Oferta przedmiotowa jednostki Szkoła Doktorska UKSW
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2021/22_Z - Semestr zimowy 2021/22 2021/22_L - Semestr letni 2021/22 2022/23_Z - Semestr zimowy 2022/23 2022/23_L - Semestr letni 2022/23 2023/24_Z - Semestr zimowy 2023/24 2023/24_L - Semestr letni 2023/24 2024/25_Z - Semestr zimowy 2024/25 2024/25_L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2021/22_Z | 2021/22_L | 2022/23_Z | 2022/23_L | 2023/24_Z | 2023/24_L | 2024/25_Z | 2024/25_L | |||||
SzD-PS-WR-II | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
SzD-PS-WR-I | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ten kurs ma na celu poprawę umiejętności pisania po angielsku w badaniach psychologicznych. |
|
||
SzD-NT-MF | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Erich Fromm był naukowcem badającym różne dziedziny wiedzy (interesował się filozofią, moralnością, socjologią, psychologią oraz religiami: judaizmem, chrześcijaństwem i buddyzmem). Analizował naturę ludzką w oparciu o duchowość Mistrza Eckharta, problematykę moralną Barucha Spinozy, psychoanalizę Zygmunta Freuda i materializm historyczny Karola Marksa. Zajmował się badaniem istoty człowieka i społeczeństwa, w tym problematyką dobra i zła. Zaproponował konkretną wizję dojrzałego moralnie człowieka i zdrowego społeczeństwa przy pomocy antonimów o zabarwieniu etycznym. Celem wykładu jest prześledzenie znaczeń poszczególnych antonimów moralnych Ericha Fromma. |
|
||
SzD-LI-ART | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia poświęcone są metodom badania legend literackich. |
|
||
SzD-PE-BBP | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Warsztat ma na celu (1) zaznajomienie z podejściem badawczym, które wywodzi się z kręgu kultury anglosaskiej i zdobywa coraz większe uznanie również w pedagogice polskiej, i (2) praktyczne zastosowanie go do przygotowania w grupie miniprojektu badawczego. Wspomniane podejście określa się mianem close-to-practice, co można przetłumaczyć jako bliskie praktyce lub zwrócone ku praktyce. W badaniu bliskim praktyce (close-to-practice research) chodzi nie tyle o przezwyciężenie rozdźwięku między teorią pedagogiczną a praktyką edukacyjną, lecz o nawiązanie realnej współpracy między teoretykami i praktykami w celu rozwiązywania rzeczywistych problemów pedagogicznych i nieustannego optymalizowania edukacji. Do urzeczywistnienia tych dwu celów konieczne są wiedza i umiejętności badawcze zarówno po stronie teoretyków, jak i praktyków, ale nade wszystko gotowość do kreatywnego myślenia nad sposobami modyfikowania działania pedagogicznego. |
|
||
SzD-NT-BIBL | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach wykładów zostanie przedstawiona symboliczna interpretacja Biblii oraz jej zastosowanie w aspekcie duchowości. |
|
||
SzD-NT-BIBLIA | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
SzD-NCH-CIS | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
SzD-WM-CFB | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
SzD-WT-CT | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cyfrowe technologie stanowią obecnie nieodłączną część ludzkiego życia, także życia duchowego. Przedmiot ma jako cel zaznajomienie studenta z obecnymi badaniami naukowymi na temat wpływu technologii cyfrowych na człowieka i społeczeństwo i skonfrontować tę wiedzę z teologią duchowości. |
|
||
SzD-FI-PLAT | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Platoński dialog Politeia liczy dziesięć ksiąg, których treść stanowią rozmowy Sokratesa z Trazymachem z Chalkedonu i braćmi: Platonem, Glaukonem, Adeimantosem, dotyczące istoty sprawiedliwości. W trakcie dialogu rozmówcy wyobrażają sobie idealne, sprawiedliwe państwo i opisują jego podstawowe cechy. W takim państwie powinny istnieć trzy stany ludzi: stan pracowitych rolników i rzemieślników, stan dzielnych żołnierzy-strażników i stan mądrych zwierzchników-władców. Podział na klasy wewnątrz państwa oparty jest przede wszystkim na uzdolnieniach. Każdy z nich zabiega o realizację i doskonałość ściśle określonej cnoty: rolnicy i rzemieślnicy – powściągliwości, strażnicy – odwagi (dzielności), a władcy – mądrości. Rozmowa dotyczy tego jak stworzyć prawdziwie sprawiedliwą wspólnotę i czy w ogóle jest to możliwe. |
|
||
SzD-PE-DYG | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
SzD-PK-NIEWMAŁ | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poznanie, interpretacja i stosowanie w praktyce przepisów kanonicznego prawa małżeńskiego, materialnego i procesowego, dotyczących dowodzenia nieważności małżeństwa |
|
||
SzD-NT-DUCH | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
SzD-PK-MON | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Treść zajęć stanowią normy dotyczące stosowania egzorcyzmów zawarte przede wszystkim w Kodeksie prawa kanonicznego i w Księdze egzorcyzmów oraz szeroko pojętej rzeczywistości opętania. |
|
||
SzD-EBN | brak |
![]() |
![]() |
brak | brak |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają pomóc studentowi w prowadzeniu badań naukowych, które zmierzają do napisania rozprawy doktorskiej. Kształtowanie postawy do postępowania badawczego zgodnie z zasadami etyki ogólnej, zawodowej oraz etyki w badaniach naukowych. |
|
||
SzD-FI-ETSOL |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem wykładu jest prezentacja solidarności jako jednej z ważnych kategorii filozoficznych. Etyka tworzona na fundamencie solidarności podkreśla potrzebę sprawiedliwości społecznej, naturalny charakter więzi międzyludzkich, rolę rodziny i tradycji, pozytywny wpływ religii na życie publiczne. Natomiast idea społeczeństwa otwartego, promowana we współczesnych demokracjach liberalnych, stanowi pewien ogólny model życia zbiorowego, który charakteryzuje się brakiem jednoczącego światopoglądu i wspólnego celu moralnego, krytycznym indywidualizmem, niestabilnością związków międzyludzkich. Etyka solidarności jest ważną i skuteczną odpowiedzią na kryzys współczesnej demokracji liberalnej w wymiarze globalnym. |
|
||
SzD-LI-EŚF | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykłady na temat literatury fantasy, fantastyki oraz SF- podjęte zostaną trzy zagadnienia: 1. kreowanie nowych, alternatywnych lub równoległych światów , baśń, mity i magia i ich obecność w lit. fantasy- w walce zła z dobrem, oraz wpływ nowoczesnych technologii na losy ludzkości i cywilizacji-ich radykalnego przeobrażenia; ontycznego, poznawczego i moralnego. Jakie prawa i zasady obowiązują w nowych światach, co je tworzy i w jakim celu? |
|
||
SzD-PS-FAŁPAM | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zjawisko fałszywej pamięci jest od kilku dekad analizowane w ramach psychologii pamięci, inspirując liczne badania eksperymentalne i dociekania teoretyczne. W czasie wykładów omówione zostaną wybrane przykłady zniekształceń pamięci, których badania doprowadziły do zrozumienia istotnych mechanizmów funkcjonowania pamięci u człowieka. |
|
||
SzD-FI-FDE | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poziom zajęć: podstawowy. Cele przedmiotu: Problematyka wykładu związana jest z przedstawieniem głównych myślicieli, nurtów i szkół w ramach ruchu fenomenologicznego, które rozważały zagadnienia związane z działaniem moralnym. Wykład będzie realizowany w formie krytycznej analizy wybranych propozycji teoretycznych. Wymagania wstępne: wiedza z zakresu historii filozofii nowożytnej i współczesnej. |
|
||
SzD-FI-FILPRZ | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Tematem zajęć jest kształtowanie się relacji między filozofią i naukami przyrodniczymi w okresie od formowania się nauk przyrodniczych w nowożytności do czasów współczesnych. Celem zajęć jest zaprezentowanie wspomnianych relacji, wskazanie na wzajemne zależności filozofii i nauk przyrodniczych, rozważenie ich wzajemnego znaczenia oraz porównanie naukowo-przyrodniczego i filozoficznego obrazu świata. |
|
||
SzD-FI-FP | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zaznajomienia studenta z filozoficznym zagadnieniem przyjemności zarówno w toku historycznym, jak i systematycznym. Wykład będzie obejmował przegląd stanowisk historycznych na naturę przyjemności, jej funkcje w życiu psychologicznym i moralnym człowieka, jak i przegląd stanowisk dyskutowanych współcześnie, szczególnie w obrębie anglosaskiej filozofii analitycznej oraz kognitywistyki. |
|
||
SzD-WNH-GL | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
SzD-FI-HHRD | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia poświęcone są analizie dyskusji jaka toczyła sie pomiędzy H. Hartem i R. Dworkinem w kwestii istoty prawa. Omówiona bedzie poztywna tresc koncepcji oraz główne N. Lacey, sporne, najpierw te dzielące umiarkowany pozytywizm Harta od wszesniejszych i bardziej radykalnych pozytywizmów, w tym od koncepcji Johna Austina, następnie te dzielace Harta od Dworkina. Przeanalizowane zostaną argumenty w tym sporze, w tym analiza tzw. trudnych przypadków prawniczych. Omówiona zostanie próba rozwiązania sporu przez odwołanie się do językowej struktury prawa. |
|
||
SzD-FI-HFP | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z historią filozofii polskiej na przestrzeni okresu 1401-1990. Student potrafi wymienić czołowych i najważniejszych przedstawicieli filozofii polskiej, wskazać najważniejsze jej nurty i idee, a dodatkowo - wskazać zależności między historią filozofii polskiej i europejskiej. |
|
||
SzD-LI-KASK | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
SzD-WT-KDS | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
SzD-NKSM-KOMART | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Komunikacja artystyczna – definicja, cele, funkcje, przykłady 2. Widowiska masowe – rozwój, typy, przykłady 3. Widowiska masowe w komunikacji międzykulturowej 4. Kultura popularna a widowiska masowe 5. Media i technologia w widowiskach masowych 6. Polityka i propaganda w widowiskach masowych 7. Zaskoczenie, przesunięcie, niespodzianka w widowiskach |
|
||
SzD-NKSM-KOMWIZ | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład dedykowany jest studentom Szkoły doktorskiej UKSW i obejmuje takie zagadnienia jak: komunikacja wizualna jako forma przekazu informacji, procesy komunikacji wizualnej z perspektywy nadawców i odbiorców, metody i techniki analizy przekazów wizualnych, obraz jako nośnik wartości, idei i emocji, funkcje komunikacyjne kodu wizualnego w reklamie, wizualizacja danych, dziennikarstwo danych, obraz w internecie, komunikacja wizualna w kampaniach społecznych, obraz a słowo w reklamie religijnej. |
|
||
SzD-PS-KOMW | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs poświęcony jest skutecznemu komunikowaniu wyników badań naukowych w różnych kontekstach – od konferencji akademickich po współpracę z interesariuszami spoza środowiska naukowego. Szczególny nacisk zostanie położony na strategie zwiększania wpływu społecznego nauki oraz wymagania dotyczące strategii komunikacji w grantach unijnych. |
|
||