Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praca empiryczna [WF-PS-N-PEP] Semestr letni 2024/25
Ćwiczenia, grupa nr 6

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praca empiryczna [WF-PS-N-PEP]
Zajęcia: Semestr letni 2024/25 [2024/25_L] (w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala 321
Kampus Wóycickiego Bud. 23 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2025-05-05 11:30 : 13:00 sala 321
Kampus Wóycickiego Bud. 23
2025-05-12 11:30 : 13:00 sala 321
Kampus Wóycickiego Bud. 23
2025-05-19 11:30 : 13:00 sala 321
Kampus Wóycickiego Bud. 23
2025-05-26 11:30 : 13:00 sala 321
Kampus Wóycickiego Bud. 23
2025-06-02 11:30 : 13:00 sala 321
Kampus Wóycickiego Bud. 23
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: 16
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Włodzimierz Strus
Literatura:

- Brzeziński, J. (2007). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN.

- Cieciuch, J., Strus, W., Skimina, E., Ponikiewska, K., Rogoza, R., Topolewska-Siedzik, E., Skoczeń, I., Rymarczyk, K., Jasiński, B. (2023). Objawy–Kompetencje–Cechy. Całościowa diagnoza osobowości. Koncepcja i pomiar. Instytut Psychologii, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.

- Pervin, L.A., Cervone, D. (2011). Osobowość. Teoria i badania. Kraków: Wydawnictwo UJ.

- Shaughnessy, J.J., Zechmeister, E.B., Zechmeister, J.S. (2002). Metody badawcze w psychologii. Gdańsk: GWP.

- Skimina, E., Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2022). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA 7. Wydawnictwo Liberi Libri.

Zakres tematów:

Celem zajęć jest zdobycie doświadczenia w zakresie samodzielnego przeprowadzenia procesu badawczego w dyscyplinie psychologii; głównym efektem kształcenia jest przygotowanie do prowadzenia badania naukowego oraz zdobycie umiejętności przygotowywania raportu z pracy empirycznej.

Zakres tematów:

1. Identyfikacja problemów badawczych

2. Konceptualizacja problemu badawczego w świetle literatury przedmiotu

3. Opracowywanie metody badań własnych

4. Analiza, interpretacja i dyskusja wyników badań własnych

5. Przygotowanie raportu z badania empirycznego zgodnie z obowiązującymi standardami

Studenci biorą udział w realizowanym w podgrupach projekcie badawczym - identyfikują problem, dokonują przeglądu literatury opracowując podstawy teoretyczne badania, prowadzą badania, konstruują bazę danych, a następnie przeprowadzają analizy statystyczne, interpretują wyniki i przeprowadzają ich dyskusję. Równolegle uczą się poszczególnych elementów struktury pracy badawczej, opracowując ją w kontekście realizowanych badań. Zajęcia kończą się oddaniem pisemnego raportu z przeprowadzonego badania empirycznego.

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

Efekty uczenia:

Wiedza (uszczegółowienie efektu uczenia PS_W06):

EK_1 - Student zna etapy prowadzenia badania naukowego w psychologii

EK_2 - Student zna standardy dotyczące tekstów naukowych w psychologii

Umiejętności (uszczegółowienie efektu uczenia PS_U06):

EK_3 - Student potrafi znaleźć i prawidłowo sformułować problem badawczy,

EK_4 - Student potrafi wyszukiwać i odpowiednio wykorzystać źródła bibliograficzne.

EK_5 - Student potrafi prawidłowo zaplanować, przygotować oraz przeprowadzić psychologiczne badanie naukowe

EK_6 - Student potrafi właściwie dobrać metody analizy statystycznej danych oraz prawidłowo przeprowadzić proces analizy i interpretacji wyników.

EK_7 - Student potrafi przygotować raport z badania empirycznego zgodnie obowiązującymi standardami

Kompetencje:

EK_8 - Student dostrzega problemy badawcze w literaturze przedmiotu oraz otaczającej rzeczywistości;

EK_9 - Student wykazuje odpowiedzialność i rzetelność naukową oraz jest wrażliwy na zagadnienia etyczne związane z prowadzeniem badań.

Efekty te będą weryfikowane na podstawie oceny:

- przygotowania do zajęć, aktywności w trakcie ich trwania, przygotowywanych prezentacji;

- pisemnej pracy zaliczeniowej stanowiącej raport z przeprowadzonego badania empirycznego.

Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, dyskusje, prezentacje, analizy problemów, konsultacje indywidualne

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą oceny jest obecność, aktywne uczestnictwo w zajęciach i raport z przeprowadzonego badania empirycznego.Obecność na zajęciach jest obowiązkowa, dopuszczalne są 2 nieobecności. Ocena pracy zaliczeniowej opierać się będzie na ewaluacji umiejętności opracowywania: (1) problemu badawczego w świetle aktualnej literatury przedmiotu (2) metody badania empirycznego oraz (3) analizy, interpretacji i dyskusji uzyskanych wyników.

Opis ECTS (1 ECTS = 30h pracy studenta)

Udział w zajęciach: 30h

przygotowanie do zajęć: 30h

przeprowadzenie badania i przygotowanie pracy zaliczeniowej: 60h

Łącznie: 120h = 4ECT

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)