Biznes w Sieci - perspektywy globalne i regionalne [WP-CWC-N-1-BwS]
Semestr letni 2024/25
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Biznes w Sieci - perspektywy globalne i regionalne [WP-CWC-N-1-BwS] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2024/25 [2024/25_L]
(w trakcie)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, środa (niestandardowa częstotliwość), 11:30 - 13:00
sala 1744 Kampus Wóycickiego Bud. 17 jaki jest adres? |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 63 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 70 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Mariusz Szyrski | ||||||||||||||||||
Literatura: |
I. Literatura podstawowa: E. Ries, Metoda Lean Startup. Start-up a uwarunkowania sukcesu. Wymiar teoretyczno-praktyczny, Szkoła Główna Handlowa; 2017. Polskie Startupy, Startup Poland, https://startuppoland.org/report/polskie-startupy-2022. Startupy w Polsce - raport 2019, https://www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/Startupy-w-Polsce---raport-2019_200117.pdf. II. Literatura dodatkowa: G. Kubera, Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony. S. Blank, B. Dorf , Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Regulacje dotyczące działalności gospodarczej w Internecie, pojęcie startupu. 2. Formy organizacyjno-prawne działalności gospodarczej w Internecie. 3. Poszukiwanie pomysłu na biznes w sieci. 4. Walidacja pomysłu na biznes w sieci. 5. Aktualne trendy rynkowe, ze szczególnym uwzględnieniem energetyki odnawialnej oraz telemedycyny. 6. Przydatne narzędzia do rozwoju własnego biznesu w sieci. 7. Finansowanie pomysłów na biznes - analiza wniosków dotacyjnych i dokumentacji konkursowej wybranych podmiotów. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne stosowne w obrębie zajęć: - dyskusja, - praca w grupach oparta na metodzie ćwiczeniowej, - praca w grupach oparta na metodzie projektu, - analiza i interpretacja aktu prawnego, - wspomagająco wykład problemowy, - ćwiczenie na podstawie kazusu Weryfikacja efektów kształcenia odbywa się na podstawie przedstawionego i zaprezentowanego projektu. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Student otrzymuje ocenę za wykonanie projektu grupowego, który jest przedstawiany na ostatnich zajęciach. Ocena jest następująca: Na ocenę bardzo dobry: przygotowany projekt jest ambitny, zawiera wszystkie elementy składowe, które zostały omówione na zajęciach i wskazane jako kluczowe Na ocenę dobry plus: przygotowany projekt jest ambitny, ale nie zawiera wszystkich elementów składowych, które zostały omówione na zajęciach i wskazanych jako kluczowe Na ocenę dobry: przygotowany projekt jest poprawny, materiały są rzetelne, jednak nie można go zaklasyfikować jako ambitnego. Na ocenę dostateczny plus: przygotowany projekt spełnia jedynie podstawowe kryteria, nie nosi znamion nowości, ma charakter jedynie odtwórczy Na ocenę dostateczny: przygotowany projekt spełnia jedynie podstawowe kryteria, nie nosi znamion nowości, ma charakter odtwórczy, ponadto zawiera błędy merytoryczne Na ocenę niedostateczny: Student nie przedstawił projektu lub projekt nie nadaje się do oceny |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
konwersatorium dla III roku CWC |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.