Zarządzanie muzeum [WH-MU-I-3-ZarzMuzW-L]
Semestr letni 2023/24
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Zarządzanie muzeum [WH-MU-I-3-ZarzMuzW-L] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/24 [2023/24_L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 5 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Piotr Majewski | ||||||||||||||||||
Literatura: |
1) K. Barańska, Muzeum w sieci znaczeń. Zarządzanie z perspektywy nauk humanistycznych, Kraków 2013. 2) P. Majewski, Muzea wobec pandemii. Refleksje o zarządzaniu kulturą i jej dziedzictwem, w: Synthesis viginti annorum. Bielańskie Studia Humanistyczne, Warszawa 2023. 3) M. Murzyn-Kupisz, Społeczno-ekonomiczne oddziaływanie muzeów, w: Statystyka muzeów 2018. Raport, Warszawa 2019. 4) D. Wodnicka, Zarządzanie muzeami, w: Statystyka muzeów 2017. Raport, Warszawa 2018. 5) Zarządzanie w kulturze. Teoria i praktyka, red. A. Konior, A. Pluszczyńska, Ł. Gaweł, Warszawa 2020. 6) J. Grzonkowska, P. Kwiatkowski, B. Nessel-Łukasik, Publiczność (w) muzeum. Badania publiczności muzeów w Polsce 2017-2021, red. nauk. P. Majewski, Warszawa 2022. 7) International leadership and management. Emerging, contemporary, and unorthodox perspectives, red. A. Szpaderski oraz P. M. A. Cywiński, W. Karczewski, Ch. P. Neck, K. B. Wojtkiewicz, Warsaw 2022. 8) P. Majewski, Muzealna twarz Klio (wybór tekstów z lat 1999-2019), Warszawa 2020. 9) P. Majewski, Projekty rozwiązań legislacyjnych – ustawa o muzeach (raport z prac Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, kwiecień 2017 r.), w: Miejsca – nie miejsca? Muzea wobec zmian społecznych, red. W. Borkowski, Warszawa 2021. 10) G. Matt, Muzeum jako przedsiębiorstwo. Łatwo i przystępnie o zarządzaniu instytucją kultury, oprac. H. Wróblewska, Warszawa 2006. 11) Wokół zarządzania kulturą. Rezultaty badania ankietowego, oprac. P. Dziurski, K. Pawlicka, A. Wróblewska, „Załącznik Kulturoznawczy”, 2017, nr 4. 12) M. Treter, Muzea współczesne. Studium muzeologiczne. Początki, rodzaje, istota i organizacja muzeów. Publiczne zbiory muzealne w Polsce i przyszły ich rozwój, Warszawa [1917] 2019. 13) Strategie zarządzania instytucjami i projektami kulturalnymi, red. K. Pawlicka, A. Wróblewska, Warszawa 2019. 14) Strategie zarządzania instytucjami i projektami kulturalnymi, cz. 2, red. nauk. K. Pawlicka, A. Wróblewska, P. Majewski, Warszawa 2023. 15) P. A. Szymański, M. K. Szpakowski, Zarządzanie w pedagogice, kulturze i sztuce, Lublin 2023. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Efekty kształcenia w obszarze wiedzy osiągane są poprzez wykład a weryfikowane przez ocenianie ustawiczne aktywności podczas zajęć, z uwzględnieniem znajomości lektur. Efekty kształcenia w obszarze umiejętności osiągane są poprzez dyskusję a weryfikowane przez ocenianie ustawiczne aktywności podczas zajęć, z uwzględnieniem znajomości lektur oraz poprzez ocenę pracy zaliczeniowej, poświęconej zagadnieniu, mieszczącemu się w merytorycznym zakresie zajęć. Efekty kształcenia w obszarze kompetencji społecznych osiągane są przez dyskusję a weryfikowane przez ocenianie ustawiczne aktywności podczas zajęć, z uwzględnieniem znajomości lektur oraz poprzez ocenę pracy zaliczeniowej, poświęconej zagadnieniu, mieszczącemu się w merytorycznym zakresie zajęć. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Składowe oceny: 1) aktywny udział w zajęciach: 40% 2) praca zaliczeniowa: 60% WAŻNE: Przygotowanie prezentacji lub pracy pisemnej (po semestrze zimowym – konspektu), zawierających tekst o objętości min. 10 tys. znaków ze spacjami. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.