Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2021/22_Z - Semestr zimowy 2021/22 2021/22_L - Semestr letni 2021/22 2022/23_Z - Semestr zimowy 2022/23 2022/23_L - Semestr letni 2022/23 2023/24_Z - Semestr zimowy 2023/24 2023/24_L - Semestr letni 2023/24 2024/25_Z - Semestr zimowy 2024/25 2024/25_L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2021/22_Z | 2021/22_L | 2022/23_Z | 2022/23_L | 2023/24_Z | 2023/24_L | 2024/25_Z | 2024/25_L | |||||
CSDZ-ABK-ABC | brak |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Szkolenie obejmuje blok tematyczny dotyczący zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej. |
|
||
WF-OB-ANAM |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach zajęć konsultowana jest wiedza z grupy przedmiotów Nauk o Ziemi (Meteorologia z Klimatologią) (wg. OECD) z uwzględnieniem ich mechanizmów i wzajemnych powiązań przyczynowo-skutkowych. Studenci uczą się analizować zjawiska klimatyczne z uwzględnieniem podejścia holistycznego. Do analizy wykorzystują dane pochodzące z własnej stacji meteorologicznej. Główny nacisk merytoryczny, położony jest na studia w zakresie rozumienia procesów klimatycznych, zachodzących w otaczającym środowisku. Wiedza ta powinna, pomóc absolwentom w podejmowaniu decyzji w zakresie prawidłowego procesu zarządzania środowiskiem przyrodniczym z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju. Studenci mają dostęp do materiałów edukacyjnych w ramach indywidualnych kont na dedykowanym serwerze w systemie e-learning. System e-learning służy również, jako platforma dyskusyjna do interaktywnego kontaktu z wykładowcą. |
|
||
WF-OB-ZR-BE | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu omawiane będą ogólne zagadnienia dotyczące nośników energii, ich zapotrzebowania, wad i zalet tradycyjnych i alternatywnych źródeł energii. |
|
||
WF-OB-POBIO | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Postęp medycyny i biotechnologii w XX w. pozwolił na głębokie ingerencje w życie człowieka, zwłaszcza w krytycznych jego momentach; dalsze badania wskazują na możliwość wpływania na rozwój gatunku ludzkiego jako całości. Fakty te są źródłem stawianych przez lekarzy i etyków pytań o ewentualne granice badań i działań medycznych. Pytania te, a także odpowiedzi na nie udzielane przez przedstawicieli różnych kierunków myślowych są przedmiotem niniejszego wykładu. W pierwszej części wskazane są filozoficzne spory, których rozwiązania dają podstawy dla wskazywania rozwiązań szczegółowych kwestii; w drugiej na przykładach pokazany jest sposób odpowiadania na aktualne, a także przyszłe możliwe szczegółowe problemy. |
|
||
WF-OB-POMB | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The course acquaints students with the possibilities of using microbiological and biotechnological tools in the assessment of the state of the environment, in monitoring the quality of soil, water and air, and in bioremediation. |
|
||
WF-OB-POBE | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia prezentują metody badania ekologii i behawioru ptaków. Koncentrują się głównie na sezonie lęgowym ptaków. Studenci zapoznają się z niektórymi technikami, które mogą być przydatne w terenie i pomóc w zarządzaniu projektami ochroniarskimi. Zajęcia zaznajamiają z etycznymi i prawnymi aspektami pracy z ptakami w terenie; z ryzykiem związanym z pracą w terenie i zasadami bezpieczeństwa. Na koniec przedstawia kilka przykładów zarządzania ochroną ptaków oraz zarządzania siedliskami. Przedstawiona zostanie ochrona ptaków na środkowej Wiśle. W ramach ćwiczeń planowane są dwie wycieczki terenowe wzdłuż Wisły (w okolicach Łomnej i Warszawy) w celu porównania różnorodności gatunkowej ptaków pomiędzy krajobrazami wiejskimi i miejskimi oraz parkiem i lasem |
|
||
CSDZ-ABK-BWM | brak |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest rozwój kompetencji: analiza rynku, analiza danych, autoprezentacja oraz wyznaczanie i realizowanie celów. Warsztaty będą składały się z dwóch bloków tematycznych: tworzenie biznesplanu i ocena jego wykonalności oraz kreowanie wizerunku i budowanie marki z elementami design thinking. |
|
||
WF-OB-POHC | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WF-OB-POCSR | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The course presents selected important issues that are part of CSR, mainly CSR reporting, CSR concepts, and standards (ISO 20121, ISO 26000, AA 100). Students will also learn about the connection of CSR with environmental protection (AGENDA 2030, Dow Jones Sustainability Index), cause-related marketing, and the role of stakeholders in shaping CSR policy in an organization. |
|
||
WF-OB-SUCSR | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
- Gr przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk humanistycznych (I stopień i jednolite magisterskie)
- Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia I st. i JM)
Skrócony opis
The course presents selected important issues that are part of CSR, mainly CSR reporting, CSR concepts, and standards (ISO 20121, ISO 26000, AA 100). Students will also learn about the connection of CSR with environmental protection (AGENDA 2030, Dow Jones Sustainability Index), cause-related marketing, and the role of stakeholders in shaping CSR policy in an organization. |
|
||
WNHS-AR-MON1 | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Stosunek do zwierząt, czy sposoby postrzegania miejsca człowieka w świecie natury zmieniały się nie tylko w czasie, ale też były zróżnicowane w zależności od środowiska w jakim żyli ludzie. Jednocześnie w nauce transformacji ulegały paradygmaty badawcze mające wpływ na sposób percepcji zwierząt (jak przykładowo tzw. zwrot Kartezjański). Człowiek - choć jest istotą, która w swym rozwoju stanęła na szczycie hierarchii zwierząt, jest uwarunkowany nie tylko kulturowo ale również biologicznie. Podczas tych zajęć Studentom zostanie przybliżona wiedza (czerpiąc z ujęć historycznych na temat zmieniającego się stosunku do zwierząt, ale też z najnowszych wyników badań m.in. antropologów, prymatologów, zooarcheologów, kognitywistów i in. specjalistów) poruszających prezentowaną w sylabusie tematykę. |
|
||
WNHS-HS-DEKM1 |
![]() |
![]() |
brak | brak |
![]() |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Historia form i stylów muzycznych w obszarze muzyki dawnej (od starożytności do baroku). |
|
||
WB-IS-EO | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie się z podstawami odnawialnych źródeł energii (OZE). Poznanie zagadnień środowiskowych, technologicznych oraz ekonomicznych wykorzystania energii: słonecznej, wiatrowej, geotermalnej, wodnej i biomasy. |
|
||
WNHS-HI-EwCT |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
CSDZ-ABK-NSV | brak |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Warsztaty będą składały się z dwóch bloków tematycznych: I. Negocjacje w biznesie II. Savoir-vivre w biznesie |
|
||
UKSW-OWI |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest nabycie usystematyzowanej wiedzy z zakresu prawa własności intelektualnej. |
|
||
WNHS-HI-PPN | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Omówienie trzech wielkich powstań narodowych pod kątem ich genezy, szans na powodzenie, przyczyn upadku i roli jaką odegrały w polskiej drodze do niepodległości |
|
||
WK-WPK-ŚN | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zadaniem własnym Kościoła jest nauczanie wiernych oraz ewangelizacja. Istotną rolą Kościoła jest także kształcenie, również na studiach wyższych w zakresie tak zwanych "świętych nauk", które podlegają pod względem opieki merytorycznej szczególnej trosce hierarchii kościelnej. W ramach zajęć omówione zostaną zasady funkcjonowania, ramy prawne i aspekty życia akademickiego uczelni wyższych, w których prowadzone jest kształcenie w "świętych naukach" |
|
||
WF-FI-212-PSFROZ24 | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WF-FI-212-PSFZE24 | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia będą miały charakter konwersatoryjny i poświęcone będą lekturze tekstu Olofa Gigona zatytułowanego: „Główne problemy filozofii starożytnej”. Lektura tej książki i dyskusja w trakcie zajęć zapewni gruntowne przypomnienie tematów filozofii starożytnej, uporządkowanie i utrwalenie poszczególnych zagadnień a także dostrzeżenie całościowego rozwoju filozofii starożytnej. |
|
||
WF-FI-212-PSFPLO24 | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wprowadzenie studenta w obszar filozofii muzyki (dzieła muzycznego) w szczególności w zagadnienia epistemologii i ontologii dzieła muzycznego. Kurs obejmuje następujące obszary zagadnień: 1) podstawowe wiadomości z zakresu ontologii i epistemologii dzieła muzycznego, 2) muzyka a emocje, 3) wybrane zagadnienia z historii filozofii muzyki, 3) rodzaje muzyki, 4) filozofia muzyki a inne dyscypliny. |
|
||
WF-OB-POREMT | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WF-OB-SURAE | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
- Gr przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk humanistycznych (I stopień i jednolite magisterskie)
Skrócony opis
Over the last three decades, an ever-increasing commitment to conservation by all the major religious traditions has been noted. This commitment has resulted in a significant increase in the number of pronouncements by religious leaders on the conservation of nature, accompanied by the growing number of religion-based environmental organizations and their active participation in specific environmental actions. This has led to a greater awareness among politicians, scientists and representatives of various international organizations of the role that religions can play in overcoming the ecological crisis. The State of the World Report of 2003 points : 1) capacity to shape cosmologies (worldviews), 2) moral authority, 3) a large base of adherents, 4) significant material resources, 5) community-building capacity. The main goal of the course is to show connection between religious traditions and environment. |
|
||
WF-OB-PORM |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WF-FI-PSYCH-MAZ24 | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rozumienie natury ludzkiej stanowi bardzo ważne zagadnienie, leżące u podstaw wielu dziedzin wiedzy, takich jak np.: filozofia, psychologia czy neurobiologia. Współczesna kultura charakteryzuje się niespotykaną dotychczas próbą nowego określenia, czym jest natura człowieka. Fenomenologia i personalizm Edyty Stein to dobre propozycje do rozwiązania tego zagadnienia, przynajmniej w niektórych aspektach. Poprzez lekturę tekstów E. Stein będziemy poszukiwać odpowiedzi na dwa zasadnicze pytania: co tak naprawdę znaczy istnieć jako osoba i jakie są tego konsekwencje w życiu codziennym? |
|
||
CSDZ-ABK-KKP | brak |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rozwój kluczowych kompetencji: kreatywność, innowacyjność, komunikatywność. |
|
||
WK-WPK-SWiN | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci funkcjonują w określonym systemie w ramach. Nieczęsto nie wiedzą na czym ten system polega i o co w nim chodzi. Na zajęciach omówione zostaną zagadnienia związane z funkcjonowaniem systemu szkolnictwa wyższego i nauki ze szczególnym uwzględnieniem roli studentów oraz praw im przysługujących. |
|
||
WF-FI-212-WHFGRZ24 | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład ma za zadanie ukazanie źródeł, treści i konsekwencji jakie niesie ze sobą kategoria postmodernizmu - jednego z okresów najnowszej filozofii. W perspektywie postmodernistycznej obecny etap filozofii jest schyłkową fazą samokrytycyzmu, a wręcz samorozbiórki. Filozofia, która przez wieki próbowała w ostatecznościowy sposób wyjaśnić świat, w epoce ponowoczesnej uległa, wydawałoby się, całkowitej erozji. Postmodernizm głosi bowiem konieczność zrezygnowania z prób odkrycia istoty rzeczywistości, jej fundamentów i zasad. Nie tylko dlatego, że kompetencje ludzkiego rozumu są niewystarczające, a jego możliwości poznawcze są zbyt ograniczone. W optyce ponowoczesnej prawdziwy obraz świata, absolutne, uniwersalne wartości, a tym samym obiektywna prawda, nie istnieją. Świat ma charakter przygodny w tym sensie, że został sprowadzony do poznawczo ludzkich wymiarów, i tylko tak należy go rozumieć. |
|
||
WNHS-HS-WIMAR | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Today, many ask themselves to whom ancient marbles from the British Museum belong. The issue of ownership of heritage specimens, such as works of art, is the subject of provenance studies, lawsuits and international disputes. And the issue of heritage itself, especially national heritage, is a concept explored in many fields. |
|
||
WF-FI-212-WMMEL24 | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
- Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia II stopnia)
Skrócony opis
Od momentu powstania środki masowego przekazu pełnią ważną społeczną rolę. Samo to, a także zmiany dokonujące się w ostatnich latach (zwłaszcza powstanie mediów społecznościowych) skłaniają do stawiania na nowo pytań o moralne zobowiązania autorów, nadawców, właścicieli i odbiorców przekazywanych treści. |
|
||