Włoscy mistrzowie kina [WH-FW-M-I-3-WlMistrz]
Semestr letni 2023/24
Cwiczenia 2,
grupa nr 1
Przedmiot: | Włoscy mistrzowie kina [WH-FW-M-I-3-WlMistrz] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/24 [2023/24_L]
(zakończony)
Cwiczenia 2 [CW2], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi piątek (parzyste), 13:15 - 14:45
sala 116 s. konferencyjna Kampus Dewajtis Nowy Gmach jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 3 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jacek Kopciński | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Helman Alicja, Ostaszewski Jacek, Historia myśli filmowej, Gdańsk: słowo/obraz terytoria 2007 Historia kina, t. 1–4, red. nauk. Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska, Kraków: Universitas Hughes Howard, Cinema italiano. The complete guide from classics to cult, London–New York: I.B .Tauris 2011 Kino włoskie po 1980 r., red. Anna Miller-Klejsa, Diana Dąbrowska, Łódź: Wydawnictwo UŁ 2018 Miczka Tadeusz, Kino włoskie, Gdańsk: słowo/obraz terytoria 2009 |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Kurs odbywa się w cyklu 15 zajęć poświęconym konkretnym reżyserom i zagadnieniom związanych z ich twórczością, stylem, kontekstem kulturowym ich filmów: 1. Włoski neorealizm: Roberto Rossellini, Rzym, miasto otwarte (Roma città aperta, 1945), Vittorio De Sica, Złodzieje rowerów (Ladri di biciclette,1948) 2. Federico Fellini i grande cinema d’autore : La Strada, 1954. Słodkie życie (La dolce vita, 1960). 3. Federico Fellini i grande cinema d’autore II: 8½ (1963), Amarcord (1973). 4. Michelangelo Antonioni i jego "slow cinema": Noc, (La notte ,1961), Blow-Up (1966). 5. Bernardo Bertolucci: Kostucha (1962): https://www.cda.pl/video/453110024/vfilm, Konformista (1970): https://www.cda.pl/video/1952549eb/vfilm 6. Luchino Visconti od realizmu do monumentalizmu Rocco i jego bracia (Rocco e i suoi fratelli, 1960), Zmierzch bogów (La caduta degli dei, 1969). 7. Twarz kontestacji: Pier Paolo Pasolini – Teoremat (Teorema, 1968), Dekameron, Pier Paolo Pasolini (1971). 8. Mistrzowskie ekranizacje klasyki literatury włoskiej II: Vittorio De Sica, Ogród Finzi Continich (Il giardino dei Finzi Contini,1970). |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Wykład interaktywny. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Znajomość omawianych filmów. Umiejętność analizy filmowej. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
Obecność obowiązkowa. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.