Seminarium magisterskie [WH-FP-II-2-SemMgr]
Semestr zimowy 2024/25
seminarium/pracownia - praca dyplomowa,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [WH-FP-II-2-SemMgr] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024/25_Z]
(zakończony)
seminarium/pracownia - praca dyplomowa [SEM_PD], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Tomasz Korpysz | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
A. Barańczak, Słowo w piosence. Poetyka współczesnej piosenki estradowej, Wrocław 1983. Etyka i estetyka słowa w piosence, pod red. K. Gajdy i M. Chrząstowskiej, Poznań 2019. K. Gajda, Jacek Kaczmarski w świecie tekstów, Poznań 2013. K. Gajda, Szarpidruty i poeci. Piosenka wobec przemian społecznych i kulturowych ostatnich dekad, Poznań 2017. M. Helman, Językowa kreacja ubóstwa i zbytku w „Lalce” Bolesława Prusa, „Studia Językoznawcze. Synchroniczne i diachroniczne aspekty badań polszczyzny" 2006, t. 5. Język i styl twórcy w kręgu badań współczesnej humanistyki, red. nauk. K Maćkowiak, C. Piątkowski, Zielona Góra 2009. Językowy obraz świata, pod red. J. Bartmińskiego, Lublin 1999. I. Kępka, Językowa kreacja nieba i piekła w Tragedii o bogaczu i Łazarzu z 1643 roku, „Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Językoznawcza” 23 (2016). W. Kuska, Językowo-kulturowa kreacja rodziny w powieściach Wiesława Myśliwskiego, Gorzów Wielkopolski 2020. L. Mariak, Językowa kreacja miłości w Krzyżakach Henryka Sienkiewicza, „Slavia Occidentalis” 65 (2008). R. Modrzejewska, Językowa kreacja świata starego Szlangbauma w Lalce Bolesława Prusa, „Studia Językoznawcze. Synchroniczne i diachroniczne aspekty badań polszczyzny” 2013, t. 12. Polska w piosence (1989-2019), pod red. K. Gajdy i M. Chrząstowskiej, Poznań 2020. M. Pietrzak, Językowe środki kreowania postaci w twórczości historycznej Henryka Sienkiewicza, Łódź 2004. M. Rusinek, Zero zahamowań, czyli Filolog słucha piosenek, Warszawa 2020. J. Rychter, Językowa kreacja przyrody nieożywionej w utworach poetyckich Juliusza Słowackiego, Szczecin 2009. J. Rychter, Językowa kreacja barw w poezji Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej, Szczecin, 2014. A. Seniów, Językowa kreacja świata kobiet w wybranych powieściach Elizy Orzeszkowej, Szczecin 2011. E. Skorupska-Raczyńska, Językowa kreacja lasu w Nad Niemnem Elizy Orzeszkowej, Zeszyty Naukowe PWSZ 1 (2006). E. Skorupska-Raczyńska, Językowa kreacja uczuć dziecka w XIX-wiecznej literaturze polskiej na przykładzie wybranych nowel i opowiadań Elizy Orzeszkowej, [w:] Cierpienie dziecka, pod red. E. Skorupskiej Raczyńskiej, G. Cyrana, D. Jastrząba, Gorzów Wielkopolski 2008. E. Skorupska-Raczyńska, Kreacja ojca w powieściach nadniemeńskich Elizy Orzeszkowej (studium językowo-stylistyczne), Gorzów Wielkopolski 2013. E. Skorupska-Raczyńska, Językowa kreacja świata w utworach Elizy Orzeszkowej (wybrane zagadnienia), Gorzów Wielkopolski 2016 E. Skorupska-Raczyńska, Kierunki badań nad językową kreacją świata w tekście literackim – w poszukiwaniu złotego środka?, „Studia Językoznawcze. Synchroniczne i diachroniczne aspekty badań polszczyzny” 2023, t. 22. T. Skubalanka, „Językowa kreacja Jacka Soplicy (księdza Robaka)”, w: tejże, Mickiewicz, Słowacki, Norwid. Studia nad językiem i stylem, Lublin 1997. Socjolekt, idiolekt, idiostyl. Historia i współczesność, pod red. U. Sokólksiej, Białystok 2017. Strasznie lubię cię, piosenko. Szkice o tekstach Wojciecha Młynarskiego. Tom jubileuszowy dedykowany Profesor Barbarze Kudrze, red. K. Burska, E. Olejniczak, Łódź 2018. A. Szczaus, Językowa kreacja wierzeń Prusów w powieści ks. Stanisława Kujota Pierwsze nawrócenie Prusaków (1877–1878), „Prace Filologiczne” 78 (2019). R. Tokarski, Znaczenie słowa i jego modyfikacje w tekście, Lublin 1987. R. Tokarski, Prototypy i konotacje: o semantycznej analizie słowa w tekście poetyckim, „Pamiętnik Literacki” 1990, z. 2. W teatrze piosenki, pod red. Izoldy Kiec i Michała Traczyka, Poznań 2005. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Idiolekt jako prpblem badawczy Semantyka tekstu artystycznego Językowy obraz świata Językowa kreacja świata Język we współczesnych piosenkach |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne: referat, dyskusja, praca z tekstem. Sposoby weryfikacji efektów uczenia się: ocenianie ciagłe, ocena fragmentów pracy dyplomowej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem koniecznym uzyskania końcowej oceny pozytywnej w semestrze zimowym jest przedstawienie minimum jednego rozdziału pracy dyplomowej. Warunkiem koniecznym uzyskania końcowej oceny pozytywnej w semestrze letnim jest złożenie pracy dyplomowej. Ocenę dostateczną otrzymuje student niezbyt regularnie uczestniczący w zajęciach, nie zawsze przygotowujący się do zajęć, rzadko biorący udział w dyskusji i nieregularnie przedstawiający kolejne fragmenty pracy dyplomowej Ocenę dobrą otrzymuje student regularnie uczestniczący w zajęciach, zwykle przygotowujący się do zajęć, biorący udział w dyskusji i w miarę regularnie przedstawiający kolejne fragmenty pracy dyplomowej. Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student regularnie uczestniczący w zajęciach, zawsze przygotowujący się do zajęć, biorący żywy udział w dyskusji i regularnie przedstawiający kolejne fragmenty pracy dyplomowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.