Seminarium [WF-ZPS-N-SEM2]
Rok akademicki 2024/25
Seminarium magisterskie,
grupa nr 4
Przedmiot: | Seminarium [WF-ZPS-N-SEM2] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2024/25 [2024/25]
(w trakcie)
Seminarium magisterskie [SEM_MGR], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
Liczba osób w grupie: | 16 |
Limit miejsc: | 15 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Bartłomiej Swebodziński |
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3A_WhHduNLO1A-acEcbWWtMFewqrg6DJIf4zaBIt6c2D41%40thread.tacv2/conversations?groupId=e51c6619-d411-4d61-a880-1f21c89fabc9&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Literatura: |
Bedyńska, S., Brzezicka, A. (2007). Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej Academica. Bissinger-Ćwierz, U. i Nogaj, A.A. (red.). (2018). Strategie radzenia sobie z tremą. W kształceniu muzycznym oraz w zawodzie muzyka. Difin SA. Borkowska, A.R. (2012). ADHD - zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi. W: Neuropsychologia kliniczna dziecka A.R. Borkowska i Ł. Domańska (red.), (s. 177-199), Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Chełkowska-Zacharewicz, M. i Kaleńska-Rodzaj, J. (red.). (2020). Psychologia muzyki. Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Kaleńska-Rodzaj., J. (2021). Psychologia tremy. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Skimina, E., Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2022). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA 7. Liberi Libri. |
Zakres tematów: |
1. Treningi funkcji poznawczych w dowolnej subpopulacji 2. Różnice indywidualne: - Inteligencja, szczególnie ta muzyczna - Temperament, a przede wszystkim jako TCR 3. Amuzja – ta wrodzona i nabyta (jako wymiar w różnicach indywidualnych) 4. ADHD u dorosłych 5. Zdolności muzyczne 6. Adaptacja Montrealskiej Baterii Oceny Amuzji MBEA |
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Konwersatoria tematyczne. Prezentacje stanu badań. |
Metody i kryteria oceniania: |
W celu zaliczenia należy osiągnąć kolejne kroki milowe: Do końca 2023 roku: określenie problemu badawczego i przedstawienie osiowych publikacji dla wybranego tematu. Do końca drugiego semestru wybranie odpowiednich narzędzi badawczych i opisanie zmiennych. Na koniec czwartego roku: oś pracy i temat główny, hipotezy badawcze, badania własne i baza danych. Do końca pierwszego semestru piątego roku zatwierdzenie tematu przez RDN. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.