Seminarium magisterskie [WH-FP-II-1-Sem.mgr-L]
Semestr letni 2023/24
Seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [WH-FP-II-1-Sem.mgr-L] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/24 [2023/24_L]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Wojciech Kudyba | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
S. Czarnowski, Dawność a teraźniejszość w kulturze, w: tegoż, Dzieła, t.1: Studia z historii kultury, Warszawa 1956; F. Yates, Sztuka pamięci. przeł. W. Radwański, posłowie L. Szczucki, Warszawa 1977; P. Nora, Czas pamięci. Przeł. W. Dłuski. „Res Publica Nowa” 2001, nr 7; M. Kula, Nośniki pamięci historycznej, Warszawa 2002; J. Assmann, Pamięć zbiorowa i tożsamość kulturowa, przeł. R. Żytyniec i S. Dyroff, „Borussia” 2003, nr 29; F. Ankersmit, Narracja, reprezentacja, doświadczenia. Studia z teorii historiografii, wstęp E. Domańska, Kraków 2004 (tłumacze różni); |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Jak pamięć wpływa na postrzeganie i rozumienie historii (wydarzeń historycznych)? • Jak pamięć się zmienia? Jak można uczyć się zapamiętywania? Jak pamięć jest utrwalana? • Co to są miejsca pamięci, nośniki pamięci, figury pamięci? • Czy możliwa jest wspólna pamięć i wspólna historia? Czy raczej – mamy różną pamięć i różne historie? • Czy pamięcią można sterować? Jakie inne kategorie łączą się z kategorią pamięci: przeżycie, doświadczenie, zapominanie? • Co to jest postpamięć? |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Praca z tekstem, dyskusja, heureza. Podstawą weryfikazji jest ocena fragmentów pracy pisemnej |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student aktywny, kreatywny, swobodnie korzystający z literatury przedmiotu i potrafiący bardzo dobrze analizować tekst literacki i naukowy. Ocenę dobrą otrzymuje student aktywny, korzystający z literatury przedmiotu i potrafiący poprawnie analizować tekst literacki i naukowy. Ocenę dostateczną otrzymuje student bierny korzystający z literatury przedmiotu z pomocą promotora i potrafiący na poziomie podstawowym analizować tekst literacki i naukowy Ocenę niedostateczną otrzymuje student pasywny, niepotrafiący korzystać z literatury przedmiotu i niepotrafiący analizować tekstów literackich i naukowych |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.