Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie [WNP-PPWZ-SMIV3] Semestr letni 2024/25
seminarium/pracownia - praca dyplomowa, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie [WNP-PPWZ-SMIV3]
Zajęcia: Semestr letni 2024/25 [2024/25_L] (w trakcie)
seminarium/pracownia - praca dyplomowa [SEM_PD], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda niedziela, 9:45 - 11:15
sala 1527
Kampus Wóycickiego Bud. 15 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2025-04-27 09:45 : 11:15 sala 1527
Kampus Wóycickiego Bud. 15
2025-05-11 09:45 : 11:15 sala e-learning
e-learning
2025-06-01 09:45 : 10:30 sala 1527
Kampus Wóycickiego Bud. 15
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: 13
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Dariusz Stępkowski
Literatura:

Literatura podstawowa

British Educational Research Association [BERA] (2018). Close-to-Practice Educational Research: A BERA statement. London.

Wyse Dominic, Chris Brown, Sandy Oliver & Ximena Poblete (2018). The BERA Close-to-Practice Research Project: Research Report. London: BERA.

Edwards Simon, Chris Brown (2020). Close-to-practice research: The need for student voice and the strange case of Academy x. London Review of Education 18/3, 480–494.

Literatura uzupełniająca

Palka Stanisław (1989). Teoria pedagogiczna a praktyczne doświadczenie nauczyciela. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Zaczyński Władysław (1995). Praca badawcza nauczyciela. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Bogusław Śliwerski, Michał Paluch, Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2021.

Zakres tematów:

Koncepcja badania bliskiego praktyce (BBP).

Rodzime tradycje w zakresie badania praktyki edukacyjnej.

Zagraniczne tradycje w zakresie badania praktyki edukacyjnej.

Wykorzystanie BBP w pedagogice przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Konceptualizacja zamierzenia badawczego w formie projektu.

Opracowanie rozdziału teoretycznego / części teoretycznej pracy dyplomowej.

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

Metody dydaktyczne:

- poglądowe: pokaz, eksperyment, zachęta,

- podające: wykład konwersatoryjny, praca z tekstem, rozmowa,

- problemowe: studium przypadku, dyskusja.

Sposoby weryfikowania efektów uczenia się:

- wypowiedzi ustne i pisemne na podstawie lektur,

- praca pisemna: wstępny projekt badania własnego,

- praca pisemna: część teoretyczna / rozdział teoretyczny pracy dyplomowej,

- obserwacja: frekwencja i aktywność na seminarium.

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową składają się: 50% punktów uzyskanych za opracowanie projektu badawczego i 50% punktów za napisanie rozdziału teoretycznego / rozdziałów teoretycznych pracy dyplomowej.

Za pełną frekwencję słuchacz otrzymuje bonus w postaci 0,5 stopnia oceny (10%) końcowej.

Uwagi:

Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna - rok IV

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)