Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogical seminar in English at the B2+ level: The entrepreneurship in the context of the flexible employment model. Perspective of learners and employees [WNP-PE-ERAS-AK-L] Semestr letni 2024/25
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pedagogical seminar in English at the B2+ level: The entrepreneurship in the context of the flexible employment model. Perspective of learners and employees [WNP-PE-ERAS-AK-L]
Zajęcia: Semestr letni 2024/25 [2024/25_L] (w trakcie)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, czwartek (niestandardowa częstotliwość), 15:00 - 16:30
sala 1559
Kampus Wóycickiego Bud. 15 jaki jest adres?
jednokrotnie, czwartek (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 16:30
sala 1529
Kampus Wóycickiego Bud. 15 jaki jest adres?
jednokrotnie, czwartek (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 16:30 - 17:15
sala 1529
Kampus Wóycickiego Bud. 15 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Aleksandra Kulpa-Puczyńska
Literatura:

1. Beck U., A Risk Society. Towards a New Modernity, SAGE Publications, 2005.

2. Drucker P. F., Innovation and Entrepreneurship: Practice and Principles, Butterworth-Heinemann, 2007.

3. Espinoza Ch, Miller P, Bateman C, Garbett C., Millennials@Work: The 7 Skills Every Twenty-Something (and Their Manager) Needs to Overcome Roadblocks and Achieve Greatness, Publisher: Franklin Covey, 2014.

4. Price D., Open: How We’ll Work, Live and Learn in the Future, Crux Publishing, 2013.

5. Tapscott D., Grown Up Digital: How the Net Generation is Changing Your World, McGraw-Hill, 2008.

6. Twenge J. M., iGen: Why Today's Super-Connected Kids Are Growing Up Less Rebellious, More Tolerant, Less Happy-and Completely Unprepared for Adulthood-and What That Means for the Rest of Us, Atria Books, 2nd Print edition, 2017.

Additional literature:

1. GEM (Global Entrepreneurship Monitor, Global Reports and National Reports): GEM, Global Entrepreneurship Monitor 2023/2024 Global Report: 25 Years and Growing, London 2023.

2. Deloitte, First Steps into the Labour Market, 2021 International survey of students and recent graduates, Deloitte Central Europe.

3. Eurofound, New forms of employment: 2020 update, Publications Office of the European Union, Luxembourg.

4. Kulpa-Puczyńska A., Individual Entrepreneurship in the Context of Diversity and Flexibility of Workplaces. In: Tipurić, Darko Hruška, Domagoj (Ed.), 7th International OFEL Conference on Governance, Management and Entrepreneurship: Embracing Diversity in Organisations, Dubrovnik, Croatia 5th - 6th April, 2019, Governance Research and Development Centre (CIRU), Zagreb.

5. Kulpa-Puczyńska A., University spaces for cooperation strengthening pro-innovative attitudes of academic community, “Forum Pedagogiczne” 2021, vol 11, no 2, pp. 285-295. DOI 10.21697/fp.2021.2.21.

6. Prensky M., What Technology ISN’T Good At, Part II: Passion! Published in Educational Technology Nov-Dec 2012, pp. 1-3.

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

Informative lecture with activating elements – including, inter alia, multimedia presentations/posters and presentations of selected problems of individual entrepreneurship (study projects) and corresponding plenary discussion; work in teams and individual analysis and interpretation of materials with the use of various theoretical sources.

Metody i kryteria oceniania:

Methods for verification + symbol effects in the path of studies syllabus:

- Study project: original concept, solution regarding the individual entrepreneurship

(EW1; EU1; EU2; EU3; EK1);

- Work in teams (EU1; EU2);

- Individual evaluation of sources (EW1; EU3);

- Active participation in conversation classes (EU2; EK1).

Students must attend at least 80% of classes to pass the course.

Scores:

1) Study project - 40 points;

2) Work in teams - 10 points;

3) Individual evaluation of sources - 20 points;

4) Active participation in conversation classes - 30 points.

Final score:

60-67 p. - 3,0

68-75 p. - 3,5

76-83 p. - 4,0

84-91 p. - 4,5

92-100 p.-5,0

Uwagi:

ERASMUS 2024/2025 - semestr letni

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)