Obowiązkowe dla I roku - stacjonarne I stopnia (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Studiów Nad Rodziną)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2019/20_Z - Semestr zimowy 2019/20 2019/20_L - Semestr letni 2019/20 2020/21_Z - Semestr zimowy 2020/21 2020/21_L - Semestr letni 2020/21 2021/22_Z - Semestr zimowy 2021/22 2021/22_L - Semestr letni 2021/22 2022/23_Z - Semestr zimowy 2022/23 2022/23_L - Semestr letni 2022/23 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2019/20_Z | 2019/20_L | 2020/21_Z | 2020/21_L | 2021/22_Z | 2021/22_L | 2022/23_Z | 2022/23_L | |||||
WSR-NR-1-APW |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Problematyka wartości jest nierozłącznie związana z wychowaniem. W tradycyjnym ujęciu to wartości stanowią podstawę do formułowania celów wychowania. Tymczasem rozumienie samego pojęcia (wartość) jak i postrzeganie nauki o wartościach (aksjologia) nie jest jednoznaczne – ani w języku potocznym, ani w literaturze fachowej. W trakcie realizowanych w formie konwersatoryjnej zajęć podjęta zostanie próba zbliżenia definicyjnego pojęcia wartości, dokonany zostanie przegląd stanowisk i perspektyw rozumienia wartości oraz ich znaczenia dla organizowania procesu wychowania. Przedmiotem refleksji staną się zagadnienia znaczenia i możliwości urzeczywistniania wartości w różnych środowiskach wychowawczych. |
|
||
WSR-NR-D-AF1 |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Antropologia filozoficzna, zakorzeniona jest tutaj w metafizycznym ujęciu człowieka jako osoby. Głównym celem wykładu jest przekazanie podstawowej wiedzy o realności bytu człowieka i sposobów docierania do różnych jego aspektów. Ważna jest więc tu genealogia człowieka, teorie kreacjonizmu i ewolucjonizmu, kwestie duchowości duszy ludzkiej, fenomenu mowy ludzkiej, abstrakcyjnego myślenia oraz przeżywania wartości w sumieniu. Chodzi nadto o pokazanie sensu i znaczenia aktu istnienia człowieka jako istoty rozumnej, oraz przejawiających go własności transcendentalnych, czyli funkcji etycznych i moralnych, ważnych dla życia w społeczeństwie (wielokulturowym). Ma to do czynienia z zdobywanymi kompetencjami społecznymi studenta. |
|
||
WSR-NR-S-BMPRCZ |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest opanowanie wiedzy z zakresu biomedycznych podstaw rozwoju człowieka w aspekcie wybranych uwarunkowań genetycznych, fizjologicznych oraz środowiskowych z uwzględnieniem biopsychospołecznej koncepcji rozwoju człowieka. |
|
||
WSR-NR-D-PE1 |
![]() |
brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Pedagogika ogólna jako przedmiot kształcenia ma przyczyniać się do zwiększenia stopnia ich świadomości odnośnie podstawowej struktury (logiki) myślenia pedagogicznego. Ta struktura (logika) ma charakter uniwersalny i obejmuje wszystkie pola działania profesjonalnego i nieprofesjonalnego. Znajomość i rozumienie struktury (logiki) myślenia pedagogicznego dostarcza fundamentu pod tworzenie kompetencji pedagogicznych, a w szczególności wiązania refleksji pedagogicznej i działalności edukacyjnej w spójną całość. |
|
||
WSR-NR-D-PPP | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest opanowanie podstawowych wiadomości z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej w sytuacjach zagrożenia zdrowia lub/i życia ludzkiego. |
|
||
WSR-NR-1-PSP |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykłady zdalne, synchroniczne, prowadzone poprzez Microsoft Teams, zgodnie z planem zajęć. Studenci po zarejestrowaniu na przedmiot zostają następnie podpięci, przez prowadzącego zajęcia do zespołu: „Pojęcia i systemy pedagogiczne – wprowadzenie do pedagogiki”. Przed rozpoczęciem zajęć informacje organizacyjne zostały przesłane studentom na indywidualne adresy e-mail podane w systemie USOS. Poziom przedmiotu: podstawowy Cele przedmiotu: student po zaliczeniu przedmiotu powinien znać podstawową wiedzę, pojęcia pedagogiczne, główne kierunki i trendy w pedagogice, jak również w sposób krytyczny i obiektywny interpretować zjawiska zachodzące w procesie wychowania. Wymagania wstępne: brak |
|
||
WSR-NR-D-PSO1 |
![]() |
brak | brak |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia z dziedziny psychologii ogólnej, mają na celu przybliżenie studentom głównych nurtów myśli psychologicznej i podstawowych pojęć psychologii. Zarysowuje także studentom psychologię jako naukę - jej założenia, metody badawcze. |
|
||
WSR-NR-1-WP |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykłady dotyczą materiału z zakresu psychologii rozwoju człowieka w okresie prenatalnym, wczesnego dzieciństwa, średniego dzieciństwa, późnego dzieciństwa, dorastania i dorosłości. Materiał uwzględnia podstawowe zagadnienia w psychologii rozwoju człowieka, kluczowe pojęcia i teorie rozwojowe. Na zajęciach omawiana jest charakterystyka poszczególnych okresów życia człowieka wraz z opisem głównych prawidłowości rozwoju dzieci, młodzieży i osób dorosłych w następujących sferach: rozwój psychomotoryczny, rozwój poznawczy, rozwój osobowości, rozwój emocjonalny, rozwój moralny oraz rozwój społeczny. |
|
||
WSR-NR-D-SO2 |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zdobycie przez studenta/tkę podstaw wiedzy z zakresu socjologii ogólnej: poznania podstaw indywidualnej i zbiorowej aktywności społecznej, stabilnych całosci społecznych, dynamiki i kierunków zmiany społecznej oraz powiazań tych zjawisk z życiem rodzinnym. Zakłada się, że student będzie znał i używał terminów socjologicznych służących opisowi życia społecznego i miejsca jednostki oraz rodziny w społeczeństwie. Będzie rozumiał procesy i zjawiska zachodzące we współczesnym świecie, szczególnie socjalizację, tożsamość, kulturę i pamięć zbiorową. Będzie dostrzegał miejsce rodziny w tych procesach. Student nabędzie umiejętność obserwacji i interpretacji podstawowych zjawisk społecznych w kontekscie ich powiązań z życiem rodzinnym. Uczestnik zajęć nabędzie świadomość powiązań pomiędzy zjawiskami społecznymi a rodziną oraz jej rolą w budowie dobrostanu jednostek oraz tożsamością kulturową społeczeństw. |
|
||
WSR-NR-1-SK |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest rozwój umiejętności autoprezentacji: budowanie poczucia własnej wartości, przyswojenie podstawowej wiedzy związanej z komunikacją interpersonalną, wystąpieniami publicznymi oraz praktyczne ćwiczenia technik i taktyk autoprezentacji. |
|
||
WSR-NR-1-TC |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Z faktu stworzenia i zbawienia człowieka wynika właściwe rozumienie ciała. Taka perspektywa została rozwinięta przez Karola Wojtyłę - Jana Pawła II w pismach i nauczaniu magisterialnym, zwłaszcza podczas środowych katechez w latach 1979-1984 w Watykanie. Celem wykładu jest przybliżenie treści tak rozumianej "teologii ciała", jak również ukazanie jej aktualności i przydatności we współczesnej dyskusji światopoglądowej na temat seksualności i życia małżeńskiego. |
|
||
WSR-NR-S-WprF |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wstęp do filozofii ma na celu prezentację stanowisk w sporach ontologicznych, epistemologicznych, etycznych i estetycznych oraz objaśnienie podstawowych pojęć filozoficznych. Nadrzędnym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi problemami (zagadnieniami, pytaniami) filozofii oraz przedstawienie aktualności tej problematyki i wspólnoty doświadczenia egzystencjalnego. Wykład powinien doprowadzić do umiejętności analizowania teorii i poglądów oraz do nabycia zdolności krytycznego argumentowania i myślenia. W roku akademickim 2021/2021 z powodu pandemii zajęcia prowadzone są w systemie hybrydowym, większość stacjonarnie |
|
||
WSR-NR-D-WP |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/20
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiotem zajęć jest poznanie podstawowych zagadnień związanych z nauką prawa, dzięki którym student posiądzie wiedze na temat terminologii prawniczej i zasad prawa. |
|
||
WSR-NR-D-PR5 | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu omówione zostaną podstawowe pojęcia z zakresu prawa konstytucyjnego oraz prawa administracyjnego. |
|
||