Wystąpienia publiczne [WNP-PPW-WPC-SD]
Semestr letni 2024/25
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wystąpienia publiczne [WNP-PPW-WPC-SD] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2024/25 [2024/25_L]
(w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 27 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 31 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ewelina Rzońca | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: Barnes K., Wywieranie wpływu. Ćwiczenia, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne 2005. Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi, GWP Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2016. Detz J., Sztuka przemawiania. Nie co mówić, ale jak mówić, GWP Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2004. Kutnyj P.Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych - Wydawnictwo naukowe PWN 2021. Pease A. i B., Mowa ciała, Dom Wydawniczy REBIS 2007. Literatura uzupełniająca Carnegie D., Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi, Wydawnictwo Studio EMKA 2014. Lowndes L. - Jak się dogadać 92 małe sztuczki na osiągnięcie wielkiego sukcesu w relacjach z ludźmi, 2017. Camille G., Mów jak TED. 9 sposobów na dobrą prezentację, Wydawnictwo Buchmann 2016. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Komunikacja interpersonalna. 2. Wystąpienia publiczne - podstawy. 3. Zasady tworzenia prezentacji. 4. Bariery komunikacyjne. 5. Aktywne słuchanie. 6. 7. Autoprezentacje. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Dyskusje (np. okrągłego stołu, long table), pogadanka, prezentacja, autoprezentacja, mood board, projekt indywidualny, czytanie literatury. EW1 i EW2 – praca na zajęciach, projekt indywidualny EU3 i EU4 – projekt indywidualny EK6 – praca podczas zajęć, projekt indywidualny Bieżąca ocena zaangażowania w dyskusję podczas zajęć |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Opis składowych oceny końcowej Opis składowych oceny końcowej Obecność na zajęciach (możliwa jedna nieobecność) - 10% Czynny udział na zajęciach - 20% Czytanie literatury - 10% Autoprezentacja - 60% Warunki zaliczenia przedmiotu: 40-36 – ocena 5,0 35-32 – ocena 4,5 31-28 – ocena 4,0 27-25 – ocena 3,5 24-21 - ocena 3,0 20 i poniżej – ocena 2,0 Powyżej 50% nieobecności student nie będzie dopuszczony do zaliczenia. Główną podstawą zaliczenia jest indywidualnego projektu oraz aktywny udział w zajęciach, w tym czytanie literatury. W przypadku osób, które otrzymały decyzję o przyznaniu IOS lub urlopu krótkoterminowego obowiązkowy jest kontakt z prowadzącym przedmiot najpóźniej w terminie 2 tygodni od uzyskania decyzji dziekana WNP celem ustalenia formy i terminu rozliczenia zakresu tematycznego przedmiotu oraz efektów uczenia się. Wiedza: ocena dst (3,0) – przygotowuje prostą autoprezentację na wybrany temat zgodnie z zasadami wystąpień publicznych. Na poziomie dostatecznym uczestniczy w dyskusjach na podany temat, stosuje parafrazy, tworzy pytania, próbuje sformułować informację zwrotną. ocena dst. plus (3,5) – przygotowuje autoprezentację na wybrany temat zgodnie z podstawowymi zasadami wystąpień publicznych. Podejmuje próbę czynnego uczestnictwa w dyskusjach na podany temat, stosowania parafraz, tworzenia pytań, formułowania informacji zwrotnej. ocena db (4,0) – konstruuje interesującą autoprezentację na wybrany temat zgodnie z zasadami wystąpień publicznych. Na poziomie dobrym czynnie uczestniczy w dyskusjach na podany temat, stosuje parafrazy, tworzy pytania otwarte, formułuje informacje zwrotną. ocena db plus (4,5) – konstruuje inspirującą autoprezentację na wybrany temat zgodnie z zasadami wystąpień publicznych. Czynnie uczestniczy w dyskusjach na każdy temat, stosuje parafrazy, tworzy pytania otwarte, formułuje informacje zwrotną. ocena bdb (5,0) – konstruuje przykuwająca uwagę słuchaczy autoprezentację na wybrany temat zgodnie ze wszystkimi zasadami wystąpień publicznych. Czynnie uczestniczy w dyskusjach na każdy temat, stosuje parafrazy, tworzy pytania otwarte, formułuje informacje zwrotną na poziomie bardzo dobrym. Kompetencje: ocena dst (3,0) – na poziomie dostatecznym wypowiada się na dany temat na forum, czynnie uczestniczy w dyskusjach zgodnie z zasadami etycznymi, akceptując odmienność poglądów innych osób. Przejawia kulturę osobistą na poziomie dostatecznym. Stara się być przestrzegać podstaw komunikacji interpersonalnej. ocena dst. plus (3,5) – stara się wypowiadać się na dany temat na forum, czynnie uczestniczy w dyskusjach zgodnie z zasadami etycznymi, akceptując odmienność poglądów innych osób. Przejawia kulturę osobistą na poziomie dostatecznym. Stara się być przestrzegać podstaw komunikacji interpersonalnej. ocena db (4,0) – wypowiada się na forum, dyskutuje na dany temat zgodnie z zasadami etycznymi, akceptując odmienność poglądów innych osób. Przejawia kulturę osobistą na poziomie dobrym. Przestrzega podstaw komunikacji interpersonalnej. ocena db plus (4,5) – swobodnie wypowiada się na forum, dyskutuje na dany temat zgodnie z zasadami etycznymi, akceptując odmienność poglądów innych osób. Przejawia wysoką kulturę osobistą. ocena bdb (5,0) – swobodnie wypowiada się na forum, chętnie dyskutuje na każdy temat zgodnie z zasadami etycznymi, akceptując odmienność poglądów innych osób. Przejawia wysoką kulturę osobistą. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna - rok I |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.