Konwersatoria teologiczne (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Psychologii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2020/21_Z - Semestr zimowy 2020/21 2020/21_L - Semestr letni 2020/21 2021/22_Z - Semestr zimowy 2021/22 2021/22_L - Semestr letni 2021/22 2022/23_L - Semestr letni 2022/23 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2020/21_Z | 2020/21_L | 2021/22_Z | 2021/22_L | 2022/23_L | |||||
WF-PS-N-KTDPR | brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia opierają się na dyskusji pomiędzy studentami oraz studentami a prowadzącym w oparciu o prezentacje wybranych zagadnień z teologii duchowości i psychologii religii. |
|
||
WF-PS-N-KPWT | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Konwersatorium służy zapoznaniu i pogłębieniu tych tematów teologicznych, które mogą być inspirowane współczesną wiedzą psychologiczną. Podczas zajęć będzie miało miejsce: 1. Wprowadzenie - wykład z prezentacją w Power Point 2. Studenci będą przygotowywać w postaci prezentacji materiał, który będzie podstawą dyskusji i penetracji problemu z perspektywy psychologicznej i teologicznej 3. Studenci przygotują esej na wybrany i zatwierdzony przez prowadzącego temat. 3. Podsumowanie |
|
||
WF-FI-123-KTFB |
![]() |
brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z metodą filozoficznej i egzystencjalnej interpretacji tekstu biblijnego oraz pomoc w zrozumieniu jego charakteru i specyfiki. Szczególny akcent zostanie położony na wydobycie tych aspektów wybranych fragmentów biblijnych, które mogą być użyteczne dla osób studiujących filozofię lub psychologię. Analiza i interpretacja fragmentów biblijnych ma umożliwić uczestnikom zajęć dostrzeżenie wartości narracji biblijnej, jej uniwersalności, ponadczasowości oraz uwrażliwić na jej aspekt egzystencjalny. Zajęcia będą miały charakter warsztatowo-ćwiczeniowy i stworzą możliwość indywidualnej pracy z tekstem biblijnym zgodnie z zaproponowaną metodą interpretacyjną. Należy je traktować jako uzupełnienie programu studiów filozoficznych lub psychologicznych, rozszerzające perspektywę ujęć zagadnień poruszanych w trakcie wspomnianych studiów. |
|
||