język angielski B2: semestr II [C-JO-AB2-II]
Semestr letni 2023/24
Lektorat języków nowożytnych,
grupa nr 36
Przedmiot: | język angielski B2: semestr II [C-JO-AB2-II] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/24 [2023/24_L]
(zakończony)
Lektorat języków nowożytnych [LEK_NOW], grupa nr 36 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Zielińska | ||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=39511 | ||||||||||||||||
Literatura: |
English File Upper-intermediate Student's Book (fourth edition), Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Kate Chomacki, Oxford University Press; English Grammar in Use (intermediate), Raymond Murphy; Grammar and Vocabulary for Cambridge First, Luke Prodromou, Pearson Education; wybrane strony internetowe (m.in. https://learnenglish.britishcouncil.org; https://www.bbc.co.uk/learningenglish; https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/); https://www.perfect-english-grammar.com/ artykuły angielskojęzyczne w prasie i w Internecie. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne. Przedstawienie warunków zaliczenia. 2. Academic English –jak zaprezentować kierunek studiów? 3. Literatura i czytelnictwo, różne formy tekstów. Przysłówki i wyrażenia przysłówkowe. Czasy przeszłe: Past Simple, Past Continuous, Past Perfect, Past Perfect Continuous. Relacjonowanie wydarzeń. 4. Ekologia, zachowania proekologiczne (1). Zjawiska pogodowe. Zmiany klimatyczne i ich wpływ na środowisko naturalne. 5. Czasy przyszłe: Future Perfect, Future Perfect Continuous. Przewidywanie przyszłości. 6. Jak napisać raport? Rozwijanie sprawności pisania 7. Mid-term test (test umiejętności). Ekologia(2). Świadomość i postawa ekologiczna, indywidualne działania wspierające ochronę środowiska. Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu. 8. Zachowania ryzykowne w różnych obszarach życia. Zerowy i pierwszy tryb warunkowy. Zdania czasowe do wyrażania przyszłości (future time clauses). 9. Sporty ekstremalne. Wyrażenia z „take”. 10. Sytuacje ekstremalne – mówienie o sytuacjach hipotetycznych. Przymiotniki opisujące uczucia i odczucia. 11. Unreal conditionals - drugi i trzeci tryb warunkowy. Mieszane okresy warunkowe. Spekulowanie. 12. Konstrukcja „wish” – wyrażanie żalu. Opisywanie emocji i uczuć. 13. Powtórzenie materiału. Rozwijanie umiejętności językowych (rozumienie ze słuchu, rozwijanie tekstu czytanego, mówienie). 14. Test leksykalno – gramatyczny. 15. Podsumowanie i omówienie semestru. Powtórzenie. Kolejność omawianych tematów może ulec zmianie. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne: Praca z podręcznikiem i na platformie internetowej, wprowadzanie i utrwalanie gramatyki i leksyki, kształcenie poszczególnych sprawności językowych. Metoda eklektyczna ze szczególnym uwzględnieniem metody komunikacyjnej. Metody weryfikacji: testy cząstkowe, ocenianie ustawiczne. Metody dydaktyczne: Dyskusja, debata, giełda pomysłów, konwersacja w parach i grupach. Metody weryfikacji: Ocenianie ustawiczne, projekt, testy. Metody dydaktyczne: Czytanie i analiza raportów. Metody weryfikacji: Praca pisemna: raport. Metody dydaktyczne: Metoda projektu. Metody weryfikacji: Prezentacja projektu. |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia lektoratu - obowiązkowa obecność na zajęciach stacjonarnych (dopuszczalne 2 nieusprawiedliwione nieobecności) - regularne logowanie się na platformie Moodle - przygotowanie do zajęć (posiadanie materiałów / podręcznika, wykonywanie zadań zleconych na platformie Moodle) - aktywne uczestnictwo w zajęciach (angażowanie się studenta w proces nauki zarówno podczas spotkań stacjonarnych , jak i podczas nauki online) Jako aktywne uczestnictwo studenta na zajęciach stacjonarnych uznaje się: aktywne uczestniczenie w dyskusjach, udzielanie odpowiedzi, wykonywanie ćwiczeń, zadań grupowych, projektów i innych aktywności w klasie oraz współpracę z innymi uczestnikami zajęć Jako aktywne uczestnictwo studenta na zajęciach na platformie Moodle uznaje się regularne logowanie się na platformę, systematyczne wykonywanie zadań i aktywności zamieszczonych i zleconych na platformie Moodle, - terminowe wykonywanie zadań na platformie Moodle (student ma 7 dni – do kolejnych zajęć stacjonarnych na wykonanie zadań zleconych przez lektora, po tym czasie nie ma możliwości zdobycia punktów) - napisanie testu śródsemestralnego obejmującego rozumienie tekstu czytanego i rozumienie ze słuchu - przygotowanie i wygłoszenie krótkiej prezentacji - napisanie wypowiedzi pisemnej - napisanie testu końcowego (semestralnego) W semestrze można otrzymać maksymalnie 100 pkt: - test śródsemestralny (rozumienie tekstu czytanego i rozumienie ze słuchu) -10 pkt - -obecność - 15 pkt (1 punkt za każdą obecność na zajęciach stacjonarnych; za obecność na zajęciach typu e-learning uważa się wykonanie wszystkich aktywności zleconych na daną jednostkę lekcyjną na platformie Moodle) - aktywność - 30 pkt (2 pkt za każde zajęcia stacjonarne i 2 pkt za wykonanie wszystkich aktywności zleconych na daną jednostkę lekcyjną na platformie Moodle) - prezentacja - 15 pkt (za niedotrzymanie terminu prezentacji odejmuje się 3 punkty) - test końcowy - 30 pkt SESJA POPRAWKOWA: W sesji poprawkowej możliwe jest zaliczanie wyłącznie testu, który trzeba napisać na 60%, aby uzyskać zaliczenie. Kryteria oceny końcowej Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 100. Punktacja: -na ocenę 2 0%-59% -na ocenę 3 60%-67% -na ocenę 3,5 68%-75% -na ocenę 4 76%-83% -na ocenę 4,5 84%-91% -na ocenę 5 92%-100% |
||||||||||||||||
Uwagi: |
język angielski B2: semestr II (Blended-learning) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.