Język angielski B2: semestr II [C-JO-AB2-II]
Semestr letni 2024/25
Lektorat języków nowożytnych,
grupa nr 18
Przedmiot: | Język angielski B2: semestr II [C-JO-AB2-II] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2024/25 [2024/25_L]
(zakończony)
Lektorat języków nowożytnych [LEK_NOW], grupa nr 18 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Piotr Wojciechowski | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: Podręcznik ,,Outcomes", II wydanie, poziom B2, autorzy: Hugh Dellar i Andrew Walkley, wydawnictwo National Geographic Learning, w ramach projektu Cengage learning, rok wydania 2016. Książka ćwiczeń - autor: Amanda Maris, rok wydania 2016. Podręcznik ,,Outcomes'', druga edycja, poziom B1, autorzy: Hugh Dellar i Andrew Walkley, wydawnictwo National Geographic Learning, a part of Cengage Learning, rok wydania 2016. Książka ćwiczeń do podręcznika, workbook, autor: Amanda Maris, rok wydania 2016. Literatura dodatkowa: Słownik anglojęzyczny, ''Oxford Wordpower Dictionary''; materiały z dodatkowymi ćwiczeniami za indywidualną konsultacją. Zalecane tutaj są ćwiczenia na stronach internetowych podręczników; artykuły anglojęzyczne w prasie i w Internecie. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematy mogą być realizowane w kolejności innej niż podana. 1. Problemy z wynajmowaniem pojazdów, rzeczowniki niepoliczalne - 2 h. 2. Prowadzenie samochodu, konstrukcje z emfazą - 2 h. 3. Omawianie doświadczeń w podróży, rozmawianie o kłopotach z wynajmowaniem, wynajmowanie samochodu - 2 h. 4. Wyrażanie szoku i zaskoczenia, rozmawianie o różnych rodzajach doświadczeń w prowadzeniu auta - 2 h. 5. Mówienie jak się czujemy z emfazą, pogoda - 2 h. 6. Rośliny i drzewa, czasy przeszłe dla narracji - 2 h. 7. Różne znaczenia słów, frazy imiesłowy, esej za/przeciw - 2 h. 8. Rozmawianie o doświadczaniu różnych warunków pogodowych, klęskach żywiołowych - 2 h. 9. Dramatyzowanie opowieści, rozmawianie o tematach związanych ze zwierzętami i roślinami, o trendach - 2 h. 10. Rozumienie różnych znaczeń słów w kontekście, problemy zdrowotne - 2 h. 11. Części ciała i operacje, supposed to be - ing i should dla mówienia o przyszłości - 2 h. 12. Szczegółowe opisywanie problemów zdrowotnych, określniki gramatyczne - 2 h. 13. Przekazywanie wyrazów współczucia, rozmawianie o operacjach chirurgicznych, badaniach naukowych i sondażach - 2 h. 14. Omawianie problemów dotyczących służby zdrowia, lepsze opowiadanie dowcipów - 2 h. 15. Test zaliczający II semestr - 2 h. Razem 30 godzin. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Efekt kształceniia HIA_U10 Student posiada umiejętności językowe zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, a w szczególności opanowanie brytyjskiego słownictwa potrzebnego dla funkcjonowania w języku ogólnym jak i radzenia sobie z językiem specjalistycznym. Metody dydaktyczne: Praca z podręcznikiem, wprowadzanie i utrwalanie gramatyki i leksyki, kształtowanie poszczególnych sprawności językowych. Metoda eklektyczna ze szczególnym uwzględnieniem metody komunikatywnej. Metody weryfikacji. Test zaliczający I semestr na poziomie B1 obejmujący 3 z 5 umiejętności uwzględnionych w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego. Efekt kształcenia HIA_U07 Student potrafi porozumiewać się płynnie i spontanicznie z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych.w stopniu umożliwiającym w miarę swobodną konwersację z obcokrajowcami na tematy ogólne oraz związane ze studiowaną specjalnością. Metody dydaktyczne: Konwersacje w parach i grupach, giełda pomysłów. Metody weryfikacji. Ocena ustawiczna, testy rozumienia ze słuchu, testy leksykalno - gramatyczne. Efekty kształcenia HIA_U08 HIA_U03 HIA_U01 Student potrafi na podstawie wyszukanych informacji napisać jasny i spełniający warunki formalne tekst na wiele tematów ogólnych oraz związanych ze studiowaną dyscypliną. Posiada umiejętność przekazania na piśmie informacji oraz wyrażenie swego zdania. Metody dydaktyczne. Analiza tekstów przykładowych pod kątem wymogów formalnych, i form leksykalnych, tworzenie tekstów. Metoda weryfikacji. Wypracowanie na teście zaliczającym II semestr. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
a} opis ECTS. - student w semestrze musi zaliczyć 30 godzin zajęć. (dopuszczone są 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze). - student musi być do zajęć przygotowany - student musi brać czynny udział w zajęciach - na każdych zajęciach Studenci muszą mieć podręcznik i workbook - czyli książkę ćwiczeń Spełnienie tych wszystkich wymogów nie daje punktów, ale dopuszcza do semestralnego testu, który daje maksymalnie 100 punktów (100%). Warunki zaliczenia przedmiotu. - obecność - przygotowanie do zajęć - posiadanie podręcznika i ćwiczeń na każdych zajęciach - aktywny udział w zajęciach - napisanie testu semestralnego c) Kryteria oceny końcowej. Na ocenę końcową w semestrze składają się: - obecność - przygotowanie do zajęć - aktywny udział w zajęciach - posiadanie podręcznika i ćwiczeń na każdych zajęciach Spełnienie tych wszystkich wymogów dopuszcza do testu semestralnego. Maksymalna ilość procent na teście wynosi 100. 0% - 59% - ocena 2,0. 60% - 67% - ocena 3,0. 68% - 75% - ocena 3+. 76% - 83% - ocena 4,0. 84% - 91% - ocena 4+. 92% - 100% - ocena 5.0. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
język angielski B2: semestr II |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.