Metodologia badań medioznawczych [WT-DKS-P-MBM]
Semestr zimowy 2024/25
Wykład,
grupa nr 4
Przedmiot: | Metodologia badań medioznawczych [WT-DKS-P-MBM] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024/25_Z]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ewa Jurga-Wosik | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Chodubski A., Wstęp do badań politologicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2004. 2. Metody badań medioznawczych i ich zastosowanie, praca zbiorowa pod red. A. Szymańskiej, M. Lisowskiej - Magdziarz, A Hess, wyd. IDMiKS UJ, Kraków 2018. 3. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, wyd. ,,Śląsk'', Katowice 1995. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Nauki o komunikacji społecznej i mediach 2.Techniki zbierania materiałów źródłowych 3. Metody badawcze: pojęcie i typologia 3.Rodzaje prac naukowych. Specyfika prac dyplomowych 4. Postępowanie badawcze: przedmiot i cel badań, problem badawczy, teza, hipotezy, pytania badawcze, wskaźniki, wybór metod i technik badawczych, gromadzenie materiału badawczego. 5. Opracowanie materiałów badawczych: weryfikacja, selekcja, klasyfikacja, kategoryzacja, przetwarzanie danych: analiza, synteza, sprawozdanie z badań 6. Wybrane zagadnienia edytorskie: przypisy, załączniki, indeksy |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Po ukończeniu przedmiotu student: Po ukończeniu przedmiotu student: DL_W01 w zaawansowanym stopniu zna i rozumie pojęcia i teorie z zakresu nauk społecznych dotyczące dziennikarstwa i komunikacji społecznej DL_W05 ma w zaawansowanym stopniu wiedzę z zakresu nauk o komunikacji społecznej i mediach, zna główne teorie medioznawcze DL_W19 w zaawansowanym stopniu zna i rozumie podstawowe metody z zakresu badań medioznawczych i marketingowych DL_U01 potrafi posługiwać się terminologią z zakresu nauk społecznych DL_U21 potrafi stosować podstawowe techniki kognitywne i kreatywne w tworzeniu prac dziennikarskich i medioznawczych |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie - test na ocenę 2,0- otrzymanie mniej niż 51 % prawidłowych odpowiedzi na ocenę 3,0 - w przedziale 51 % - 60 % na ocenę 3,5 - w przedziale 61 % - 70 % na ocenę 4 - w przedziale 71 % - 80 % na ocenę 4,5 - w przedziale 81 % - 90 % na ocenę 5 - w przedziale: 91 % - 100 % Nakład pracy w ramach zajęć: 30 godz. - aktywne uczestnictwo w zajęciach 15 godz. - bezpośrednie przygotowanie do zajęć 15 godz. - praca w ramach zaliczenia - przygotowanie do testu 60 godzin razem 2 punkty ECTS |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dk2 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.