Zaawansowane metody analizy danych [WF-ZPS-N-ZMAC]
Rok akademicki 2024/25
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Zaawansowane metody analizy danych [WF-ZPS-N-ZMAC] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2024/25 [2024/25]
(w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
Liczba osób w grupie: | 16 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Bartłomiej Nowak |
Literatura: |
Bedyńska, S., Cypryańska, M. (red.) (2013). Statystyczny drogowskaz 2. Praktyczne wprowadzenie do analizy wariancji (s. 99-112, 135-219). Warszawa: Wydawnictwo Sedno Bedyńska, S., Książek, M. (red.) (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczny przewodnik wykorzystania modeli regresyjnych oraz równań strukturalnych (s. 15-87). Warszawa: Wydawnictwo Sedno Hayes, A. F. (2018). Introduction to mediation, moderation, and conditional process analysis. A regression-based approach (wyd. 2). Guilford Press. |
Zakres tematów: |
1. Powtórzenie podstawowych operacji na zmiennych w programie SPSS 2. Korelacje 3. Testy t-studenta 4. ANOVA 5. ANOVA z powtórzonym pomiarem 6. Wieloczynnikowa ANOVA 7. Analiza regresji 8. Analiza regresji – mediacje 9. Analiza regresji – moderacje 10. Modele ścieżkowe 11. Modele scieżkowe - mediacja 12. Modele scieżkowe - moderacja 13. Ćwiczenia, praca w grupach 14. Powtórzenie 15. Kolokwium |
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
- student zna i rozumie sposób empirycznej weryfikacji hipotez w psychologii - student zna zaawansowane metody statystyczne stosowane w literaturze naukowej - student potrafi zastosować odpowiednie metody analizy statystycznej do hipotez badawczych oraz opisać wyniki zastosowanych analiz - student potrafi przeprowadzić analizy mediacji i moderacji |
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium będzie miało formę pisemną. Progi ocen: 60-67% 3 68-75% 3+ 76-83% 4 84-91% 4+ 92-100% 5 |
Uwagi: |
KIP2; komputery |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.