowuje pracę licencjacką w 30 % zaplanowanego tekstu pracy dyplomowej.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)