język angielski B2: semestr II [C-JO-AB2-II]
Semestr letni 2024/25
Lektorat języków nowożytnych,
grupa nr 13
Przedmiot: | język angielski B2: semestr II [C-JO-AB2-II] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2024/25 [2024/25_L]
(w trakcie)
Lektorat języków nowożytnych [LEK_NOW], grupa nr 13 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 23 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Stęporowska | ||||||||||||||||
Literatura: |
1. Podręcznik podstawowy: English File Upper Intermediate. 4th Edition. Student’s Book, Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig; Oxford University Press 2021 2. Słownik jednojęzyczny: Oxford Wordpower Dictionary; słownik angielsko-polski i polsko-angielski; 3. Słownik dwujęzyczny: Wielki słownik angielsko - polski i polsko-angielski. Oxford PWN 4..English Vocabulary in Use Upper - intermediate;2002 McCarthy, O’Dell CUP 5. Meaning and Metaphors Lazar CUP 6. The New Jerusalem Bible Darton+Longman +TODD 7. Angielsko-łacińsko-polski słownik cytatów z Bibliii Altravox Press 2000 8. Słownik Religii Angielsko Polski/Polsko- angielski.K. Czekierda. Kanion 2008 9. University English Robin Macpherson WSiP 10. English for Presentations. Business Series Oxford University Press 2012 11. English Grammar in Use. Raymund Marphy. Cambridge University Press 12. Materiały zamieszczane na platformie Moodle |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Praca, Kariera. Edukacja- Słownictwo. Język akademicki . wprowadzenie. Szkolnictwo Wyższe. Różne systemy edukacyjne. Słownictwo edukacyjne i akademickie. Powtórzenie struktur dot wyrażania przyszłości 2. Wygląd i charakter człowieka. Ciało. Mowa ciała. Komunikacja Słownictwo dotyczące opisu wyglądu człowieka. Osądzanie po wyglądzie. Przymiotniki. Czasy teraźniejsze. 3. Finanse. Zarządzanie finansami. Zdania warunkowe, zdania z WISH. 4. Zdrowie, pierwsza pomoc lekarska. Choroby. Dieta i zdrowy styl życia. Sport. Słownictwo. Konstrukcje bezokolicznikowe i gerundialne. 5. Relacje międzyludzkie. Dom. Czasy przeszłe. 6. Transport. Formy transportu i komunikacji. Bezpieczeństwo podczas podróży. Bezpieczeństwo podczas jazdy samochodem. Słownictwo. 8. Prezentacje multimedialne. Turystyka do miejsc kultu. 9 . Pogoda, klimat i ich pośredni wpływ a na ekonomię, politykę i kulturę. Słownictwo. 10. Polityka i media. 11. Cyfryzacja. Informatyzacja. 12. Prawo. Sprawiedliwość. Słownictwo. 13. Strategie i techniki uczenia się i zdawania egzaminów. 14. Procedury i zagadnienia dotyczące egzaminu językowego B2. Analiza oraz przykładowe zadania. Strategie zdawania egzaminów. 15.Test Sprawdzający leksykalno gramatyczny. Testy zaliczające umiejętności językowe: CZYTANIE, SŁUCHANIE, MÓWIENIE Kolejność realizowanych zagadnień może ulec zmianie. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Praca na platformie internetowej, Praca z podręcznikiem. Metody dydaktyczne: Dyskusja, debata, giełda pomysłów, konwersacja w parach i grupach. Wprowadzanie i utrwalanie gramatyki i leksyki, kształcenie poszczególnych sprawności językowych. Metoda eklektyczna ze szczególnym uwzględnieniem metody komunikacyjnej i leksykalnej. Metody weryfikacji: Ocenianie ustawiczne, prezentacja , testy, wykonanie zadań zamieszczonych na platformie moodle |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza i umiejętności studenta będą oceniane za pomocą testów i ustnych wypowiedzi studenta. Na ocenę składać się będą oprócz testów pisemnych także takie składowe jak prezentacja, aktywność na zajęciach, oraz zadania na platformie moodle . Aby spełnić wymagania na zaliczenie semestru na ocenę dostateczną student powinien uzyskać 60 % z każdego pisemnego zaliczenia Z testów gramatyczno-leksykalnych 60% z 100 punktów Test umiejętności tj czytania ze zrozumieniem 60% z 20 punktów Test umiejętności tj słuchania ze zrozumieniem 60% z 20 punktów Student powinien wykonać ustną prezentację - 50 pkt aktywność na zajęciach 20 pkt Ocena końcowa będzie weryfikowana przez punkty dodatkowe. Student otrzymuje takie dodatkowe punkty za poszczególne aktywności takie jak: zadania wykonane indywidualnie w oparciu o posiadane materiały (podręcznik) , mini prezentację , oraz inne zadania dodatkowe, które nieobligatoryjnie mogą być zadane i wykonane. Aby zaliczyć semestr student musi zaliczyć pisemne testy na minimum 60 % oraz zdobyć 60% punktów możliwych do uzyskania. b) Warunki zaliczenia: - aktywny udział w zajęciach; - systematyczne wykonywanie zadań na platformie moodle - przygotowanie i wygłoszenie prezentacji lub umieszczenie pliku z prezentacją na platformie Moodle - zaliczenie testów c) Kryteria oceny końcowej: Na ocenę końcową składają się: Kolokwium 100 pkt czytanie ze zrozumieniem 20 pkt słuchanie ze zrozumieniem 20 pkt Zaliczenie ustne + Prezentacja 50 pkt Aktywne uczestnictwo w zajęciach 30 pkt. zadania dodatkowe (homework) 30 pkt Punktacja: -na ocenę 2 0%-59% -na ocenę 3 60%-67% -na ocenę 3,5 68%-75% -na ocenę 4 76%-83% -na ocenę 4,5 84%-91% -na ocenę 5 92%-100% |
||||||||||||||||
Uwagi: |
język angielski B2: semestr II (Blended-learning) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.