Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie [WH-FP-II-2-SemMgr] Semestr zimowy 2024/25
seminarium/pracownia - praca dyplomowa, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie [WH-FP-II-2-SemMgr]
Zajęcia: Semestr zimowy 2024/25 [2024/25_Z] (zakończony)
seminarium/pracownia - praca dyplomowa [SEM_PD], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 11:30 - 13:00
sala 323
Kampus Dewajtis Łącznik jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: 1
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Tomasz Korpysz
Literatura:

A. Barańczak, Słowo w piosence. Poetyka współczesnej piosenki estradowej, Wrocław 1983.

Etyka i estetyka słowa w piosence, pod red. K. Gajdy i M. Chrząstowskiej, Poznań 2019.

K. Gajda, Jacek Kaczmarski w świecie tekstów, Poznań 2013.

K. Gajda, Szarpidruty i poeci. Piosenka wobec przemian społecznych i kulturowych ostatnich dekad, Poznań 2017.

M. Helman, Językowa kreacja ubóstwa i zbytku w „Lalce” Bolesława Prusa, „Studia Językoznawcze. Synchroniczne i diachroniczne aspekty badań polszczyzny" 2006, t. 5.

Język i styl twórcy w kręgu badań współczesnej humanistyki, red. nauk. K Maćkowiak, C. Piątkowski, Zielona Góra 2009.

Językowy obraz świata, pod red. J. Bartmińskiego, Lublin 1999.

I. Kępka, Językowa kreacja nieba i piekła w Tragedii o bogaczu i Łazarzu z 1643 roku, „Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Językoznawcza” 23 (2016).

W. Kuska, Językowo-kulturowa kreacja rodziny w powieściach Wiesława Myśliwskiego, Gorzów Wielkopolski 2020.

L. Mariak, Językowa kreacja miłości w Krzyżakach Henryka Sienkiewicza, „Slavia Occidentalis” 65 (2008).

R. Modrzejewska, Językowa kreacja świata starego Szlangbauma w Lalce Bolesława Prusa, „Studia Językoznawcze. Synchroniczne i diachroniczne aspekty badań polszczyzny” 2013, t. 12.

Polska w piosence (1989-2019), pod red. K. Gajdy i M. Chrząstowskiej, Poznań 2020.

M. Pietrzak, Językowe środki kreowania postaci w twórczości historycznej Henryka Sienkiewicza, Łódź 2004.

M. Rusinek, Zero zahamowań, czyli Filolog słucha piosenek, Warszawa 2020.

J. Rychter, Językowa kreacja przyrody nieożywionej w utworach poetyckich Juliusza Słowackiego, Szczecin 2009.

J. Rychter, Językowa kreacja barw w poezji Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej, Szczecin, 2014.

A. Seniów, Językowa kreacja świata kobiet w wybranych powieściach Elizy Orzeszkowej, Szczecin 2011.

E. Skorupska-Raczyńska, Językowa kreacja lasu w Nad Niemnem Elizy Orzeszkowej, Zeszyty Naukowe PWSZ 1 (2006).

E. Skorupska-Raczyńska, Językowa kreacja uczuć dziecka w XIX-wiecznej literaturze polskiej na przykładzie wybranych nowel i opowiadań Elizy Orzeszkowej, [w:] Cierpienie dziecka, pod red. E. Skorupskiej Raczyńskiej, G. Cyrana, D. Jastrząba, Gorzów Wielkopolski 2008.

E. Skorupska-Raczyńska, Kreacja ojca w powieściach nadniemeńskich Elizy Orzeszkowej (studium językowo-stylistyczne), Gorzów Wielkopolski 2013.

E. Skorupska-Raczyńska, Językowa kreacja świata w utworach Elizy Orzeszkowej (wybrane zagadnienia), Gorzów Wielkopolski 2016

E. Skorupska-Raczyńska, Kierunki badań nad językową kreacją świata w tekście literackim – w poszukiwaniu złotego środka?, „Studia Językoznawcze. Synchroniczne i diachroniczne aspekty badań polszczyzny” 2023, t. 22.

T. Skubalanka, „Językowa kreacja Jacka Soplicy (księdza Robaka)”, w: tejże, Mickiewicz, Słowacki, Norwid. Studia nad językiem i stylem, Lublin 1997.

Socjolekt, idiolekt, idiostyl. Historia i współczesność, pod red. U. Sokólksiej, Białystok 2017.

Strasznie lubię cię, piosenko. Szkice o tekstach Wojciecha Młynarskiego. Tom jubileuszowy dedykowany Profesor Barbarze Kudrze, red. K. Burska, E. Olejniczak, Łódź 2018.

A. Szczaus, Językowa kreacja wierzeń Prusów w powieści ks. Stanisława Kujota Pierwsze nawrócenie Prusaków (1877–1878), „Prace Filologiczne” 78 (2019).

R. Tokarski, Znaczenie słowa i jego modyfikacje w tekście, Lublin 1987.

R. Tokarski, Prototypy i konotacje: o semantycznej analizie słowa w tekście poetyckim, „Pamiętnik Literacki” 1990, z. 2.

W teatrze piosenki, pod red. Izoldy Kiec i Michała Traczyka, Poznań 2005.

Zakres tematów:

Idiolekt jako prpblem badawczy

Semantyka tekstu artystycznego

Językowy obraz świata

Językowa kreacja świata

Język we współczesnych piosenkach

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

Metody dydaktyczne: referat, dyskusja, praca z tekstem.

Sposoby weryfikacji efektów uczenia się: ocenianie ciagłe, ocena fragmentów pracy dyplomowej.

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem koniecznym uzyskania końcowej oceny pozytywnej w semestrze zimowym jest przedstawienie minimum jednego rozdziału pracy dyplomowej. Warunkiem koniecznym uzyskania końcowej oceny pozytywnej w semestrze letnim jest złożenie pracy dyplomowej.

Ocenę dostateczną otrzymuje student niezbyt regularnie uczestniczący w zajęciach, nie zawsze przygotowujący się do zajęć, rzadko biorący udział w dyskusji i nieregularnie przedstawiający kolejne fragmenty pracy dyplomowej

Ocenę dobrą otrzymuje student regularnie uczestniczący w zajęciach, zwykle przygotowujący się do zajęć, biorący udział w dyskusji i w miarę regularnie przedstawiający kolejne fragmenty pracy dyplomowej.

Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student regularnie uczestniczący w zajęciach, zawsze przygotowujący się do zajęć, biorący żywy udział w dyskusji i regularnie przedstawiający kolejne fragmenty pracy dyplomowej.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)