Praktyczna nauka języka włoskiego - gramatyka, pragmatyka [WH-F-FW-I-2-PNJWGP-L]
Semestr letni 2023/24
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka włoskiego - gramatyka, pragmatyka [WH-F-FW-I-2-PNJWGP-L] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/24 [2023/24_L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | 15 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Małgorzata Ślarzyńska |
Literatura: |
Mezzadri M., Grammatica essenziale della lingua italiana, Guerra Edizioni, 2008. K. Foremniak, Włoski w tłumaczeniach: Sytuacje, Preston Publishing, Warszawa 2019. Salwa P., Szleszyńska M., Wybór idiomów włoskich, Wiedza Powszechna 1993. Inne materiały wskazane przez wykładowcę podczas zajęć. |
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
WIEDZA Efekty uczenia się w obszarze wiedzy osiągane są za pomocą metod podających (wykład informacyjny, opowiadanie), eksponujących (pokaz slajdów – prezentacja). Nabyta przez Studenta wiedza weryfikowana jest za pomocą testów śródsemestralnych oraz pisemnego zaliczenia końcowego, krótkich testów podczas zajęć, prezentacji multimedialnej przygotowanej i przedstawionej przez Studenta, przygotowania referatu. UMIEJĘTNOŚCI Efekty uczenia się w obszarze umiejętności osiągane są za pomocą metod ćwiczeniowo-praktycznych (zadania gramatyczne, studium przypadku, dyskusja seminaryjna) oraz metod poszukujących (burza mózgów, klasyczna metoda problemowa), zaś weryfikowane za pomocą testów pisemnych, wypowiedzi ustnej, udziału w dyskusji, oceniania ciągłego. Umiejętności Studentów rozwijane są podczas ćwiczeń w parach i niewielkich grupach. Metoda ćwiczeniowo-praktyczna sprzyja rozwojowi zainteresowań poznawczych. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Efekty uczenia się w obszarze kompetencji społecznych osiągane są za pomocą metod eksponujących (prezentacja) i ćwiczeniowych (dyskusja w grupie, projekt zespołowy). Student wzmacnia swoje kompetencje społeczne poprzez liczne ćwiczenia i zadania praktyczne realizowane w grupach, które pozwalają na zastosowanie nabytej wiedzy teoretycznej. Metoda projektu pozwala na rozwój umiejętności wykorzystania różnych źródeł informacji oraz wpływa na kształtowanie umiejętności pracy w zespole. |
Metody i kryteria oceniania: |
Weryfikacja osiągniętych efektów uczenia się dokonywana jest na podstawie kartkówek i testów śródsemestralnych oraz kolokwium końcowego. Ocenie ciągłej podlega również aktywność Studenta podczas zajęć, przygotowanie do zajęć oraz umiejętność wypowiedzi. Ocena końcowa 70% – wyniki testów śródsemestralnych oraz końcowego testu pisemnego (średnia ważona wyników - 0,6 test końcowy, 0,4 testy środsemestralne) 30% – wyniki kartkówek, ocena ciągła bieżącego przygotowania do zajęć oraz aktywnego udziału w zajęciach. Na ocenę dostateczną (3) Student dość dobrze rozróżnia omawiane struktury gramatyczne języka włoskiego, dość umiejętnie charakteryzuje je z wykorzystaniem nabytej wiedzy pojęciowej o gramatyce włoskiej, dość dobrze rozumie zmienność języka, jego warstwy semantycznej oraz ewolucji systemów gramatycznych (FW1_W10). Uczestnik kursu osiąga poziom B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w zakresie języka włoskiego (FW1_W01). Student w umiarkowanym zakresie dąży do nieustannego pogłębiania własnych kompetencji językowych i do ich krytycznej oceny (FW1_K01). Na ocenę dobrą (4) Student trafnie rozróżnia omawiane struktury gramatyczne języka włoskiego, charakteryzuje je z wykorzystaniem nabytej wiedzy pojęciowej o gramatyce włoskiej, dobrze rozumie zmienność języka, jego warstwy semantycznej oraz ewolucji systemów gramatycznych (FW1_W10). Uczestnik kursu osiąga poziom B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w zakresie języka włoskiego (FW1_W01). Student wykazuje dość wysoką aktywność w zakresie dążenia do nieustannego pogłębiania własnych kompetencji językowych i do ich krytycznej oceny (FW1_K01). Na ocenę bardzo dobrą (5) Student w pełnym zakresie rozróżnia omawiane struktury gramatyczne języka włoskiego, niemal bezbłędnie charakteryzuje je z wykorzystaniem nabytej wiedzy pojęciowej o gramatyce włoskiej, bardzo dobrze rozumie zmienność języka, jego warstwy semantycznej oraz ewolucji systemów gramatycznych (FW1_W10). Uczestnik kursu osiąga poziom B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w zakresie języka włoskiego (FW1_W01). Student wykazuje wysoką aktywność w dążeniu do nieustannego pogłębiania własnych kompetencji językowych i do ich krytycznej oceny (FW1_K01). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.