Oferta przedmiotowa jednostki Wydział Nauk Pedagogicznych
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2021/22_Z - Semestr zimowy 2021/22 2021/22_L - Semestr letni 2021/22 2022/23 - Rok akademicki 2022/23 2022/23_Z - Semestr zimowy 2022/23 2022/23_L - Semestr letni 2022/23 2023/24_Z - Semestr zimowy 2023/24 2023/24_L - Semestr letni 2023/24 2024/25_Z - Semestr zimowy 2024/25 2024/25_L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2021/22_Z | 2021/22_L | 2022/23 | 2022/23_Z | 2022/23_L | 2023/24_Z | 2023/24_L | 2024/25_Z | 2024/25_L | |||||
WNP-PEZ-AWRK | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
WNP-PE-AKSJ | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||||
WNP-PE-A-MGR | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WNP-PE-AD | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Pojęcie i przedmiot andragogiki. Tradycja teorii i praktyki andragogicznej. Psychologiczne aspekty funkcjonowania ludzi dorosłych i starszych. Ośrodki badań andragogicznych. Kierunki refleksji i badań andragogicznych. Zagadnienia metodologii badań andragogicznych. Andragogika w wymiarze międzynarodowym. Podstawy edukacji dorosłych. Prawne podstawy kształcenia dorosłych. Model motywacji edukacyjnej ludzi dorosłych. Cele, treści, zasady i metody, organizacja oraz ewaluacja kształcenia dorosłych. Szkolnictwo dla dorosłych. Kurs formą edukacji dorosłych. Edukacja osób „trzeciego wieku” – uniwersytety trzeciego wieku. Edukacja na odległość. Problemy andragogiki specjalnej. Kryzysy związane z chorobą oraz procesem starzenia się. Kryzysy w sytuacji umierania i śmierci. Problemy andragogiki pracy. Struktura standardów kwalifikacji zawodowych. Zatrudnienie w formie telepracy. Pracownicy oświaty dorosłych. Najnowsze tendencje rozwoju andragogiki. |
|
||||
WNP-PEZ-AND | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Pojęcie i przedmiot andragogiki. Tradycja teorii i praktyki andragogicznej. Psychologiczne aspekty funkcjonowania ludzi dorosłych i starszych. Ośrodki badań andragogicznych. Kierunki refleksji i badań andragogicznych. Zagadnienia metodologii badań andragogicznych. Andragogika w wymiarze międzynarodowym. Podstawy edukacji dorosłych. Prawne podstawy kształcenia dorosłych. Model motywacji edukacyjnej ludzi dorosłych. Cele, treści, zasady i metody, organizacja oraz ewaluacja kształcenia dorosłych. Szkolnictwo dla dorosłych. Kurs formą edukacji dorosłych. Edukacja osób „trzeciego wieku” – uniwersytety trzeciego wieku. Edukacja na odległość. Problemy andragogiki specjalnej. Kryzysy związane z chorobą oraz procesem starzenia się. Kryzysy w sytuacji umierania i śmierci. Problemy andragogiki pracy. Struktura standardów kwalifikacji zawodowych. Zatrudnienie w formie telepracy. Pracownicy oświaty dorosłych. Najnowsze tendencje rozwoju andragogiki. |
|
||||
WNP-PPW-ALDW | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WNP-PPW-ALDZ | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
WNP-PPWZ-ALDW | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WNP-PPWZ-ALDZ | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
WNP-PS-ANIM | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają zapoznać studentki/studentów z zasadami organizacji oraz przygotowywać do prowadzenia działań animacyjnych skierowanych do różnych grup społecznych i środowisk, w celu uzyskiwania pozytywnych efektów społecznych. Celem przedmiotu jest zapoznanie z pedagogicznymi wymiarami animacji społecznej i międzykulturowej, rolą i znaczeniem oddziaływań wychowawczych oraz edukacyjnych w jej kształtowaniu. |
|
|||
WNP-PE-AK-MGR | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WNP-PE-AKW | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: wyjaśnienie ważnych zjawisk współczesnej kultury narzędziami klasycznej filozofii. Treści merytoryczne: dwojakiego typu: 1)metaprzedmiotowe: czym są filozoficzna oraz socjologiczna refleksja nad kulturą?; różne nauki o kulturze; historia badań nad kulturą (od tematów antropologicznych po autonomiczne dyscypliny). 2) przedmiotowe: opis i interpretacja faktu kultury, dziedziny kultury (nauka, sztuka, religia, moralność); współczesne zjawiska kulturowe: multikulturalizm, globalizm, indywidualizm, relatywizm, pragmatyzm. W trybie e-learning prowadzony na TEAMS. |
|
||||
WNP-PEZ-ANTKU | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: wyjaśnienie ważnych zjawisk współczesnej kultury narzędziami klasycznej filozofii. Treści merytoryczne: dwojakiego typu: 1)metaprzedmiotowe: czym są filozoficzna oraz socjologiczna refleksja nad kulturą?; różne nauki o kulturze; historia badań nad kulturą (od tematów antropologicznych po autonomiczne dyscypliny). 2) przedmiotowe: opis i interpretacja faktu kultury, dziedziny kultury (nauka, sztuka, religia, moralność); współczesne zjawiska kulturowe: multikulturalizm, globalizm, indywidualizm, relatywizm, pragmatyzm. W trybie e-learning prowadzony na TEAMS. |
|
||||
WNP-PE-BIO | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi prawidłowościami rozwoju biologicznego człowieka, głównymi problemami zdrowotnymi dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Uświadomienie studentom specyfiki zmian somatycznych i psychicznych dokonujących się w poszczególnych fazach rozwoju ontogenetycznego człowieka oraz uwrażliwienie ich na potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży. Uświadomienie studentom znaczenia prawidłowego stylu życia dla zachowania i wzmacniania zdrowia. |
|
||||
WNP-PE-BMED | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi prawidłowościami rozwoju biologicznego człowieka, głównymi problemami zdrowotnymi dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Uświadomienie studentom specyfiki zmian somatycznych i psychicznych dokonujących się w poszczególnych fazach rozwoju ontogenetycznego człowieka oraz uwrażliwienie ich na potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży. Uświadomienie studentom znaczenia prawidłowego stylu życia dla zachowania i wzmacniania zdrowia. |
|
|||
WNP-PEZ-BP-IG | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WNP-PPW-BIO | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi prawidłowościami rozwoju biologicznego czło- wieka, głównymi problemami zdrowotnymi dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Uświadomienie stu- dentom specyfiki zmian somatycznych i psychicznych dokonujących się w poszczególnych fazach rozwoju on- togenetycznego człowieka oraz uwrażliwienie ich na potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży. Uświadomienie studentom znaczenia prawidłowego stylu życia dla zachowania i wzmacniania zdrowia. |
|
|||
WNP-PPW-BIOW | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi prawidłowościami rozwoju biologicznego człowieka, głównymi problemami zdrowotnymi dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Uświadomienie studentom specyfiki zmian somatycznych i psychicznych dokonujących się w poszczególnych fazach rozwoju ontogenetycznego człowieka oraz uwrażliwienie ich na potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży. Uświadomienie studentom znaczenia prawidłowego stylu życia dla zachowania i wzmacniania zdrowia. |
|
|||
WNP-PPWZ-BIOW | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi prawidłowościami rozwoju biologicznego człowieka, głównymi problemami zdrowotnymi dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Uświadomienie studentom specyfiki zmian somatycznych i psychicznych dokonujących się w poszczególnych fazach rozwoju ontogenetycznego człowieka oraz uwrażliwienie ich na potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży. Uświadomienie studentom znaczenia prawidłowego stylu życia dla zachowania i wzmacniania zdrowia. |
|
|||
WNP-PPWZ-BIOWwar | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi prawidłowościami rozwoju biologicznego człowieka, głównymi problemami zdrowotnymi dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Uświadomienie studentom specyfiki zmian somatycznych i psychicznych dokonujących się w poszczególnych fazach rozwoju ontogenetycznego człowieka oraz uwrażliwienie ich na potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży. Uświadomienie studentom znaczenia prawidłowego stylu życia dla zachowania i wzmacniania zdrowia. |
|
|||
WNP-PPWZ-BPW-IG | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WNP-PS-BPRW | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi prawidłowościami rozwoju biologicznego czło- wieka, głównymi problemami zdrowotnymi dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Uświadomienie stu- dentom specyfiki zmian somatycznych i psychicznych dokonujących się w poszczególnych fazach rozwoju on- togenetycznego człowieka oraz uwrażliwienie ich na potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży. Uświadomienie studentom znaczenia prawidłowego stylu życia dla zachowania i wzmacniania zdrowia. |
|
|||
WNP-PE-ZR-C | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WNP-PPW-DENC | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przyswojenie wiedzy w zakresie podstawowym dot. metod diagnozowania; formułowania pytań i problemów diagnostycznych oraz całościowego ujmowania procesu diagnozy i wykorzystywania danych diagnostycznych w oddziaływaniu pedagogicznym. Realizowanie działań terapeutycznych z wykorzystaniem rodzajów, form i odpowiednich narzędzi. |
|
|||
WNP-PPW-DENW | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WNP-PPWZ-DENC | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WNP-PPWZ-DENW | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WNP-P-DPS | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Diagnoza wielosystemowa 2. Jak przyszłość - okres prenatalny 3. Prenatalne – nieinwazyjne 4. Inwazyjne 5. Okresy rozwoju płodowego 6. Okres natalny 7. książeczka zdrowia dziecka 8. Rozwój sensoryczno – motoryczny wg J. Piageta 9. Objawy opóźnienia w rozwoju 11. Symptomologia upośledzenia umysłowego 12. Dojrzałość szkolna, dojrzałość szkolna 13. Marianne Frosting i David Horne 14. Profil psychoedukacyjny PEP-R - Sfery rozwoju 15. Indywidualny program edukacyjno - terapeutyczny (IPET) 16. AAPEP Profil Psychoedukacyjny dla Młodzieży i Dorosłych - 17. Metoda Ruchu Rozwijającego 18. SOZ-D 19. KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ 20. Analiza wyników 21. Metoda behawioralna |
|
||||
WNP-PS-D-CW | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów z kluczowymi zagadnieniami dotyczącymi diagnostyki w pedagogice specjalnej w wymiarze praktycznym. Studenci zostaną zapoznani z etapami diagnozy, zasadami doboru narzędzi badawczych oraz regułami nawiązywania kontaktu diagnostycznego. |
|
|||
WNP-PS-D-W | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Diagnoza wielosystemowa 2. Jak przyszłość - okres prenatalny 3. Prenatalne – nieinwazyjne 4. Inwazyjne 5. Okresy rozwoju płodowego 6. Okres natalny 7. książeczka zdrowia dziecka 8. Rozwój sensoryczno – motoryczny wg J. Piageta 9. Objawy opóźnienia w rozwoju 11. Symptomologia upośledzenia umysłowego 12. Dojrzałość szkolna, dojrzałość szkolna 13. Marianne Frosting i David Horne 14. Profil psychoedukacyjny PEP-R - Sfery rozwoju 15. Indywidualny program edukacyjno - terapeutyczny (IPET) 16. AAPEP Profil Psychoedukacyjny dla Młodzieży i Dorosłych - 17. Metoda Ruchu Rozwijającego 18. SOZ-D 19. KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ 20. Analiza wyników 21. Metoda behawioralna |
|
|||