Sustainability Studies - Philosophical Aspects of Sustainability (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Centrum Ekologii i Ekofilozofii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2019/20_Z - Semestr zimowy 2019/20 2019/20_L - Semestr letni 2019/20 2020/21_Z - Semestr zimowy 2020/21 2020/21_L - Semestr letni 2020/21 2021/22_Z - Semestr zimowy 2021/22 2021/22_L - Semestr letni 2021/22 2022/23_Z - Semestr zimowy 2022/23 2022/23_L - Semestr letni 2022/23 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2019/20_Z | 2019/20_L | 2020/21_Z | 2020/21_L | 2021/22_Z | 2021/22_L | 2022/23_Z | 2022/23_L | |||||
WF-OB-SUBIO | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Postęp medycyny i biotechnologii w XX w. pozwolił na głębokie ingerencje w życie człowieka, zwłaszcza w krytycznych jego momentach; dalsze badania wskazują na możliwość wpływania na rozwój gatunku ludzkiego jako całości. Fakty te są źródłem stawianych przez lekarzy i etyków pytań o ewentualne granice badań i działań medycznych. Pytania te, a także odpowiedzi na nie udzielane przez przedstawicieli różnych kierunków myślowych są przedmiotem niniejszego wykładu. W pierwszej części wskazane są filozoficzne spory, których rozwiązania dają podstawy dla wskazywania rozwiązań szczegółowych kwestii; w drugiej na przykładach pokazany jest sposób odpowiadania na aktualne, a także przyszłe możliwe szczegółowe problemy. |
|
||
WF-OB-SUCSR | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The course presents selected important issues that are part of CSR, mainly CSR reporting, CSR concepts, and standards (ISO 20121, ISO 26000, AA 100). Students will also learn about the connection of CSR with environmental protection (AGENDA 2030, Dow Jones Sustainability Index), cause-related marketing, and the role of stakeholders in shaping CSR policy in an organization. |
|
||
WF-OB-SUEET |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The aim of the lecture is to introduce students to ecological ethics |
|
||
WF-OB-SUEL | brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Od połowy ubiegłego wieku obserwuje się wzrost zainteresowania społeczności międzynarodowej ochroną środowiska znacznie wykraczającą poza poziom krajowy. Zauważono, że problemy ochrony środowiska nie mogą być skutecznie rozwiązywane przez państwa na poziomie inicjatyw narodowych. Konieczna jest w tym zakresie współpraca międzynarodowa, a nawet globalna. Wynika to z faktu, że działania gospodarcze podejmowane na terytorium jednych państw mogą mieć negatywne konsekwencje na terytorium innych. Współpraca międzynarodowa zyskuje na wymiarze wraz z rozwojem ponadnarodowego charakteru poś. Do podstawowych należą zmiany klimatyczne, które mają różne relacje z innymi problemami. Kluczowe zagadnienia : - źródła EL: międzynarodowe, regionalne krajowe - ogólne zasady EL - wybrane obszary regulacji: zmiany klimatyczne, ochrona przyrody, oceny EIA oceny, ochrona przed zanieczyszczeniami, ochrona powietrza, ochrona wód ochrona i gospodarka wodna - odpowiedzialność w EL. |
|
||
WF-OB-SULAE | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WF-OB-SURAE | brak |
![]() |
![]() |
brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Over the last three decades, an ever-increasing commitment to conservation by all the major religious traditions has been noted. This commitment has resulted in a significant increase in the number of pronouncements by religious leaders on the conservation of nature, accompanied by the growing number of religion-based environmental organizations and their active participation in specific environmental actions. This has led to a greater awareness among politicians, scientists and representatives of various international organizations of the role that religions can play in overcoming the ecological crisis. The State of the World Report of 2003 points : 1) capacity to shape cosmologies (worldviews), 2) moral authority, 3) a large base of adherents, 4) significant material resources, 5) community-building capacity. The main goal of the course is to show connection between religious traditions and environment. |
|
||