Przedmioty obowiązkowe dla piątego roku (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Psychologii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2021/22 - Rok akademicki 2021/22 2022/23 - Rok akademicki 2022/23 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2021/22 | 2022/23 | |||||
WF-ZPS-ET |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem konserwatorium z Etyki zawodu psychologa jest omówienie etycznych aspektów funkcjonowania psychologa w różnych aspektach pracy zawodowej. Podczas zajęć studenci uświadomią sobie możliwość istnienia różnorodnych dylematów etycznych w ich przyszłej pracy. Kwestie te będą poddawane dyskusji w trakcie zajęć. Zajęcia te mają na celu uwrażliwienie studentów na drugiego człowieka i pracę z nim w aspekcie etycznym. |
|
||
WF-ZPS-WO |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poziom przedmiotu: podstawowy Prowadzący: dr Anna Czyżkowska Cele przedmiotu: przekazanie studentom współczesnej wiedzy na temat szeroko rozumianego poradnictwa psychologicznego, rozpoczynając od metod budowania kontaktu, poprzez pracę z oporem, zbieranie wywiadu (w tym wywiadów specjalistycznych - seksuologicznego, psychiatrycznego), aż do omówienia podstaw poradnictwa, w tym także poradnictwa seksuologicznego. Wymagania wstępne: zaliczenie pierwszych czterech lat studiów psychologicznych |
|
||
WF-ZPS-RW |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem nauczania jest dostarczenie wiadomości o procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych, uwarunkowaniach psychologicznych tego procesu wynikających z rodzaju i stopnia niepełnosprawności, percepcji społecznej ludzi niepełnosprawnych, mechanizmach regulujących przystosowanie do nauki, życia, pracy, psychologicznym zasadom rewalidacji, uczenia się i uczenia oraz psychologicznej charakterystyki wybranych rodzajów niepełnosprawności. Efekt kształcenia: to ukształtowanie postawy racjonalnego i teoretycznego rozumienia osoby niepełnosprawnej, jako jednostki posiadającej te same prawa funkcjonowania w społeczeństwie. Kompetencja: znajomość dyscypliny psychologii rehabilitacyjnej. |
|
||
WF-ZPS-PRZ |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest dostarczenie wiedzy na temat zdrowia w aspekcie psychologicznym, ze szczególnym uwzględnieniem relacji psychika-zdrowie- choroba. Ponadto w ramach profilaktyki wczesnej zostanie poruszona problematyka promocji zdrowia, edukacji zdrowotnej i modyfikacji zachowań związanych ze zdrowiem. |
|
||
WF-ZPS-MT |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest przedstawienie psychosomatyki jako dyscypliny zajmującej się zagadnieniami dwustronnej zależności pomiędzy psychiką a somatycznymi funkcjami organizmu człowieka. Podstawowym założeniem jest przekonanie o istotnym udziale czynników psychospołecznych etiologii i rozwoju każdej choroby somatycznej Efekt kształcenia: postawa – ukształtowanie postawy rozumienia własnego udziału w genezie niektórych zaburzeń zdrowia psychicznego i somatycznego. |
|
||
WF-ZPS-SE1 |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WF-ZPS-TA |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poziom przedmiotu:podstawowy Cele przedmiotu: Rozwijanie umiejętności asertywnych uznawane jest współcześnie za jeden z podstawowych warunków realizowania zdrowego stylu życia oraz zmniejszania ryzyka uzależnień. Jednocześnie trening asertywności jest klasyczną formą treningu rozwijania kompetencji osobistych, z bardzo wyraźną strukturą. Doświadczenie elementów treningu asertywności pozwoli studentom na osobiste doświadczanie sytuacji treningowej, poznanie zasad i sposobu pracy treningowej, a jednocześnie studenci poznają podstawy teoretyczne asertywności oraz będą mieli możliwość weryfikowania ich w oparciu o osobiste doświadczenie Wymagania wstępne:brak wymagań wstępnych |
|
||
WF-ZPS-TK |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem treningu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami z obszaru komunikacja werbalna i niewerbalna człowieka w aspekcie sprawnego funkcjonowania w społeczeństwie. Celem najważniejszym jest rozwijanie umiejętności osobistych/kompetencji społecznych, wrażliwości istotnej dla odbioru drugiego człowieka. |
|
||
WF-ZPS-TO |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem warsztatu jest pogłębienie refleksji uczestników nad sobą, poszerzenie świadomości na temat obrazu własnej osoby i analiza poczucia własnej wartości. |
|
||
WF-ZPS-TB |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poziom przedmiotu: podstawowy Cele przedmiotu: Celem treningu jest pokazanie uczestnikom efektywnych strategii radzenia sobie ze stresem m.in. technik relaksacyjnych. Nabyte umiejętności pozwolą skutecznie opanowywać stres, a tym samym zwiększać zadowolenie z siebie, własnego życia osobistego i zawodowego. |
|
||