Problemy edytorskie dzieł literackich [WH-FPZ-M-I-2-PrEDzLi]
Semestr letni 2023/24
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Problemy edytorskie dzieł literackich [WH-FPZ-M-I-2-PrEDzLi] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/24 [2023/24_L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 40 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marta Piotrowska | ||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Główną metodą dydaktyczną jest praca indywidualna (bądź w zespole) na przygotowywanym materiale, dyskusja moderowana, burza mózgów, a także elementy wykładu podawczego. SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: - ocena aktywności studentów na zajęciach; - ocena prezentacji pracy zaliczeniowej (przedstawienie na zajęciach wyników własnej analizy wybranej edycji konkretnego dzieła literackiego); - ocena pracy zaliczeniowej (przygotowanie szczegółowej analizy wybranej edycji dzieła literackiego). SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: Metody oceniania efektów kształcenia z zakresu wiedzy: - ocenianie ustawiczne, w trakcie zajęć; Metody oceniania efektów kształcenia z zakresu umiejętności: - ocenianie ustawiczne, przygotowywanie niewielkich prezentacji na tematy związane z omawianym materiałem; - przygotowanie pracy zaliczeniowej (analizy wybranej edycji dzieła literackiego); Metody oceniania efektów kształcenia z zakresu kompetencji społecznych: - ocenianie ciągłe, podczas zajęć. Bierze się pod uwagę umiejętność współpracy w grupie lub w mniejszych zespołach; - umiejętność dyskusji i polemiki w trakcie wypowiedzi ustnych; - umiejętność prezentacji przygotowanych wcześniej materiałów (autoprezentacja). |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Niedostateczną ocenę otrzymuje Student, który nie opanował efektów kształcenia: - nie bierze czynnego udziału w zajęciach; - nie zna terminologii oraz zasad postępowania stosowanych w edytorstwie naukowym; - nie rozumie problematyki związanej z edycją dzieł; - nie wykazuje chęci rozwijania swoich kompetencji edytorskich i nie wykorzystuje wiedzy zdobytej podczas zajęć; - nie wie, czym są dzieła „brulionowe” i jaka problematyka edytorska się z tym wiąże; - nie potrafi pracować w grupie lub w zespole; - otrzymał ocenę niedostateczną z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu) lub nie oddał pracy. Dostateczną ocenę otrzymuje Student, który: - sporadycznie bierze aktywny udział w zajęciach; - zna w stopniu dostatecznym terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym; - rozumie problematykę związaną z edycją dzieł literackich; - potrafi z pomocą prowadzącego rozwijać swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć; - wie, czym są dzieła „brulionowe” i jaka problematyka edytorska się z tym wiąże; - potrafi pracować w grupie; - posiada dostateczną wiedzę i umiejętności z zakresu opracowania edycji naukowej tekstu literackiego; - otrzymał ocenę dostateczną z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu). Dobrą ocenę otrzymuje Student, który: - bierze aktywny udział w zajęciach; - zna dobrze terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym w odniesieniu do tekstów literackich; - rozumie problematykę związaną z edycją dzieł; - potrafi samodzielnie rozwijać swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć; - wie, czym są dzieła „brulionowe” i jaka problematyka edytorska się z tym wiąże; - potrafi pracować w grupie i w zespole; - otrzymał ocenę dostateczną z plusem lub dobrą z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu). Bardzo dobrą ocenę otrzymuje Student, który: - bierze aktywny udział w zajęciach, wykazuje bardzo duże zainteresowanie poruszanymi zagadnieniami, samodzielnie poszerza swoją wiedzę; - zna bardzo dobrze terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym w odniesieniu do tekstów literackich; - bardzo dobrze rozumie problematykę związaną z edycją dzieł; - potrafi samodzielnie rozwijać swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć; - bardzo dobrze wie, czym są dzieła „brulionowe” i jaka problematyka edytorska się z tym wiąże; - potrafi pracować w grupie (w mniejszych i większych zespołach); - otrzymał ocenę dobrą z plusem lub bardzo dobrą z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu). METODY DYDAKTYCZNE: CAŁOŚCIOWA OCENA WYSTAWIANA JEST NA KONIEC CYKLU ZAJĘĆ. OCENA OBEJMUJE: - obecność (dopuszczalne są 2 nieobecności nieusprawiedliwione w cyklu zajęć); - aktywne uczestnictwo w zajęciach (zabieranie głosu w różnych formach dyskusji; przygotowanie do zajęć); - przygotowanie prezentacji (ocena z 1 semestru) na jeden z wybranych tematów dotyczących zagadnień związanych z problematyką edycji dzieła literackiego (oceniany jest poziom merytoryczny prezentacji, kreatywność i pracochłonność wykonania pracy. Prezentacja może być wykonana z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych); - praca roczna polegająca na przygotowaniu pogłębionej analizy wybranej przez siebie edycji dzieła literackiego oraz problemów edytorskich, z którymi mierzyli się wydawcy wybranego tekstu. Praca składa się z dwóch części: 1. Pisemnej analizy wybranego przez studenta wydania dzieła literackiego, która powinna obejmować: opis kształtu wydania, prezentacja koncepcji edycji, problemów edytorskich związanych z wybraną edycją dzieła literackiego, ocenę wad i zalet wydania, uzasadnienie swojego wyboru przedmiotu analizy. 2. Ustnej prezentacji swojej pracy. Na zajęciach student przedstawia przed całą grupą wyniki swojej analizy w formie prezentacji (może być ona wykonana z użyciem narzędzi multimedialnych). Powyższe kryteria wyznaczają cząstkowe oceny, które łącznie składają się na ocenę całościową (żadna z ocen cząstkowych nie może być negatywna). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.