Doradztwo i pomoc psychologiczna [WF-ZPS-N-PPC]
Rok akademicki 2024/25
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Doradztwo i pomoc psychologiczna [WF-ZPS-N-PPC] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2024/25 [2024/25]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 35 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Aleksandra Kűhn-Dymecka |
Literatura: |
Kottler J.A. (2005). Skuteczny terapeuta. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne McKay M., Davis M., Fanning P. (2004). Sztuka porozumiewania się. Gdańsk: GWP Miller W.R, Rollnick S. (2014). Dialog motywujący. Jak pomóc ludziom w zmianie. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Steward J. (red.) (2003). Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej.Warszawa: PWN Zabłocka-Żytka L., Sokołowska E. (red.)(2016). Pomoc psychologiczna chorym somatycznie. Wybrane zagadnienia. Warszawa: |
Zakres tematów: |
1)Doradztwo, pomoc psychologiczna- podstawowe terminy 2. Skuteczne porozumiewanie się jako ważny aspekt pracy psychologa (m.in. używanie języka, blokady komunikacji)) 3. Podstawowe umiejętności i warsztat psychologa/psychoterapeuty - rozumienie pojęcia relacji terapeutycznej - początek terapii - kontynuowanie terapii - komunikacja emocjonalna - prowadzenie terapii, zadawanie pytań - edukacja 4. Odgrywanie ról- ćwiczenia 5. Trudne sytuacje w sytuacji pomocy (m.in. opór, procedura Enrighta, ratownictwo) 6. Pomoc psychologiczna w różnych obszarach psychologii: choroba somatyczna w perspektywie psychologicznej diagnoza psychologiczna u chorych somatycznie rola psychologa w leczeniu osób chorych somatycznie |
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne: prezentacja multimedialna, metoda ćwiczeniowa, analiza przypadku, elementy metody projektu Metody weryfikacji efektów : ocenianie ciągłe- udziału w dyskusji, zaangażowania podczas pracy w dwójkach, grupach oraz kolokwium pisemne |
Uwagi: |
KIP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.