Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Religion and Ecology - Main Monotheistic Traditions [WF-OB-SURAE] Semestr letni 2024/25
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Religion and Ecology - Main Monotheistic Traditions [WF-OB-SURAE]
Zajęcia: Semestr letni 2024/25 [2024/25_L] (w trakcie)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi poniedziałek (parzyste), 11:30 - 13:00
sala 419
Kampus Wóycickiego Bud. 23 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2025-05-19 11:30 : 13:00 sala 419
Kampus Wóycickiego Bud. 23
2025-06-09 11:30 : 12:15 sala 419
Kampus Wóycickiego Bud. 23
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: 6
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Ryszard Sadowski
Literatura:

ALLISON, Elizabeth. 2007. Religious Organizations Taking Action on Climate Change. Garrison, NY: Garrison Institute.

BAUMAN Whitney A., Richard R. BOHANNON and Kevin J. O'BRIEN. 2011. Grounding Religion: A Field Guide to the Study of Religion and Ecology. London - New York: Routledge.

GOTTLIEB, Roger S. (ed.). 2006. The Oxford Handbook of Religion and Ecology. Oxford: Oxford University Press.

GRIM, John and Mary E. TUCKER. 2014. Ecology and Religion. Washington, DC : Island Press.

SADOWSKI, Ryszard F. 2009. „Religion and Ecology” – nowy paradygmat poznawczy. Studia Ecologiae et Bioethicae, 7(1), 213-220.

SADOWSKI, Ryszard F. 2012. Religious motivations for the protection of forest ecosystems. Folia oecologica, 39(2), 139-146.

SADOWSKI, Ryszard F. 2017. Resources within Spiritual and Mystical Christian Traditions for the Care of Earth—our Common Home. In: Alliance for the Care of Our Common Home: Taking Forward Laudato si’, edited by Joshtrom I. Kureethadam, 176-189. Rome: LAS.

TUCKER, Mary E. 2003. Worldly Wonder. Religions Enter Their Ecological Phase. Chicago - La Salle: Open Court.

Zakres tematów:

1. General introduction to the course (6 hours)

2. Judaism and ecology (6 hours)

3. Christianity and ecology (6 hours)

4. Islam and ecology (6 hours)

5. Religion-based environmental organizations (2 hours)

6. Religious initiatives towards environment conservation (4 hours)

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

KNOWLEDGE EFFECTS

Didactic method: information lecture

Verification - paper and e-learning exercises

SKILLS EFFECTS

Didactic method: reading texts

Verification - paper and e-larning exercises

COMPETENCE EFFECTS

Didactic method: analysis of text content

DESCRIPTION OF TEACHING METHODS:

Information Lecture - will cover topics, structure and manner of conducting classes; It will also be used in the explanation of working methods: principles of scientific discussion, methods of paper preparation.

E-learning exercises - students after completed of some topics will receive material from the classes, based on which they will do exercises left to them as part of the e-learning course accompanying the activities at the university.

Reading texts - individual reading of texts for analysis during individual classes (compulsory reading before classes as preparation for them)

Analysis of text content - conducted jointly during classes to get a good understanding of the content and explain the incomprehensible.

Paper preparation - the verification of learning outcomes will also take place through preparation of paper concerning religion and ecology connection and through e-learning exercises.

Metody i kryteria oceniania:

KNOWLEDGE:

Grade 2: Student doesn't define and identify the importance of religion in overcoming the ecological crisis.

Grade 3: Student to a limited extent defines and identifies the importance of religion in overcoming the ecological crisis.

Grade 4: Student defines and identifies the importance of religion in overcoming the ecological crisis.

Grade 5: Student fluently defines and identifies the importance of religion in overcoming the ecological crisis.

SKILLS:

Grade 2: Student, on the basis of logical premises, is not able to elaborate the right hypotheses concerning the importance of religion in overcoming the ecological crisis.

Grade 3: Student to a limited extent, on the basis of logical premises, is able to elaborate the right hypotheses concerning the importance of religion in overcoming the ecological crisis.

Grade 4: Student, on the basis of logical premises, is able to elaborate the right hypotheses concerning the importance of religion in overcoming the ecological crisis.

Grade 5: Student, on the basis of logical premises, is perfectly able to elaborate the right hypotheses concerning the importance of religion in overcoming the ecological crisis.

COMPETENCE:

Grade 2: Student is not aware of the importance of religion in overcoming the ecological crisis.

Grade 3: Student is barely aware of the importance of religion in overcoming the ecological crisis.

Grade 4: Student is aware of the importance of religion in overcoming the ecological crisis.

Grade 5: Student is perfectly aware of the importance of religion in overcoming the ecological crisis.

The final grade consists of:

1. Class participation and attendance = 25% of your grade

unjustified absence of 1 class - 5,0

unjustified absence of 2 classes - 4,5

unjustified absence of 3-4 classes - 4,0

unjustified absence of 5-6 classes - 3,5

unjustified absence of 7-8 classes - 3,0

unjustified absence of more than 8 classes - 2,0

2. E-learning exercises = 25% of your grade

3. Paper preparation (1500-2000 words) = 50% of your grade

The final grade is the average of the attendance rating (25%), e-larning exercises (25%) and the paper (50%).

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)