Seminarium magisterskie [WNP-PPWZ-SMIV3]
Semestr letni 2024/25
seminarium/pracownia - praca dyplomowa,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [WNP-PPWZ-SMIV3] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2024/25 [2024/25_L]
(w trakcie)
seminarium/pracownia - praca dyplomowa [SEM_PD], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 13 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Dariusz Stępkowski | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa British Educational Research Association [BERA] (2018). Close-to-Practice Educational Research: A BERA statement. London. Wyse Dominic, Chris Brown, Sandy Oliver & Ximena Poblete (2018). The BERA Close-to-Practice Research Project: Research Report. London: BERA. Edwards Simon, Chris Brown (2020). Close-to-practice research: The need for student voice and the strange case of Academy x. London Review of Education 18/3, 480–494. Literatura uzupełniająca Palka Stanisław (1989). Teoria pedagogiczna a praktyczne doświadczenie nauczyciela. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Zaczyński Władysław (1995). Praca badawcza nauczyciela. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Bogusław Śliwerski, Michał Paluch, Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2021. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Koncepcja badania bliskiego praktyce (BBP). Rodzime tradycje w zakresie badania praktyki edukacyjnej. Zagraniczne tradycje w zakresie badania praktyki edukacyjnej. Wykorzystanie BBP w pedagogice przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Konceptualizacja zamierzenia badawczego w formie projektu. Opracowanie rozdziału teoretycznego / części teoretycznej pracy dyplomowej. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne: - poglądowe: pokaz, eksperyment, zachęta, - podające: wykład konwersatoryjny, praca z tekstem, rozmowa, - problemowe: studium przypadku, dyskusja. Sposoby weryfikowania efektów uczenia się: - wypowiedzi ustne i pisemne na podstawie lektur, - praca pisemna: wstępny projekt badania własnego, - praca pisemna: część teoretyczna / rozdział teoretyczny pracy dyplomowej, - obserwacja: frekwencja i aktywność na seminarium. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składają się: 50% punktów uzyskanych za opracowanie projektu badawczego i 50% punktów za napisanie rozdziału teoretycznego / rozdziałów teoretycznych pracy dyplomowej. Za pełną frekwencję słuchacz otrzymuje bonus w postaci 0,5 stopnia oceny (10%) końcowej. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna - rok IV |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.