Fakultatywne na I roku - stacjonarne II stopnia (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Studiów Nad Rodziną)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2021/22_Z - Semestr zimowy 2021/22 2022/23_Z - Semestr zimowy 2022/23 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2021/22_Z | 2022/23_Z | |||||
WSR-NR-2-BFT |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład dotyczy podstawowych biblijnych fundamentów odnoszących się do teologicznej antropologii miłości. |
|
||||
WSR-NR-2-DZR |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem przedmiotu jest jest ukazanie bogactwa duchowości chrześcijańskiej, jej krótkiej historii, różnych szkół duchowości, a także przedstawienie możliwości jej rozwoju na płaszczyźnie życia małżeńskiego i rodzinnego. |
|
||||
WSR-NR-2-ERJP |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot omawia podstawowe pojęcia, normy oraz problemy etyczne pojawiające się w kontekście realizacji powołania rodzicielskiego. Chodzi o to, aby wyrobić u studenta przekonanie, umiejętności oraz kompetencje, że całość działań rodzicielskich powinna być oświetlona zasadą etyczną (a najlepiej - teologicznomoralną), która wynika najpierw z godnościowego, personalistycznego, a potem z teologicznego czyli sakramentalnego powołania małżeńskiego i rodzicielskiego. Niniejszym, celem przedmiotu jest ukształtowanie świadomości studenta tak, aby uwolnić go od stereotypów zacieśnienia subiektywistycznego, indywidualistycznego, pragmatycznego, nihilistycznego (agnostycznego) i od innych tego typu zafałszowań na temat rodzicielstwa (tj. np. od redukcjonizmu antropologicznego i etycznego), obecnych w zróżnicowanych kulturowo dziś społeczeństwach. |
|
||||
WSR-NR-2-MWR |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem konwersatorium jest zapoznanie studenta z funkcjonowaniem rodziny w sytuacji migracji oraz przygotowanie go do pracy z rodziną doświadczoną migracją. Problematyka zajęć dotyczy zarówno rodziny polskiej bądź rodziców w sytuacji migracji, jak również funkcjonowania rodzin z doświadczeniem migracji w Polsce (m.in. migracja zarobkowa, powrotna, uchodźstwo). |
|
||||
WSR-NR-D-TPR1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie z teologią praktyczną małżeństwa i rodziny (powstanie, rozwój i obecny stan tej dziedziny). Prowadzący zajęcia wprowadzi do krytycznej refleksji nad działalnością duszpasterską i nauczy, jak to się robi. Chodzi o umiejętność oceniania i rozwiązywania konkretnych problemów i sytuacji duszpasterskich w świetle teologicznych zasad wynikających z istoty dzieła zbawczego i jego uobecniania się w Kościele. |
|
||||
WSR-NR-2-WZB |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład porusza podstawowe zagadnienia z zakresu etycznej oceny biotechnologicznych (bezpośrednich lub pośrednich) ingerencji w życie osoby ludzkiej, w szczególności kiedy jest ono u tzw. schyłku. Chodzi m.in. o takie zagadnienia jak: pojęcie śmierci i umierania, eutanazja, śmierć kliniczna, śpiączka, starzenie się człowieka i społeczeństwa, bezpieczeństwo żywieniowe. odpowiedzialność za zdrowie człowieka itp. Zdobyta wiedza powinna posłużyć budowaniu świadomości społecznej studenta, w kontekście obowiązku ochrony życia ludzkiego, piastowanego w ramach relacji rodzinnych, a konkretnie w procesie legitymizacji istniejących uprawnień i obowiązków (rozumianych w duchu tradycji katolickiej). Ma to pomóc w zdobyciu kompetencji społecznych, cechujących się świadomością potrzeby ustawicznego pogłębiania etycznych uzasadnień, co do sposobu realizowanych (na różnych polach życia społecznego), ingerencji biotechnologicznych i cywilno-prawnych w życie człowieka. |
|
||||