Przedmioty w rejestracji Rejestracja na semestr letni 2020/21 - Instytut Psychologii WF-PS-2020/21_L
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2020/21_L - Semestr letni 2020/21 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2020/21_L | |||||
WF-PS-N-RC2 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład służy przekazaniu wiedzy z obszaru psychologii rozwoju człowieka dorosłego, z uwzględnieniem perspektywy antropologii kulturowej. Problematyka rozwoju w poszczególnych sferach jest tu łączona z analizą zmian rozwojowych i ukazywaniem specyfiki kolejnych etapów dorosłości. |
|
||
WF-PS-N-EUR2 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest ukazanie biologicznych podstaw ludzkiego zachowania w świetle aktualnych badań z zakresu etologii, socjobiologii, psychofizjologii i psychologii ewolucyjnej, a także genetyki behawioralnej. |
|
||
WF-PS-N-PERC2 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przygotowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego dla osób z niepełnosprawnością psychiczną. Uczestnictwo w programie środowiskowego domu samopomocy dla osób niepełnosprawnych psychicznie. Hospitacja zajęć w wybranych placówkach zajmujących się osobami z problemami integracji sensorycznej. |
|
||
WF-PS-N-CPT |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wprowadzenie w podstawowe zagadnienia z zakresu psychoterapii (kontakt, wgląd, zmiana, utrwalanie zmiany). Praktyczne poznanie niektórych metod i technik stosowanych w podstawowych kierunkach psychoterapii indywidualnej i grupowej. |
|
||
WF-PS-N-ETY |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest zapoznanie studentów z kierunkami etycznymi, a także z podstawowymi kategoriami etycznymi, takimi jak: wartości, cnoty, wolność, sumienie, odpowiedzialność. Zajęcia mają na celu kształtowanie umiejętności analizy tekstów filozoficznych, rozpoznawania założeń poszczególnych teorii etycznych oraz ich uzasadnień. Student podejmuje refleksję nad zagadnieniami etycznymi, uczy się samodzielnego myślenia i wyciągania wniosków w zakresie oceny moralnej działań człowieka. |
|
||
WF-PS-N-FCZ |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem niniejszych ćwiczeń jest zapoznanie studentów z problematyką filozofii człowieka w perspektywie historyczno-problemowej. |
|
||
WF-PS-N-HM |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Konwersatorium koncentruje się wokół tzw. historii mówionej (oral history) widzianej z perspektywy psychologicznej wraz z szerokim kontekstem, uwzględniającym m.in. antropologię kulturową i socjologię. Historia mówiona rozumiana jest tu jako interdyscyplinarna metoda badawcza, polegająca na zbieraniu, archiwizacji i analizie relacji słownych dotyczących zarówno wydarzeń historycznych, jak i osobistych doświadczeń ludzi. Część teoretyczna zajęć poświęcona jest takim zagadnieniom jak pamięć autobiograficzna i kulturowa, narracja, trauma oraz filozoficzne założenia oral history. Omawiana jest także rola i znaczenie słowa mówionego w kulturach tradycyjnych. Część praktyczna obejmuje poznanie metod zbierania, transkrypcji i analizy wywiadów autobiograficznych oraz samodzielne przeprowadzenie oraz opracowanie rozmowy ze świadkiem wydarzeń historycznych. |
|
||
WF-PS-N-HMP |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Spektrum tematycznym wykładów realizowanych w ramach tego przedmiotu, a zatem i podstawowym ich celem jest wprowadzenie studentów w podstawowe pojęcia, pytania i problemy klasycznej myśli psychologicznej, ze szczególnym uwzględnieniem jej historycznych i filozoficznych korzeni oraz kulturowego i biograficznego kontekstu powstania oraz logiki zmiany paradygmatów, w ramach których była/jest rozwijana. |
|
||
WF-PS-N-KTDPR |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia opierają się na dyskusji pomiędzy studentami oraz studentami a prowadzącym w oparciu o prezentacje wybranych zagadnień z teologii duchowości i psychologii religii. |
|
||
WF-PS-N-MN |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem konwersatorium jest zapoznanie z metodami zaliczanymi do grupy narracyjnych i ich podstawami teoretycznymi. Student powinien posiąść wiedzę na temat podstaw teoretycznych tych metod, ich wartości, zalet i wad. Powinien też zdobyć stosowne umiejętności i kompetencje w zakresie posługiwania się wybranymi metodami narracyjnymi, interpretacji wyników i ich wykorzystania w diagnozie, poradnictwie, psychoterapii i wspieraniu rozwoju osobowości, a także w badaniach naukowych. |
|
||
WF-PS-N-KMPW |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami psychologicznymi wykorzystywanymi podczas działań rewalidacyjnych i rehabilitacyjnych. Przedstawione zostaną wybrane terapie i metody adresowane do dzieci, młodzieży i dorosłych z różnymi rodzajami niepełnosprawności |
|
||
WF-PS-N-PJRI |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Konwersatorium podejmuje tematykę percepcji Ja w relacjach interpersonalnych zarówno z perspektywy własnej oraz innych. Omawia rolę cech wspólnotowych i sprawczych w percepcji społecznej, zjawisko metapercepcji oraz poczucia transparentności; rozważa problem pożądanej metapercepcji oraz pożądanej transparentności własnej osoby w różnych relacjach społecznych oraz w kontekście różnic indywidualnych w tym zakresie związanych z samooceną, płcią psychologiczną, stylem przywiązania, sposobem konstruowania Ja. |
|
||
WF-PS-N-KOSP |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: Uzyskanie wiedzy na temat praktycznych aspektów pracy biegłego sądowego z zakresu psychiatrii i psychologii. Zapoznanie się ze szczególnie trudnymi i kontrowersyjnymi sytuacjami klinicznymi. Przedstawianie problemów, z którymi można spotkać się w czasie pracy w placówkach medycznych wyspecjalizowanych w psychiatrii sądowej. Omówienie podstawowych zasad etycznych w pracy biegłego. |
|
||
WF-PS-KWPSK |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia skupiają się na podstawowych elementach pracy klinicznej z dysfunkcjami i zaburzeniami seksualnymi.Jednocześnie poruszają podstawy zaburzeń seksualnych w przebiegu zaburzeń psychicznych oraz chorób somatycznych z uwzględnieniem kwestii etycznych, społecznych oraz moralnych. |
|
||
WF-PS-N-MO |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WF-PS-N-MJK |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem ćwiczeń jest zapoznanie studentów ze specyfiką badań jakościowych i mieszanych, poznanie podstawowych podejść i metod badawczych stosowanych w takich badaniach, jak również sposobów analizy i interpretacji danych jakościowych. Ponadto ćwiczenia mają pomóc w kształtowaniu umiejętności krytycznej oceny, porównania metod oraz doboru metod do problemów badawczych. |
|
||
WF-PS-N-NEUR |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WF-PS-N-NEURC |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ćwiczenia poświęcone będą diagnozie neuropsychologicznej. Studenci poznają metody pracy neuropsychologa, proces diagnozy neuropsychologicznej oraz wybrane narzędzia diagnostyczne. Omówione zostaną zaburzenia wyższych funkcji poznawczych i rodzaje objawów klinicznych na skutek uszkodzenia różnych obszarów mózgu. |
|
||
WF-PS-N-COV |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W wykładzie zreferowano aktualny stan wiedzy zależności między poziomem stymulacji i aktywacji a poziomem funkcjonowania człowieka z perspektywy pandemii COVID-19 i przyszłych lotów międzyplanetarnych na Księżyc i Marsa. Weryfikowana będzie klasyczna hipoteza postawiona przez Donalda Hebba książce pt. „The Organization of Behavior”, w której Autor uwypuklił awersyjność, zarówno nadmiaru, jak i niedoboru, stymulacji i dążenie organizmu do zachowania optymalnego jej poziomu. Eksperyment deprywacyjny Hebba uważany jest w literaturze przedmiotu za przełomowy moment, powodujący wzrost zainteresowań wielu ośrodków naukowych badaniami eksperymentalnymi nad tzw. efektami deprywacji sensorycznej, izolacji socjalnej i uwięzienia. Jednak mimo wielu badań naukowych, pojawiło się, obok stwierdzonych empirycznie faktów, wiele mitów i legend naukowych, związanych przede wszystkim z interpretacją ex post uzyskiwanych wyników. |
|
||
WF-PS-N-PT2 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cykl wykładów poświęcony psychoterapii. Obejmuje zagadnienia takie jak historia psychoterapii, podstawowe założenia, cele i metody, teorie rozwoju osobowości oraz poglądy na psychopatologię. W wykładach przestawione będą podstawowe kierunki psychoterapii, badania nad skutecznością i efektywnością. Wykład zilustruje materiał kliniczny w postaci opisu przypadków. Celem kursu jest zapoznanie studentów z nowoczesną wiedzą dotyczącą psychoterapii oraz poglądów na strukturę osobowości, zaburzenia psychiczne i psychoterapię. |
|
||
WF-PS-N-POM2 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia poświęcone będą przeglądowi najważniejszych podejść psychoterapeutycznych oraz szczególnym technikom stosowanym w psychoterapii. |
|
||
WF-PS-N-PRG |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z różnymi formami pracy z grupą oraz procesem grupowym. |
|
||
WF-PS-N-PRT |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest wyposażenie uczestników w podstawową wiedzę, umiejętności i kompetencje, umożliwiające: (1) dokonywanie przeglądu literatury przedmiotu, (2) przeprowadzenie analizy i syntezy zgromadzonego materiału teoretycznego, (3) sformułowanie i uzasadnianie problemu badawczego, (4) sformułowanie i uzasadnienie pytań i hipotez badawczych, (5) teoretyczne zweryfikowanie hipotez oraz sformułowanie wniosków, a także (6) zapoznanie uczestników z obowiązującymi w psychologii standardami pisania tekstów naukowych. |
|
||
WF-PS-N-PZGCP |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do prowadzenia zajęć warsztatowych z grupą. Studenci zapoznają się z różnymi formami pracy z grupą oraz zadaniami, jakie stoją przed trenerem prowadzącym zajęcia. Ponadto studenci dowiedzą się, jak konstruować scenariusze zajęć warsztatowych oraz otrzymają wiedzę z zakresu poszczególnych technik i metod pracy z grupą. Zadaniem studentów będzie opracowanie scenariusza warsztatów psychoedukacyjnych dla uczniów (w wymiarze 5 godz. lekcyjnych) oraz przeprowadzenie go w wybranej placówce. |
|
||
WF-PS-PRKT |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student zapoznaje się z zasadami wykonywania zawodu w określonej placówce psychologicznej oraz z zasadami funkcjonowania psychologa na rynku komercyjnym i naukowym. |
|
||
WF-PS-N-PAP |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest poznanie rodzajów, przyczyn, teorii i konsekwencji agresji. Celem praktycznym jest poznanie metod badawczych w celu diagnostycznym. |
|
||
WF-PS-N-PA |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Istotę przedmiotu oddaje fragment: „All anthropology is psychological. All psychology is cultural” (Bock, 1988, Rethinking Psychological Anthropology, s. 27. New York: W. H. Freeman). Konsekwetnie celem wykładów jest zgłębienie relacji między psyche a kulturą i poznanie programów badań psychologicznych oraz nauk o kulturze dotyczących budowania adekwatnego obrazu człowieka. Ideę przewodnią/lejtmotyw kursu stanowić będzie perspektywa duszy a metodą antropoanaliza. |
|
||
WF-PS-N-EM |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Skrócony opis przedmiotu Poziom przedmiotu:podstawowy Cele: Celem zajęć ma być przekazanie wiedzy pozwalającej na uchwycenie podstawowych mechanizmów i prawidłowości przebiegu procesów emocjonalnych i motywacyjnych. Stąd też wykłady mają stawić prezentację współczesnych sposobów analizowania zjawisk emocjonalnych i motywacyjnych. Z uwagi na konieczność pełniejszego uchwycenia współczesnej myśli psychologicznej, pojawia się także analiza teorii, które legły u podłoża aktualnych stylów interpretacji emocji i motywacji. Efekt kształcenia: ukształtowanie podstawowych schematów i możliwości interpretacji zachowań motywacyjnych człowieka (zrozumienie źródeł, przyczyn zachowań) oraz umiejętności wyjaśnianie przyczyn procesów emocjonalnych i ich konsekwencji. Wymagania wstępne:podstawowa wiedza z zakresu psychologii emocji i motywacji |
|
||
WF-PS-N-PK2 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poziom przedmiotu:podstawowy Cele przedmiotu: jak opisane w semestrze zimowym. Efekt kształcenia: Uformowanie pozytywnych terapeutycznych postaw wobec chorych psychicznie oraz zdobycie praktycznych kompetencji z zakresu psychologii klinicznej. Wymagania wstępne: Ogólna wiedza odnośnie do biologicznych, psychologicznych i społecznych uwarunkowań zachowania się człowieka oraz koncepcje normy i patologii psychicznej. |
|
||
WF-PS-N-KPDM |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poziom przedmiotu : podstawowy Cele :Celem wykładów jest zapewnienie podstawowej wiedzy o psychopatologii dzieci i młodzieży, zarówno w aspekcie teoretycznym jak i praktycznym. Efekt kształcenia : Kształtowanie pozytywnych postaw wobec chorych psychicznie dzieci i młodzieży oraz dobrej znajomości dyscypliny (zdolność do rozmowy, badanie pacjentów i ich rodziców) . Wymagania wstępne: Ogólna wiedza o biologicznych , psychologicznych i społecznych czynników determinujących zachowania dzieci młodzieży. |
|
||