Przedmioty obowiązkowe - rok 2 stopień I (tzw. stary program) (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Filozofii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2021/22_Z - Semestr zimowy 2021/22 2021/22_L - Semestr letni 2021/22 2022/23_Z - Semestr zimowy 2022/23 2022/23_L - Semestr letni 2022/23 2023/24_Z - Semestr zimowy 2023/24 2023/24_L - Semestr letni 2023/24 2024/25_Z - Semestr zimowy 2024/25 2024/25_L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2021/22_Z | 2021/22_L | 2022/23_Z | 2022/23_L | 2023/24_Z | 2023/24_L | 2024/25_Z | 2024/25_L | |||||
WF-FI-12-LAC1 |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest opanowanie języka łacińskiego w stopniu podstawowym. Po I roku nauki student powinien: - poprawnie czytać i tłumaczyć proste teksty - rozpoznawać i określać poznane formy fleksyjne - poprawnie tłumaczyć zdania pojedyncze z j.polskiego na j.łaciński - zapamiętać poznane sentencje i wyrażenia łacińskie oraz poznane słownictwo |
|
||
WF-FI-12-LAC2 | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest opanowanie języka łacińskiego w stopniu podstawowym. Po I roku nauki student powinien: - poprawnie czytać i tłumaczyć proste teksty - rozpoznawać i określać poznane formy fleksyjne - poprawnie tłumaczyć zdania pojedyncze z j.polskiego na j.łaciński - zapamiętać poznane sentencje i wyrażenia łacińskie oraz poznane słownictwo |
|
||
WF-FI-123-KONBUG191 |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia są szczególną sposobnością dla studentów do przedyskutowania swoich zainteresowań filozoficznych, toku studiów i perspektyw zawodowych. Ponadto mają umożliwić uczestnikom pełniejsze wniknięcie w wybrane i interesujące ich zagadnienie filozoficzne oraz ukierunkowanie własnych poszukiwań w tym zakresie. |
|
||
WF-FI-123-PPSFE-R21 | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest wprowadzenie studentów w problematykę etyki społecznej rozumianej jako nauka filozoficzna zmierzająca do sformułowania podstawowych zasad i opartych na nich norm i ocen moralnych obowiązujacych w sferze stosunków miedzy podmiotami społecznymi (osobami pełniącymi różnorodne role społeczne). |
|
||
WF-FI-123-PPSFT-K21 | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
- Gr przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk humanistycznych (I stopień i jednolite magisterskie) (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie)
Skrócony opis
zapoznanie z podstawowymi sporami w epistemologii (teorii poznania), ich rozumienie, umiejętność ich krytycznej analizy |
|
||
WF-FI-N11-HF3 |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poziom zajęć: podstawowy. Cele przedmiotu: Problematyka wykładu związana jest z przedstawieniem głównych myślicieli, nurtów, szkół, kierunków filozoficznych w okresie nowożytności. Przedstawienie dokonywać się będzie przez akcentowanie głównych problemów filozoficznych (ich punktów wyjścia i konsekwencji) ważnych w danym okresie filozofii i jednocześnie niezmiennych dla całego jej rozwoju. Wymagania wstępne: wiedza z zakresu historii filozofii starożytnej i średniowiecznej oraz ontologii i epistemologii. |
|
||
WF-FI-N11-HF4 | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poziom zajęć: podstawowy. Cele przedmiotu: Problematyka wykładu związana jest z przedstawieniem głównych myślicieli, nurtów, szkół, kierunków filozoficznych w okresie współczesności. Przedstawienie dokonywać się będzie przez akcentowanie głównych problemów filozoficznych (ich punktów wyjścia i konsekwencji) ważnych w danym okresie filozofii i jednocześnie niezmiennych dla całego jej rozwoju. Wymagania wstępne: wiedza z zakresu historii filozofii starożytnej, średniowiecznej i nowożytnej. |
|
||
WF-FI-N112-EO |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem zajęć jest prezentacja etyki jako nauki filozoficznej, która ustala moralne podstawy i reguły ludzkiego działania przy pomocy wrodzonych człowiekowi zdolności poznawczych. Do najważniejszych pojęć etycznych należą m.in takie kategorie jak godność, sumienie, prawo naturalne, autonomia, wartości czy cnoty. Zajęcia mają na celu kształtowanie umiejętności analizy tekstów filozoficznych, rozpoznawania założeń poszczególnych teorii etycznych oraz ich racjonalnych uzasadnień. |
|
||
WF-FI-N112-EP |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami epistemologii (teorii poznania) i ich rozumienie, umiejętność podstawowej analizy poznania. |
|
||
WF-FI-N112-OMN | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykłady i ćwiczenia są prezentacją i omówieniem tradycyjnej problematyki metodologii nauk. Sprowadza się ona do charakterystyki podejmowanych w nauce czynności wiedzotwórczych oraz do charakterystyki ich rezultatów, w postaci teorii naukowych. Zajęcia mają przybliżyć słuchaczom teorię sposobów zdobywania wartościowego poznania w nauce oraz uczyć ich jak organizować, programować i realizować w praktyce, tego rodzaju poznanie. Uwzględniane w tradycyjnej metodologii nauk czynności wiedzotwórcze dzieli się zwykle na trzy grupy: 1) wstępne, 2) właściwe i 3) budowanie teorii. |
|
||