Przedmioty w rejestracji Rejestracja dla Szkoły Doktorskiej semestr letni 2024/2025 SzD-REJ-24-25_L
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024/25_L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2024/25_L | |||||
SzD-NKSM-KOMART |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Komunikacja artystyczna – definicja, cele, funkcje, przykłady 2. Widowiska masowe – rozwój, typy, przykłady 3. Widowiska masowe w komunikacji międzykulturowej 4. Kultura popularna a widowiska masowe 5. Media i technologia w widowiskach masowych 6. Polityka i propaganda w widowiskach masowych 7. Zaskoczenie, przesunięcie, niespodzianka w widowiskach |
|
||
SzD-PS-KOMW |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs poświęcony jest skutecznemu komunikowaniu wyników badań naukowych w różnych kontekstach – od konferencji akademickich po współpracę z interesariuszami spoza środowiska naukowego. Szczególny nacisk zostanie położony na strategie zwiększania wpływu społecznego nauki oraz wymagania dotyczące strategii komunikacji w grantach unijnych. |
|
||
SzD-FIZ-NTO |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie doktorantów z podstawami współczesnej techniki obserwacji astronomicznych za pomocą teleskopów optycznych. Omówione będą możliwości techniczne i naukowe, limity wydajności, czułości, rozdzielczości teleskopów, obserwowanie przez atmosferę. Optyka aktywna i adaptacyjna. Teleskopy kosmiczne. |
|
||
SzD-NP-OBYW |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów prawa i administracji z kluczowymi zagadnieniami dotyczącymi administracji publicznej, zarówno rządowej, jak i samorządowej. Studenci poznają podstawowe pojęcia przedmiotu, zasady budowy systemu administracji oraz prawa i obowiązki obywateli w kontaktach z administracją. Zajęcia obejmują teoretyczne i praktyczne aspekty, takie jak procedury administracyjne, formułowanie podań, skarg i wniosków, podejmowanie decyzji administracyjnych oraz zasady e-administracji. Kurs umożliwia rozwijanie umiejętności praktycznych przez studia przypadków, warsztaty i gry dydaktyczne. Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie testu wielokrotnego wyboru oraz pytania otwartego. Celem jest przygotowanie studentów do skutecznego poruszania się w strukturach administracji publicznej oraz obrony swoich praw w kontaktach z administracją. |
|
||
SzD-PA-TEOKR |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przedstawienie w zwięzłej formie historii relacji polityki i religii w zachodnim kręgu kulturowym, poczynając od starożytnych teokracji, poprzez chrześcijańską koncepcję dualizmu politycznego, aż po powrót politycznego monizmu w myśli takich osób jak Marsyliusz z Padwy, Machiavelli, Hobbes czy Rousseau, oraz ukazanie konsekwencji tego faktu w kontekście nowożytnych ideologii politycznych. |
|
||
SzD-AR-POL |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
SzD-HI-POLZAG2 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
SzD-LI-RBZ |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykłady na temat rangi badań źródłowych w naukach humanistycznych i nie tylko. Dotyczą tajemnic, jakie kryją rękopisy poetów oraz tajników skryptoriów pisarzy. Wykłady będą próbą odpowiedzi na pytania: Co rękopis wnosi do badań nad życiem i twórczością danego pisarza? Czego dowiadujemy się o procesie twórczym? Gdzie znajduje się granica pomiędzy badaniam naukowym a publicystyką? Rękopis a życie prywatne? Gdzie jest granica badań naukowych? |
|
||
SzD-PK-RSWB |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poziom przedmiotu - średni i zaawansowany Metody dydaktyczne: Praca z tekstem Reguły św. Benedykta i publikacji jej dotyczących, rozważanie kazusów związanych z zasadami życia w niej zawartych, przygotowywanie krótkich wypowiedzi dotyczących zagadnień tematycznych wykładu. Wymagania wstępne: Praca z tekstem Reguły, wykorzystanie odpowiednich materiałów źródłowych i literatury. Cele przedmiotu: Doktoranci potrafią samodzielnie dokonać interpretacji zagadnień zawartych w Regule, rozwiązać konkretny problem w nich ujęty i przeprowadzić aplikację zasady benedyktyńskiej w życiu, działalności przedsiębiorstwa itp. |
|
||
SzD-FI-WAO |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Jedną z najbardziej znanych współczesnych analitycznych teorii absolutu jest teoria perfekcji K. Goedla (https://youtu.be/oDuukb8HPv0?si=i0N1qcVdh3jqquAN), wybitnego matematyka i logika, autora wielu fundamentalnych wyników z zakresu współczesnej matematyki i logiki. Kulminantą jego teorii jest ontologiczny argument na istnienie absolutu będącego podmiotem wszystkich perfekcji. Argumentacja Goedla z jednej strony jest podobna do ontologicznego argumentu św. Anzelma (Proslogion), z drugiej zaś do argumentu Leibniza (List do Spinozy 1966). Podejście Goedla okazało się inspirujące dla niektórych współczesnych argumentacji ontologicznych m. in Andersona, Hajeka, Czermaka, Perzanowskiego. W ramach proponowanego wykładu zostanie zaprezentwoany argument ontologiczny w wykonaniu Goedla, jego koneksje z podejściami Anzelma i Leibniza, a także parę jego modyfikacji w wykonaniu Andersona, Hajeka, Świętorzeckiej i Czermaka. |
|
||
SzD-NB-DNA |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przedstawienie praktycznych aplikacji szeroko pojętych badań DNA we współczesnej nauce, głównie w biologii środowiskowej i konserwatorskiej, medycynie klinicznej, nutrigenomice i nutrigenetyce, bioinformatyce oraz w biologii sądowej. |
|
||