Przedmiot zakres nauki humanistyczne II rok II st. niestacjonarne 2021/22 (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk Pedagogicznych)
Plany zajęć grupy przedmiotów
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2021/22_L - Semestr letni 2021/22 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2021/22_L | |||||
WNP-PEZ-WOPWS |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student zapoznaje się z problemami związanymi z pojęciem osoby i jego uwarunkowaniami. Szczególnie z tymi związanymi z rozumieniem jednostki, rodziny w tym, z rolą jednostki w społeczeństwie, rodziną jako modelem wspólnoty, rolą społecznymi ojca, matki, dziecka oraz z problemami budzącymi kontrowersje, a także z rolą religii w rozwoju jednostki i jej znaczeniem w życiu społecznym. |
|
|||
WNP-PEZ-WOPMB |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
problematyka wykładów koncentruje się na problemie uniwersyteckiego kształcenia humanistycznego, w szczególności adresowanego do studentów kierunków pedagogicznych, a nastawionego na uzyskiwanie kompetencji kulturowych rozumianych jako sprawności doskonalące człowieka jako osobę. W centrum analiz stanie mit jako kategoria kulturotwórcza, tj. obecna w procesie rozpoznawania, rozumienia i urzeczywistniania wartości kluczowych w rozwoju człowieka, a tym samym, dla budowania relacji społecznych. Dlatego zapytamy o funkcję edukacyjno-wychowawczą mitu w świetle definiującej go myśli filozoficznej, szukając odpowiedzi nie tylko u współczesnych filozofów, ale także u ich wielkich poprzedników. |
|
|||