Prawo międzynarodowe publiczne [WP-PR-PMP-ćw]
Semestr zimowy 2024/25
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Prawo międzynarodowe publiczne [WP-PR-PMP-ćw] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024/25_Z]
(w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Szymon Pawłowski | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Podręcznik przewodni: M. Muszyński, Państwo w prawie międzynarodowym, (wydanie 2. uzupełnione), wyd. STO, Bielsko-Biała 2011. Literatura uzupełniająca: Mariusz Muszyński - Prawo międzynarodowe w ujęciu historycznym, T. I i T. II, III Wydawnictwo UKSW 2019/ 2020/2022. W. Góralczyk, K. Karski, S. Sawicki, Prawo międzynarodowe publiczne w zarysie, Warszawa 2024 W. Czapliński, A. Wyrozumska, Prawo międzynarodowe publiczne, Warszawa 2004 https://traktaty.msz.gov.pl/ https://www.icj-cij.org/ |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Charakterystyka prawa międzynarodowego 2. Źródła prawa międzynarodowego 3. Podstawowe zasady prawa międzynarodowego 4. Prawo międzynarodowe a prawo krajowe 5. Podmioty prawa międzynarodowego - państwo 6. Terytorium 7. Ludność państwa 8. Podmioty prawa międzynarodowego - organizacje miedzynarodoweo, inne 9. ONZ 10. Prawo dyplomatyczne i konsularne |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
metoda dydaktyczna: informacyjno-konwersatoryjną;ćwiczenia polegajace na pisaniu projektów opinii prawnych; Kolokwium - forma pisemna; napisanie projektu opinii prawnej/umowy międzynarodowej na jeden z 4 podanych tematów oraz testu; Weryfikacja: ocena składowa za napisanie opnii prawnej/umowy międzynarodowej (1 pkt za zachowanie strony formalnej opinii; 4 pkt za merytoryczny wywód) ocena składowa - test - ocena końcowa średnia z dwóch ocen składowych |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
EK1 Student definiuje pojęcia z zakresu prawa międzynarodowego. - na ocenę 2 (ndst.): Student nie zna nawet podstawowych pojęć z zakresu prawa międzynarodowego. - na ocenę 3 (dst.): Student zna podstawowe pojęcia z zakresu prawa międzynarodowego. - na ocenę 3+ (dst +): Student zna podstawowe pojęcie prawa międzynarodowego i swobodnie się nimi posługuje. - na ocenę 4 (db.): Student zna pojęcia z zakresu prawa międzynarodowego, potrafi je omówić. - na ocenę 4+ (db+): Student zna pojęcia z zakresu prawa międzynarodowego, potrafi je omówić, podać kontekst historyczny. - na ocenę 5 (bdb.): Student zna pojęcia z zakresu prawa międzynarodowego, potrafi je omówić, podać kontekst historyczny, oraz potrafi swobodnie je ze sobą porównywać (analiza systemowa). EK2 Student zna umowy międzynarodowe regulujące zagadnienia prawa międzynarodowego. - na ocenę 2 (ndst.): Student nie zna umów międzynarodowych regulujących zagadnienia prawa międzynarodowego. - na ocenę 3 (dst.): Student zna niektóre umowy międzynarodowe regulujące zagadnienia prawa międzynarodowego i potrafi je krótko scharakteryzować. na ocenę 3+ (dst+.): Student zna większość umów międzynarodowych regulujących zagadnienia prawa międzynarodowego i potrafi je krótko scharakteryzować. na ocenę 4 (db.): Student zna umowy międzynarodowe regulujące zagadnienia prawa międzynarodowego i potrafi je dobrze scharakteryzować. - na ocenę 4+ (db+.): Student zna umowy międzynarodowe regulujące zagadnienia prawa międzynarodowego i potrafi je dobrze scharakteryzować, podejmuje próby oceny ich znaczenia. - na ocenę 5 (bdb.): Student zna umowy międzynarodowe regulujące zagadnienia prawa międzynarodowego, potrafi je dobrze scharakteryzować, oraz rzetelnie ocenić ich znaczenie, a także podać akty uchwalone/przyjęte w celu wykonania postanowień umów międzynarodowych. EK3 Student zna zasady prawa międzynarodowego. - na ocenę 2 (ndst.): Student nie zna nawet podstawowych zasad prawa międzynarodowego. - na ocenę 3 (dst.): Student zna podstawowe zasady prawa międzynarodowego. - na ocenę 3+ (dst+): Student zna zasady prawa międzynarodowego i swobodnie się o nich wypowiada. - na ocenę 4 (db.): Student dobrze zna zasady prawa międzynarodowego. - na ocenę 4+ (db+.): Student dobrze zna zasady prawa międzynarodowego, potrafi podać ich kontekst historyczny (ewolucję). - na ocenę 5 (bdb.): Student zna zasady prawa międzynarodowego, potrafi podać ich kontekst historyczny (ewolucję) oraz potrafi je swobodnie ze sobą porównać (analiza systemowa) i określić ich znaczenie. EK4 Student dostrzega relacje pomiędzy prawem międzynarodowym, a innymi gałęziami prawa. - na ocenę 2 (ndst.): Student nie dostrzega relacji między prawem międzynarodowym, a innymi gałęziami prawa. - na ocenę 3 (dst.): Student dostrzega relacje między prawem międzynarodowym, a innymi gałęziami prawa. - na ocenę 3+ (dst+): Student dostrzega relacje między prawem międzynarodowym, a innymi gałęziami prawa i podejmuje próby wyciągnięcie wniosków. - na ocenę 4 (db.): Student dostrzega relacje między prawem międzynarodowym, a innymi gałęziami prawa oraz trafnie wyciąga z tej relacji wnioski. - na ocenę 4+ (db+) Student dostrzega relacje między prawem międzynarodowym, a innymi gałęziami prawa oraz trafnie wyciąga z tej relacji wnioski. Potrafi także wskazać na różnice i podobieństwa między tymi systemami. - na ocenę 5 (bdb.): Student dostrzega relacje między prawem międzynarodowym, a innymi gałęziami prawa oraz trafnie wyciąga z tej relacji wnioski. Potrafi także wskazać na różnice i podobieństwa między tymi systemami posiłkując się orzecznictwem. EK5 Student opisuje rolę poszczególnych podmiotów w tworzeniu i funkcjonowaniu prawa międzynarodowego. - na ocenę 2 (ndst.): Student nie potrafi opisać roli poszczególnych podmiotów w tworzeniu i funkcjonowaniu prawa międzynarodowego. - na ocenę 3 (dst.): Student opisuje rolę poszczególnych podmiotów w tworzeniu i funkcjonowaniu prawa międzynarodowego potrafiąc je jednocześnie scharakteryzować. _na ocenę 3+ (dst+.): Student opisuje rolę poszczególnych podmiotów w tworzeniu i funkcjonowaniu prawa międzynarodowego potrafiąc je jednocześnie krótko scharakteryzować - na ocenę 4 (db.): Student opisuje rolę poszczególnych podmiotów w tworzeniu i funkcjonowaniu prawa międzynarodowego potrafiąc je jednocześnie dobrze scharakteryzować. - na ocenę 4+ (db.+): Student opisuje rolę poszczególnych podmiotów w tworzeniu i funkcjonowaniu prawa międzynarodowego potrafiąc je jednocześnie dobrze scharakteryzować, omówić ich strukturę, organizację, ewentualnie członkostwo w nich. - na ocenę 5 (bdb.): Student opisuje rolę poszczególnych podmiotów w tworzeniu i funkcjonowaniu prawa międzynarodowego potrafiąc je jednocześnie dobrze scharakteryzować oraz wskazać dokładne różnice i zależności pomiędzy nimi, ich strukturę i organizację, ewentualny kontekst historyczny. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
ćwiczenia obowiązkowe dla II roku Prawa stacjonarnego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.