Technologie informacyjne w nauczaniu języka polskiego [WH-FP-KN-I-3-TechIn]
Semestr letni 2023/24
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Technologie informacyjne w nauczaniu języka polskiego [WH-FP-KN-I-3-TechIn] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/24 [2023/24_L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Łukasz Tupacz | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Podczas zajęć studenci zapoznają się z najważniejszymi narzędziami TIK oraz ich świadomym wykorzystywaniem w edukacji. Zagadnienia, które będziemy omawiać na zajęciach: 1. TIK w edukacji polonistycznej. 2. Edukacja zdalna, hybrydowa. 3. Taksonomia Blooma a narzędzia TIK. 4. Metody prowadzenia zajęć, wspierające cyfrowy rozwój uczniów. 5. Uczenie kooperatywne. 6. Aplikacje cyfrowe w służbie edukacji: CANVA, DOKUMENTY GOOGLE, DYSK GOOGLE, GENIALLY, GOOGLE CLASSROOM, GOOGLE FORMS, KAHOOT, MEMRISE, PADLET, QUIZIZZ, QUIZLET. 7. AI w edukacji polonistycznej. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Efekty kształcenia w obszarze wiedzy osiągane są takimi metodami, jak wykład informacyjny i prezentacje, a weryfikowane przez ocenę opracowanych zadań (twórcze wykorzystanie poznanych aplikacji), ocenianie ciągłe. Efekty kształcenia w obszarze umiejętności osiągane są takimi metodami, jak metody ćwiczeniowo-praktyczne, a weryfikowane przez ocenę udziału w dyskusji, ocenę umiejętności praktycznych. Efekty kształcenia w obszarze kompetencji społecznych osiągane są takimi metodami, jak dyskusja i pokaz, a weryfikowane przez ocenianie ciągłe. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenia podlegają: A. Aktywność podczas zajęć. B. Lektura zalecanej bibliografii. C. Obecność na zajęciach. Dopuszczam dwie nieobecności. D. Regularne wykonywanie i odsyłanie prowadzącemu zadań, weryfikujących postępy studentów w zakresie stosowania TIK w dydaktyce polonistycznej. Elementy składające się na ocenę końcową: 50% - przygotowanie prac z wykorzystaniem poznanych narzędzi TIK, 30% - aktywność na zajęciach, wykazanie się znajomością zleconej literatury, 20% - obecność na zajęciach. Na ocenę bardzo dobrą student swobodnie posługuje się programami i platformami wspierającymi nauczanie. Na ocenę dobrą student posługuje się większością narzędzi informatycznych stosowanych w nauczaniu. Na ocenę dostateczną student z pomocą wykładowcy potrafi wykorzystać narzędzia informatyczne w pracy dydaktycznej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.