Sztuka wystąpień publicznych w języku angielskim [WSE-ZP-SWPJA]
Semestr letni 2024/25
Konwersatorium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Sztuka wystąpień publicznych w języku angielskim [WSE-ZP-SWPJA] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2024/25 [2024/25_L]
(w trakcie)
Konwersatorium [KON], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Stęporowska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1 English for Presentations. Business Series Oxford University Press 2012 2. . English for Academic Purposes B2 - Oxford EAP 3. Academic Vocabulary in Use, Mc Carthy CUP |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tydzień 1-2: Wprowadzenie do sztuki wystąpień publicznych • Cel: Zrozumienie roli i znaczenia skutecznych wystąpień publicznych. o Definicja i cele wystąpień publicznych. o Elementy skutecznego przemawiania. o Znaczenie komunikacji niewerbalnej. • Zadania praktyczne: o Krótka prezentacja własnej osoby. Tydzień 3-4: Budowanie pewności siebie i eliminacja tremy • Cel: Rozwinięcie umiejętności radzenia sobie z tremą i budowanie pewności siebie. o Techniki radzenia sobie z tremą. o Ćwiczenia na budowanie pewności siebie. • Zadania praktyczne: o Przygotowanie i przedstawienie krótkiego przemówienia. Tydzień 5-6: Struktura i planowanie przemówienia • Cel: Zrozumienie struktury i planowania skutecznego przemówienia. o Budowa logiczna przemówienia. o Tworzenie i stosowanie trzech kluczowych elementów: wprowadzenia, części głównej, zakończenia. • Zadania praktyczne: o Opracowanie i przedstawienie przemówienia z zastosowaniem właściwej struktury. Tydzień 7-8: Mowa ciała i głos • Cel: Świadome wykorzystanie mowy ciała i głosu w trakcie wystąpień publicznych. • Tematy: o Rola mowy ciała. o Znaczenie intonacji, tempa i głośności głosu. • Zadania praktyczne: o Ćwiczenia poprawiające wyrazistość mowy ciała i głosu. Tydzień 9-10: Adaptacja do odbiorców • Cel: Umiejętność dostosowywania przemówienia do różnych grup odbiorców. • Tematy: o Analiza grupy docelowej. o Adaptacja stylu i treści przemówienia. • Zadania praktyczne: o Przygotowanie i przeprowadzenie przemówienia dostosowanego do konkretnego rodzaju publiczności. Tydzień 11-12: Techniki retoryczne • Cel: Zastosowanie technik retorycznych w celu zwiększenia skuteczności przemówienia. • Tematy: o Używanie argumentacji. o Zastosowanie stylistycznych środków retorycznych. • Zadania praktyczne: o Ćwiczenia z zastosowaniem technik retorycznych w przemówieniu. Tydzień 13: Ocena postępów i feedback |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Konwersatorium oraz metoda warsztatowa. Praktyczne ćwiczenia, w parach i grupach. Poznanie technik konstruowania publicznych wystąpień oraz metody ich prezentowania Prezentacja technik retorycznych. Samodzielne poszukiwanie informacji i ich krytyczny dobór, analiza oraz wnioskowanie. Metody weryfikacji: Prezentacja, ocenianie ustawiczne. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza i umiejętności studenta będą oceniane za pomocą ustnych wypowiedzi studenta, w trakcie trwania semestru , aktywności podczas zajęć i na platformie moodle. Na ocenę składać się będą także takie składowe jak prezentacja, aktywność na zajęciach, oraz dodatkowe zadania specjalne w tym zadania wykonane na platformie moodle. Aby spełnić wymagania na zaliczenie semestru na ocenę dostateczną student powinien uzyskać 60 % ze wszystkich aktywności sumarycznie. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.