Język polski akademicki dla cudzoziemców [WH-KON-JpAkad-L]
Semestr letni 2023/24
Konwersatorium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język polski akademicki dla cudzoziemców [WH-KON-JpAkad-L] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/24 [2023/24_L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Vira Neszew | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Ewa Lipińska , Elżbieta Grażyna Dąmbska, Pisać jak z nut. Podręcznik rozwijający sprawność pisania, UNIVERSITAS, Kraków 2016. 2. Małgorzata Januszewicz, Pisz po polsku!, wyd. Pozdrowienia z Polski, Jelenia Góra 2021. 3. Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1, wyd. Studiologia, Kraków 2019. 4. Anna Seretny, Kto czyta - nie błądzi. Podręcznik do nauki języka polskiego. Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania (B2, C1), UNIVERSITAS, Kraków 2007. 5. Elżbieta Zarych, Przejdź na wyższy poziom, wyd. Nowela, Poznań 2014. 6. Co raz wejdzie do głowy - już z niej nie wyleci, czyli frazeologia prosta i przyjemna. Podręcznik dla uczniów, pomoc dla nauczycieli (B1-C1), Anna Pięcińska 7. Per aspera ad astra. Podręcznik do nauki języka polskiego. Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania (C1), Anna Seretny 8. Przygoda z gramatyką. Fleksja i słowotwórstwo imion. Ćwiczenia funkcjonalno-gramatyczne dla cudzoziemców (B2, C1), Józef Pyzik 9. Oswoić tekst. Podręcznik kompozycji i redakcji tekstów użytkowych dla poziomu B2 i C1 , Andrzej Ruszer 10. Na łamach prasy, cz. I i II. Podręcznik do nauki języka polskiego. Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania (C2), Bogusław Kubiak 11. Celuję w C2. Zbiór zadań do egzaminu certyfikatowego z języka polskiego jako obcego na poziomie C2, Anna Butcher, Iwona Janowska, Grażyna Przechodzka, Grażyna Zarzycka 12. Lektury podręczne. Antologia tekstów satyrycznych dla cudzoziemców, którzy dobrze znają język polski, Ewa Lipińska 13. Andrzej Markowski, Jak dobrze mówić i pisać po polsku?, wyd. Reader's Digest, Warszawa 2008. 14. Małgorzata Marcjanik, Słownik językowego savoir-vivre'u, wyd. UW, Warszawa 2020. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Efekty kształcenia w obszarze wiedzy są osiągane takimi metodami, jak metody podające (wykład konwersatoryjny), metody eksponujące (prezentacja multimedialna) oraz metody poszukujące ("burza mózgów"), a weryfikowane przez ocenę pracy pisemnej, ocenę prezentacji multimedialnej przygotowanej i przedstawionej przez studenta, a także ocenianie ciągłe. Efekty kształcenia w obszarze umiejętności są osiągane takimi metodami, jak metody ćwiczeniowo-praktyczne (klasyczna ćwiczeniowa, metoda obserwacji, dyskusja, praca ze źródłem) oraz metody poszukujące ("burza mózgów", sytuacyjna), a weryfikowane przez ocenianie ciągłe, ocenę udziału w dyskusji, ocenę prezentacji multimedialnej lub projektu, ocenę wypowiedzi ustnej/pisemnej. Efekty kształcenia w obszarze kompetencji społecznych są osiągane takimi metodami, jak metody eksponujące (prezentacja)oraz metody ćwiczeniowe (dyskusja), a weryfikowane przez ocenianie ciągłe, ocenę prezentacji multimedialnej przygotowanej i przedstawionej przez studenta, ocenę udziału w dyskusji. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa = średnia ocen ze wszystkich zadań, które student/-ka powinien/-na wykonać w trakcie kursu + aktywny udział w debacie oksfordzkiej zorganizowanej w ramach ostatnich zajęć + obecność na wszystkich zajęciach. *Maksymalna liczba nieusprawiedliwionych nieobecności: 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.