Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodologia badań medioznawczych [WT-DKS-P-MBM] Semestr zimowy 2024/25
Wykład, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodologia badań medioznawczych [WT-DKS-P-MBM]
Zajęcia: Semestr zimowy 2024/25 [2024/25_Z] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 13:15 - 14:45
sala 406
Kampus Dewajtis Nowy Gmach jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Ewa Jurga-Wosik
Literatura:

1. Chodubski A., Wstęp do badań politologicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2004.

2. Metody badań medioznawczych i ich zastosowanie, praca zbiorowa pod red. A. Szymańskiej, M. Lisowskiej - Magdziarz, A Hess, wyd. IDMiKS UJ, Kraków 2018.

3. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, wyd. ,,Śląsk'', Katowice 1995.

Zakres tematów:

1. Nauki o komunikacji społecznej i mediach

2.Techniki zbierania materiałów źródłowych

3. Metody badawcze: pojęcie i typologia

3.Rodzaje prac naukowych. Specyfika prac dyplomowych

4. Postępowanie badawcze: przedmiot i cel badań, problem badawczy, teza, hipotezy, pytania badawcze, wskaźniki, wybór metod i technik badawczych, gromadzenie materiału badawczego.

5. Opracowanie materiałów badawczych: weryfikacja, selekcja, klasyfikacja, kategoryzacja, przetwarzanie danych: analiza, synteza, sprawozdanie z badań

6. Wybrane zagadnienia edytorskie: przypisy, załączniki, indeksy

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

Po ukończeniu przedmiotu student:

Po ukończeniu przedmiotu student:

DL_W01 w zaawansowanym stopniu zna i rozumie pojęcia i teorie z zakresu

nauk społecznych dotyczące dziennikarstwa i komunikacji społecznej

DL_W05 ma w zaawansowanym stopniu wiedzę z zakresu nauk o komunikacji

społecznej i mediach, zna główne teorie medioznawcze

DL_W19 w zaawansowanym stopniu zna i rozumie podstawowe metody z

zakresu badań medioznawczych i marketingowych

DL_U01 potrafi posługiwać się terminologią z zakresu nauk społecznych

DL_U21 potrafi stosować podstawowe techniki kognitywne i kreatywne w

tworzeniu prac dziennikarskich i medioznawczych

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie - test

na ocenę 2,0- otrzymanie mniej niż 51 % prawidłowych odpowiedzi

na ocenę 3,0 - w przedziale 51 % - 60 %

na ocenę 3,5 - w przedziale 61 % - 70 %

na ocenę 4 - w przedziale 71 % - 80 %

na ocenę 4,5 - w przedziale 81 % - 90 %

na ocenę 5 - w przedziale: 91 % - 100 %

Nakład pracy w ramach zajęć:

30 godz. - aktywne uczestnictwo w zajęciach

15 godz. - bezpośrednie przygotowanie do zajęć

15 godz. - praca w ramach zaliczenia - przygotowanie do testu

60 godzin razem

2 punkty ECTS

Uwagi:

dk2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)