Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Sztuka wystąpień publicznych w języku angielskim [WSE-ZP-SWPJA] Semestr letni 2024/25
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Sztuka wystąpień publicznych w języku angielskim [WSE-ZP-SWPJA]
Zajęcia: Semestr letni 2024/25 [2024/25_L] (w trakcie)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 13:15 - 14:45
sala 109a
Kampus Wóycickiego Bud. 23 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2025-05-08 13:15 : 14:45 sala 109a
Kampus Wóycickiego Bud. 23
2025-05-15 13:15 : 14:45 sala 109a
Kampus Wóycickiego Bud. 23
2025-05-22 13:15 : 14:45 sala 109a
Kampus Wóycickiego Bud. 23
2025-05-29 13:15 : 14:45 sala 109a
Kampus Wóycickiego Bud. 23
2025-06-05 13:15 : 14:45 sala 109a
Kampus Wóycickiego Bud. 23
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: 16
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Joanna Stęporowska
Literatura:

1 English for Presentations. Business Series Oxford University Press 2012

2. . English for Academic Purposes B2 - Oxford EAP

3. Academic Vocabulary in Use, Mc Carthy CUP

Zakres tematów:

Tydzień 1-2: Wprowadzenie do sztuki wystąpień publicznych

• Cel: Zrozumienie roli i znaczenia skutecznych wystąpień publicznych.

o Definicja i cele wystąpień publicznych.

o Elementy skutecznego przemawiania.

o Znaczenie komunikacji niewerbalnej.

• Zadania praktyczne:

o Krótka prezentacja własnej osoby.

Tydzień 3-4: Budowanie pewności siebie i eliminacja tremy

• Cel: Rozwinięcie umiejętności radzenia sobie z tremą i budowanie pewności siebie.

o Techniki radzenia sobie z tremą.

o Ćwiczenia na budowanie pewności siebie.

• Zadania praktyczne:

o Przygotowanie i przedstawienie krótkiego przemówienia.

Tydzień 5-6: Struktura i planowanie przemówienia

• Cel: Zrozumienie struktury i planowania skutecznego przemówienia.

o Budowa logiczna przemówienia.

o Tworzenie i stosowanie trzech kluczowych elementów: wprowadzenia, części głównej, zakończenia.

• Zadania praktyczne:

o Opracowanie i przedstawienie przemówienia z zastosowaniem właściwej struktury.

Tydzień 7-8: Mowa ciała i głos

• Cel: Świadome wykorzystanie mowy ciała i głosu w trakcie wystąpień publicznych.

• Tematy:

o Rola mowy ciała.

o Znaczenie intonacji, tempa i głośności głosu.

• Zadania praktyczne:

o Ćwiczenia poprawiające wyrazistość mowy ciała i głosu.

Tydzień 9-10: Adaptacja do odbiorców

• Cel: Umiejętność dostosowywania przemówienia do różnych grup odbiorców.

• Tematy:

o Analiza grupy docelowej.

o Adaptacja stylu i treści przemówienia.

• Zadania praktyczne:

o Przygotowanie i przeprowadzenie przemówienia dostosowanego do konkretnego rodzaju publiczności.

Tydzień 11-12: Techniki retoryczne

• Cel: Zastosowanie technik retorycznych w celu zwiększenia skuteczności przemówienia.

• Tematy:

o Używanie argumentacji.

o Zastosowanie stylistycznych środków retorycznych.

• Zadania praktyczne:

o Ćwiczenia z zastosowaniem technik retorycznych w przemówieniu.

Tydzień 13: Ocena postępów i feedback

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

Konwersatorium oraz metoda warsztatowa.

Praktyczne ćwiczenia, w parach i grupach.

Poznanie technik konstruowania publicznych wystąpień oraz metody ich prezentowania

Prezentacja technik retorycznych.

Samodzielne poszukiwanie informacji i ich krytyczny dobór, analiza oraz wnioskowanie.

Metody weryfikacji: Prezentacja, ocenianie ustawiczne.

Metody i kryteria oceniania:

Wiedza i umiejętności studenta będą oceniane za pomocą ustnych wypowiedzi studenta, w trakcie trwania semestru , aktywności podczas zajęć i na platformie moodle.

Na ocenę składać się będą także takie składowe jak prezentacja, aktywność na zajęciach, oraz dodatkowe zadania specjalne w tym zadania wykonane na platformie moodle.

Aby spełnić wymagania na zaliczenie semestru na ocenę dostateczną student powinien uzyskać 60 % ze wszystkich aktywności sumarycznie.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)