Obowiązkowe dla II roku - stacjonarne I stopnia (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Studiów Nad Rodziną)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2021/22_Z - Semestr zimowy 2021/22 2021/22_L - Semestr letni 2021/22 2022/23_Z - Semestr zimowy 2022/23 2022/23_L - Semestr letni 2022/23 2023/24_Z - Semestr zimowy 2023/24 2023/24_L - Semestr letni 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2021/22_Z | 2021/22_L | 2022/23_Z | 2022/23_L | 2023/24_Z | 2023/24_L | |||||
WSR-NR-1-EP | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest opanowanie: - podstawowych zagadnień z zakresu fizjologii płodności, metod rozpoznawania i obserwacji jej wskaźników - podstawowych informacji o czynnikach wpływających na płodność człowieka. Zajęcia są wzmacniane częściowo w formie kontaktu asynchronicznego na platformie Moodle. http://e.uksw.edu.pl/ |
|
||||
WSR-NR-1-MBI | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zdobycie przez studenta/tkę podstaw wiedzy z zakresu metodologii nauk społecznych w zakresie badań ilościowych. Zakłada się, że student/ka będzie znał/a zasady oraz posiadał umiejętności konstruowania projektu badawczego w zakresie nauk społecznych o rodzinie, tworzenia kwestionariusza ankiety, klucza kodowego, zasad doboru próby badawczej (oraz elementarne zasady statystyki komputerowej). Będzie potrafił również zaprezentować uzyskane w ramach badań pilotażowanych dane empiryczne oraz omówić je w sposób krytyczny. W konstrukcji projektu badawczego student/ka zastosuje zasady etyczne badań na człowieku. |
|
|||||
WSR-NR-1-MPPD | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do pisania pracy dyplomowej, poprzez zaplanowanie, przegląd literatury, krytyczną analizę materiału teoretycznego i opis badania. |
|
|||||
WSR-NR-D-PER1 | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia w formie konwersatorium prezentują i porządkują podstawowe zagadnienia związane z pedagogiką rodziny. Prezentowane i dyskutowane zostają pedagogiczne perspektywy rozumienia, charakteryzowania, opisywania i badania rodziny, wskazywane i omawiane zostają główne obszary dociekań i refleksji, podstawowe pojęcia i terminy, kierunki działań praktycznych. |
|
||||
WSR-NR-1-PeS | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wprowadzenie do pedagogiki specjalnej jako subdyscypliny pedagogicznej ze szczególnym uwzględnieniem problematyki pracy z rodziną z dzieckiem niepełnosprawnym. Pedagogika specjalna zostanie przedstawiona jako dyscyplina praktyczna i teoretyczna. Student pozna podstawowy aparat terminologiczny oraz zdobędzie wiedzę w zakresie przedmiotu badań, celów i zadań pedagogiki specjalnej, typów niepełnosprawności, etiologii i form terapii oraz pracy z rodziną z dzieckiem niepełnosprawnym. |
|
||||
WSR-NR-1-Lic | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć m.in. jest uświadomienie studentowi, że: twierdzenia naukowe mogą być udowodnione, potwierdzone i uznane za prawdziwe - tylko za sprawą wyników badań naukowych. Następnie, że, po skończonym przeglądzie literatury, należy przejść do pisania rozdziału teoretycznego, zabrać się za pisanie części metodologicznej, za nakreślenie problemów badawczych, a także za budowanie na ich podstawie narzędzi badawczych. W związku z powyższym, przedmiotem dociekań jest tu to, aby student nabierał świadomości, że: problemy badawcze wyłaniają się w trakcie analizowania literatury naukowej, że celem jego pracy powinno być uzupełnienie lub poprawa teorii lub koncepcji naukowych, oraz przedstawienie możliwych zastosowań (teoretycznych lub praktycznych) dla nowo zdobytej przez niego wiedzy. |
|
|||||
WSR-NR-1-Lice | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student/ka - planuje projekt badawczy z zakresu nauk o rodzinie, realizuje go oraz sporządza raport w formie pracy dyplomowej. Wykazuje się wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami w zakresie wiedzy o rodzinie na gruncie dyscyplin społecznych, umiejętności prowadzenia badań i wypowiadania się w formie naukowej - z zachowaniem zasad podziału treści, porzadkowania materiału empirycznego, zasad cytowania i doboru literatury (na poziomie pracy licencjackiej). |
|
|||||
WSR-NR-1-D-UKR | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest nabycie podstaw w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji związanych z głównymi zagadnieniami dotyczącymi kompetencji rodzicielskich. |
|
|||||
WSR-NR-1-PKA | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi informacjami na temat prawa konstytucyjnego i administracyjnego. |
|
|||||
WSR-NR-1-WZPR | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot obejmuje kwestie najbardziej podstawowe spośród ogółu regulacji prawnych dotyczących prawa rodzinnego. |
|
|||||
WSR-NR-1-ZR | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot przybliża wiedzę na temat zagrożeń bezpieczeństwa współczesnej rodziny oraz stanu badań naukowych nad zagrożeniami rodziny prowadzonych w obszarze nauk o bezpieczeństwie i o rodzinie. Wskazuje główne zagrożenia współczesnego świata z ukierunkowaniem na obszar bezpieczeństwa rodziny. Zapoznaje z głównymi problemami społecznymi dzisiejszego świata i funkcjonowaniem systemu bezpieczeństwa. |
|
|||||