Praktyczna nauka języka łacińskiego I [WH-FK-I-1-PNJŁI-L]
Semestr letni 2023/24
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka łacińskiego I [WH-FK-I-1-PNJŁI-L] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/24 [2023/24_L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Beata Gaj |
Literatura: |
K. Kumaniecki, Słownik łacińsko-polski. M. Plezia Słownik łacińsko-polski V tomowy Język łaciński. Podręcznik dla lektoratów szkół wyższych (O. Jurewicz, L. Winniczuk, Żuławska). H. O H. Orberg, Lingua Latina per se illustrata. Pars I: Familia Romana Biblia Sacra Vulgata (w ramach oceny z przedmiotu - samodzielne przygotowanie lektury łacińskiej - Vulgata ok 40 wersów w pierwszym semestrze i 60 w drugim) |
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Efekty kształcenia w obszarze wiedzy są osiągane takimi metodami, jak wykład konwersatoryjny i prezentacja, a weryfikowane przez ocenę ciągłą (kolokwia śródsemestralne) Efekty kształcenia w obszarze umiejętności są osiągane takimi metodami, jak klasyczna metoda ćwiczeniowa oraz praca ze źródłem , a weryfikowane przez ocenę ciągłą (kolokwia śródsemestralne) oraz ocenę projektu indywidualnego (samodzielny przekład fragmentu Wulgaty) Efekty kształcenia w obszarze kompetencji społecznych są osiągane takimi metodami, jak projekt indywidualny, a weryfikowane przez ocenę projektu indywidualnego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na 5: student bezbłędnie rozpoznaje i nazywa podstawowe formy i konstrukcje gramatyczne języka łacińskiego. Potrafi stosować nabytą wiedzę w praktyce do samodzielnej i bezbłędnej analizy i tłumaczenia tekstów w tym języku na poziomie podstawowym. Rozumie potrzebę samokształcenia, czego wyrazem jest indywidualna praca z tekstem. Na 4: student bezbłędnie rozpoznaje i nazywa większość form i konstrukcji gramatycznych języka łacińskiego. Potrafi stosować nabytą wiedzę do poprawnej analizy i tłumaczenia tekstów w tym języku na poziomie podstawowym. Na 3: student bez większych błędów rozpoznaje i nazywa co najmniej połowę form i konstrukcji gramatycznych języka łacińskiego w podanych zadaniach. Potrafi stosować nabytą wiedzę do w miarę poprawnego tłumaczenia tekstów w tym języku na poziomie podstawowym |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.