Przedmioty dla IV roku, Sekcja psychologia ogólna i psychodiagnostyka (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Psychologii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2021/22_Z - Semestr zimowy 2021/22 2021/22_L - Semestr letni 2021/22 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2021/22_Z | 2021/22_L | |||||
WF-PS-N-PM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest zaprezentowanie słuchaczom ciekawych związków między kulturą a procesami psychicznymi. Poruszane podczas zajęć treści umożliwiają pełniejsze rozumienie kultury i jej wpływu na zachowanie człowieka. Wykład wspomaga rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia, podkreśla wartość szanowania kulturowej różnorodności, jak również poszukiwania międzykulturowych podobieństw. Efekt kształcenia: - nabycie umiejętności definiowania kultury i określenia związków między kulturą a zachowaniem człowieka; -wiedza na temat różnic międzulturowych; - umiejętność pracy z osobami pochodzącymi z różnych kultur Wymagania wstępne: znajomość zagadnień z zakresu psychologii ogólnej i społecznej. |
|
|||
WF-PS-N-PMC | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem ćwiczeń jest uwrażliwienie studentów na różnice kulturowe, dostarczenie wiedzy na temat metod badawczych stosowanych w psychologii międzykulturowej, w jakich obszarach praktycznych wiedza z psychologii międzykulturowej znajduje zastosowanie oraz jak pomagać i komunikować się z osobami odmiennymi kulturowo. Ćwiczenia podkreślają znaczenie relatywizmu kulturowego w kontaktach interpersonalnych i międzygrupowych. Zajęcia doskonalą umiejętność krytycznego myślenia, podkreślają wartość szanowania kulturowej różnorodności. Ważnym elementem zajęć jest nauka przeprowadzania wywiadu akulturacyjnego i jego interpretacji. |
|
|||