język angielski B2: semestr II [C-JO-AB2-II]
Semestr letni 2023/24
Lektorat języków nowożytnych,
grupa nr 40
Przedmiot: | język angielski B2: semestr II [C-JO-AB2-II] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/24 [2023/24_L]
(zakończony)
Lektorat języków nowożytnych [LEK_NOW], grupa nr 40 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Zielińska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=39516 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
English File Upper-intermediate Student's Book (fourth edition), Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Kate Chomacki, Oxford University Press; English Grammar in Use (intermediate), Raymond Murphy; Grammar and Vocabulary for Cambridge First, Luke Prodromou, Pearson Education; wybrane strony internetowe (m.in. https://learnenglish.britishcouncil.org; https://www.bbc.co.uk/learningenglish; https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/); https://www.perfect-english-grammar.com/ artykuły angielskojęzyczne w prasie i w Internecie. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne. Przedstawienie warunków zaliczenia. Czasy przeszłe: Past Simple, Past Continuous, Past Perfect, Past Perfect Continuous. Relacjonowanie wydarzeń. 2. Academic English –jak zaprezentować kierunek studiów? 3. Literatura i czytelnictwo, różne formy tekstów. Przysłówki i wyrażenia przysłówkowe. 4. Ekologia, zachowania proekologiczne (1). Zjawiska pogodowe. Zmiany klimatyczne i ich wpływ na środowisko naturalne. 5. Czasy przyszłe: Future Perfect, Future Perfect Continuous. Przewidywanie przyszłości. 6. Jak napisać raport? Rozwijanie sprawności pisania 7. Mid-term test (test umiejętności). Ekologia(2). Świadomość i postawa ekologiczna, indywidualne działania wspierające ochronę środowiska. Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu. 8. Zachowania ryzykowne w różnych obszarach życia. Zerowy i pierwszy tryb warunkowy. Zdania czasowe do wyrażania przyszłości (future time clauses). 9. Sporty ekstremalne. Wyrażenia z „take”. 10. Sytuacje ekstremalne – mówienie o sytuacjach hipotetycznych. Przymiotniki opisujące uczucia i odczucia. 11. Unreal conditionals - drugi i trzeci tryb warunkowy. Mieszane okresy warunkowe. Spekulowanie. 12. Konstrukcja „wish” – wyrażanie żalu. Opisywanie emocji i uczuć. 13. Powtórzenie materiału. Rozwijanie umiejętności językowych (rozumienie ze słuchu, rozwijanie tekstu czytanego, mówienie). 14. Test leksykalno – gramatyczny. 15. Podsumowanie i omówienie semestru. Powtórzenie. Kolejność omawianych tematów może ulec zmianie. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne: Praca z podręcznikiem i na platformie internetowej, wprowadzanie i utrwalanie gramatyki i leksyki, kształcenie poszczególnych sprawności językowych. Metoda eklektyczna ze szczególnym uwzględnieniem metody komunikacyjnej. Metody weryfikacji: testy cząstkowe, ocenianie ustawiczne. Metody dydaktyczne: Dyskusja, debata, giełda pomysłów, konwersacja w parach i grupach. Metody weryfikacji: Ocenianie ustawiczne, projekt, testy. Metody dydaktyczne: Czytanie i analiza raportów. Metody weryfikacji: Praca pisemna: raport. Metody dydaktyczne: Metoda projektu. Metody weryfikacji: Prezentacja projektu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia lektoratu - obowiązkowa obecność na zajęciach (dopuszczalne 3 nieusprawiedliwione nieobecności) - przygotowanie do zajęć (posiadanie materiałów / podręcznika) - aktywne uczestnictwo w zajęciach Jako aktywne uczestnictwo studenta na zajęciach stacjonarnych uznaje się: aktywne uczestniczenie w dyskusjach, udzielanie odpowiedzi, wykonywanie ćwiczeń, zadań grupowych, projektów i innych aktywności w klasie oraz współpracę z innymi uczestnikami zajęć - napisanie testu śródsemestralnego obejmującego rozumienie tekstu czytanego i rozumienie ze słuchu - przygotowanie i wygłoszenie prezentacji - napisanie wypowiedzi pisemnej - napisanie testu końcowego (semestralnego) W semestrze można otrzymać maksymalnie 100 pkt: - test śródsemestralny (rozumienie tekstu czytanego i rozumienie ze słuchu) -10 pkt - obecność - 15 pkt (1 punkt za każdą obecność na zajęciach) - aktywność - 30 pkt (2 pkt za każde zajęcia) - prezentacja– 15 pkt (za niedotrzymanie terminu prezentacji odejmuje się 3 punkty) - test końcowy - 30 pkt SESJA POPRAWKOWA: W sesji poprawkowej możliwe jest zaliczanie wyłącznie testu, który trzeba napisać na 60%, aby uzyskać zaliczenie. Kryteria oceny końcowej Maksymalna liczba punktów do zdobycia: 100. Punktacja: -na ocenę 2 0%-59% -na ocenę 3 60%-67% -na ocenę 3,5 68%-75% -na ocenę 4 76%-83% -na ocenę 4,5 84%-91% -na ocenę 5 92%-100% |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
język angielski B2: semestr II |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.