Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologiczno-pedagogiczne aspekty językowej edukacji dziecka [WNP-PPW-PPAJE] Semestr letni 2024/25
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologiczno-pedagogiczne aspekty językowej edukacji dziecka [WNP-PPW-PPAJE]
Zajęcia: Semestr letni 2024/25 [2024/25_L] (w trakcie)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 9:45 - 11:15
sala 1527
Kampus Wóycickiego Bud. 15 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2025-04-24 09:45 : 11:15 sala 1527
Kampus Wóycickiego Bud. 15
2025-05-08 09:45 : 11:15 sala 1527
Kampus Wóycickiego Bud. 15
2025-05-15 08:00 : 09:30 sala 1527
Kampus Wóycickiego Bud. 15
2025-05-15 09:45 : 11:15 sala 1527
Kampus Wóycickiego Bud. 15
2025-05-22 09:45 : 11:15 sala 1527
Kampus Wóycickiego Bud. 15
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Katarzyna Błażejewska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Aitchison, Ssak, który mówi. Wstęp do psycholingwistyki, PWN Warszawa, 1991.

Dakowska M., Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych, PWN Warszawa, 2001.

Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2005.

Kurcz I., Bobryk J., Kądzielawa D. (red.), Ogólna psychologia języka i neurolingwistyka, PAN, Zakład Psychologii, Wrocław, 1986.

Wygotski L., Narzędzie i znak w rozwoju dziecka, PWN warszawa, 2006.

Literatura uzupełniająca:

Andrzejewska E., Kształcenie nauczycieli języków obcych na potrzeby edukacji wczesnoszkolnej, Języki Obce w Szkole, 2008.

Andrzejewska E., Kompetencje nauczyciela języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej, Języki Obce w Szkole, 2008.

Brzeziński J., Nauczanie języków obcych dzieci, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1987.

Iluk J., Teoria i praktyka nauczania języków obcych w przedszkolu, Języki Obce w Szkole, 2008.

Jaworowska A., Rozwijanie sprawności receptywnych w przedszkolnym nauczaniu języka obcego, Języki Obce w Szkole, 2008.

Kobielska-Kalisz J., ACTION NOW! Jak uaktywnić ruchowo uczniów na lekcjach języka angielskiego w klasach I-III szkoły podstawowej, Języki Obce w Szkole, 2009.

Kupisiewicz C. (red.), Myśliciele – o wychowaniu, Graf Punkt Warszawa 2000.

Kurcz I., Język a psychologia, WSiP, Warszawa 1992.

Pfeiffer W., Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki, Wagros, Poznań 2001.

Wilczyńska W., O autonomii w przyswajanie języka obcego, PWN Warszawa, 1999.

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

Metody dydaktyczne:

1. Metody podające (mini wykłady informacyjne i konwersatoryjne)

2. Metody poszukujące

a. problemowe (sytuacyjna, giełda pomysłów),

b. ćwiczeniowo - praktyczne (ćwiczebna oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy),

c. dyskusji (referat)

3. Metoda eksponująca (pokaz)

Efekty w obszarze wiedzy są osiągane takimi metodami jak: wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny, ćwiczebna oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy, indywidualna lektura tekstów, a weryfikowane pracami przygotowywanymi przez studentów.

Efekty w obszarze umiejętności są osiągane takimi metodami jak: metoda sytuacyjna, giełda pomysłów, referat, pokaz a weryfikowane poprzez samodzielne przygotowywanie pomocy dydaktycznych oraz prezentacji.

Efekty w obszarze kompetencji społecznych - ocenianie ciągłe.

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia przedmiotu:

1. obecność na zajęciach (dopuszczalna jest 1 nieobecność w trakcie trwania kursu),

2. aktywny udział w zajęciach (czytanie literatury, ustaw i rozporządzeń, udział w dyskusjach, ćwiczeniach),

3. przygotowanie prezentacji

4. praca zaliczeniowa.

Na ocenę końcową składają się:

Prace zaliczeniowe (projekty, prezentacje multimedialne) – 50 pkt.;

50-47 – ocena 5,0

46-42 – ocena 4,5

41-37 – ocena 4,0

36-32 – ocena 3,5

31-27 - ocena 3,0

26 i poniżej – ocena 2,0

Powyżej 50% nieobecności student nie będzie dopuszczony do zaliczenia.

Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia semestru letniego jest zaliczenie przedmiotu w semestrze zimowym.

W przypadku osób, które otrzymały decyzję o przyznaniu IOS lub urlopu krótkoterminowego obowiązkowy jest kontakt z prowadzącym przedmiot najpóźniej w terminie 2 tygodni od uzyskania decyzji dziekana WNP celem ustalenia formy i terminu rozliczenia zakresu tematycznego przedmiotu oraz efektów uczenia się.

Uwagi:

Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna - rok II, grupa I

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)