Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Włoscy mistrzowie kina [WH-FW-M-I-3-WlMistrz] Semestr letni 2023/24
Cwiczenia 2, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Włoscy mistrzowie kina [WH-FW-M-I-3-WlMistrz]
Zajęcia: Semestr letni 2023/24 [2023/24_L] (w trakcie)
Cwiczenia 2 [CW2], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi piątek (parzyste), 13:15 - 14:45
sala 116 s. konferencyjna
Kampus Dewajtis Nowy Gmach jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 3
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Jacek Kopciński
Literatura:

Helman Alicja, Ostaszewski Jacek, Historia myśli filmowej, Gdańsk: słowo/obraz terytoria 2007

Historia kina, t. 1–4, red. nauk. Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska, Kraków: Universitas

Hughes Howard, Cinema italiano. The complete guide from classics to cult, London–New York: I.B .Tauris 2011

Kino włoskie po 1980 r., red. Anna Miller-Klejsa, Diana Dąbrowska, Łódź: Wydawnictwo UŁ 2018

Miczka Tadeusz, Kino włoskie, Gdańsk: słowo/obraz terytoria 2009

Zakres tematów:

Kurs odbywa się w cyklu 15 zajęć poświęconym konkretnym reżyserom i zagadnieniom związanych z ich twórczością, stylem, kontekstem kulturowym ich filmów:

1. Włoski neorealizm: Roberto Rossellini, Rzym, miasto otwarte (Roma città aperta, 1945), Vittorio De Sica, Złodzieje rowerów (Ladri di biciclette,1948)

2. Federico Fellini i grande cinema d’autore : La Strada, 1954. Słodkie życie (La dolce vita, 1960).

3. Federico Fellini i grande cinema d’autore II: 8½ (1963), Amarcord (1973).

4. Michelangelo Antonioni i jego "slow cinema": Noc, (La notte ,1961), Blow-Up (1966).

5. Bernardo Bertolucci: Kostucha (1962): https://www.cda.pl/video/453110024/vfilm, Konformista (1970): https://www.cda.pl/video/1952549eb/vfilm

6. Luchino Visconti od realizmu do monumentalizmu Rocco i jego bracia (Rocco e i suoi fratelli, 1960), Zmierzch bogów (La caduta degli dei, 1969).

7. Twarz kontestacji: Pier Paolo Pasolini – Teoremat (Teorema, 1968), Dekameron, Pier Paolo Pasolini (1971).

8. Mistrzowskie ekranizacje klasyki literatury włoskiej II: Vittorio De Sica, Ogród Finzi Continich (Il giardino dei Finzi Contini,1970).

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

Wykład interaktywny.

Metody i kryteria oceniania:

Znajomość omawianych filmów.

Umiejętność analizy filmowej.

Uwagi:

Obecność obowiązkowa.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)