Przedmioty w rejestracji Rejestracja sla IV roku WF-ZPS-4-2020/21
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2020/21 - Rok akademicki 2020/21 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2020/21 | |||||
WF-ZPS-KR |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kryzys pojawia się w sytuacji gdy zostanie przekroczona osobista zdolność do radzenia sobie. Kryzysy mogą być wywołane przez wiele różnych sytuacji, w tym : trudnych sytuacji życiowych, doświadczeń zagrożenia życia, napaści seksualnych, przewlekłej choroby, zaburzeń psychicznych, przestępstw, straty,bezdomność , drastycznej zmiany sytuacji życiowej. |
|
||
WF-ZPS-MR |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poziom przedmiotu: średni Cele przedmiotu: Celem wykładu jest ukazanie roli małżeństwa i rodziny w życiu człowieka; podstawowych czynników warunkujących wysoką jakość związku małżeńskiego, ukazanie seksualności jako integralnej wartości związanej ze strukturą osobowości człowieka, a także analiza wpływu środowiska rodzinnego na dalsze życie człowieka oraz podstawowych funkcji rodziny. Ważne jest także, aby student nabył wiedzy niezbędnej w pracy w poradnictwie, w pracy z młodymi osobami, z małżeństwami, z rodzinami. Kompetencje - nabycie umiejętności potrzebnych w pracy w poradni, szczególnie ważnych w pogłębianiu komunikacji interpersonalnej i w rozwiązywaniu konfliktów. Wymagania wstępne: Oczekuje się, że student posiadał wiedzę z zakresu psychologii rozwojowej i wychowawczej |
|
||
WF-ZPS-NZ1 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem poznawczym ćwiczeń jest zapoznanie studentów z problematyką niepełnosprawności. Celem wychowawczym jest zwrócenie uwagi i uwrażliwienie na psychologiczne i społeczne problemy osób z niepełnosprawnością. |
|
||
WF-ZPS-PN |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Dzisiejsza diagnoza neuropsychologiczna służy nie tylko dokładnemu opisowi stanu klinicznego pacjenta, pomaga ocenić proces zdrowienia, ale przede wszystkim ma na celu opracowanie najskuteczniejszych metod rehabilitacji. Działania te wymagają poznania współczesnego stanu wiedzy na temat organizacji funkcji psychicznych w mózgu człowieka, deficytów powstałych na skutek jego uszkodzenia oraz mechanizmów plastyczności mózgowej. Podczas wykładów omówione zostaną wybrane zaburzenia i choroby mózgu oraz ich neuropsychologiczne konsekwencje. Studenci zapoznają się także ze współczesnymi metodami obrazowania funkcji i struktury mózgu. |
|
||
WF-ZPS-PN1 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci zostaną zapoznani z podstawami diagnostyki neuropsychologicznej oraz nowoczesnymi metodami badań funkcji poznawczych i rehabilitacji neuropsychologicznej. |
|
||
WF-ZPS-PP |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poziom przedmiotu:podstawowy Cele przedmiotu: Celem nauczania przedmiotu jest zapoznanie studentów ze zmianami jakie zachodzą w sposobie zażywania i nadużywania środków psychoaktywnych pod wpływem opinii społecznej, oraz jak ICD 10 i Światowa Organizacja Zdrowia obecnie definiuje uzależnienie. Podstawowe zadania nauczania przedmiotu to nabycie przez studentów umiejętności opisania podstawowych sposobów oddziaływania narkotyku, zdobycie umiejętności omówienia teoretycznych modeli uzależnienia oraz zapoznanie się z psychicznymi, społecznymi i medycznymi konsekwencjami związanymi z nadużywaniem środków psychoaktywnych. Efekt kształcenia: kształtowanie postawy profesjonalnego wsparcia zarówno osób uzależnionych jak i ofiar przemocy. Kompetencje: student opanowuje system pojęć i teorii wyjaśniającej zjawisko uzależnienia oraz przemocy, potrafi rozpoznawać i interpretować objawy zaburzonego zachowania człowieka. Wymagania wstępne:brak |
|
||
WF-ZPS-PU |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zadaniem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problemami sytuacji stresowych i ich wpływem na funkcjonowanie: społeczne, zdrowotne, etc. |
|
||
WF-ZPS-RW |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem nauczania jest dostarczenie wiadomości o procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych, uwarunkowaniach psychologicznych tego procesu wynikających z rodzaju i stopnia niepełnosprawności, percepcji społecznej ludzi niepełnosprawnych, mechanizmach regulujących przystosowanie do nauki, życia, pracy, psychologicznym zasadom rewalidacji, uczenia się i uczenia oraz psychologicznej charakterystyki wybranych rodzajów niepełnosprawności. Efekt kształcenia: to ukształtowanie postawy racjonalnego i teoretycznego rozumienia osoby niepełnosprawnej, jako jednostki posiadającej te same prawa funkcjonowania w społeczeństwie. Kompetencja: znajomość dyscypliny psychologii rehabilitacyjnej. |
|
||
WF-ZPS-RW1 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają przybliżyć problemy psychologiczne, społeczne oraz problematykę niesienia pomocy rewalidacyjnej i rehabilitacyjnej osób niepełnosprawnych, Problematyka ta dotyczy także osób chorób przewlekle chorych - osób będących na granicy trwałego naruszenia zdrowia i niepełnosprawności. |
|
||
WF-ZPS-SE1 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
WF-ZPS-SP |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest: poznanie problematyki przestępczości; poznanie przyczyn, rodzajów i przejawów niedostosowania społecznego; poznanie psychologicznych mechanizmów zachodzących w procesie sądowym; poznanie mechanizmów psychologicznych uruchamiających się w izolacji więziennej w kontekście resocjalizacyjnym. Celem praktycznym przedmiotu jest zachęta do pracy terapeutycznej wśród więźniów i byłych więźniów oraz w ogóle wśród niedostosowanych społecznie. |
|
||
WF-ZPS-TR |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poziom przedmiotu:podstawowy Cele przedmiotu: Zapoznanie słuchaczy z podstawowymi pojęciami związanymi z psychoterapią: czym jest psychoterapia, jakie są wskazania do kierowania na psychoterapię, z kryteriami doboru pacjentów do konkretnej metody psychoterapii, z relacją terapeutyczną, z przebiegiem procesu psychoterapii oraz z najważniejszymi jej kierunkami, rodzajami i różnymi szkołami. Wymagania wstępne: Podstawowa wiedza z zakresu psychologii klinicznej i psychopatologii. |
|
||
WF-ZPS-TR1 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poziom przedmiotu:podstawowy Cele przedmiotu: Celem zajęć jest nabywanie i rozwijanie umiejętności posługiwania się technikami terapeutycznymi z różnych podejść teoretycznych oraz rozumienie procesu psychoterapeutycznego. Wymagania wstępne:Podstawowa wiedza z zakresu psychologii osobowości i psychologii klinicznej |
|
||
WF-ZPS-WDZ |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poziom przedmiotu:podstawowy Cele przedmiotu: Celem wykładów w semestrze I i II jest pokazanie i uświadomienie różnych problemów wychowawczych wynikających z różnych rodzajów niepełnosprawności.Kolejnym celem wykładów jest zrozumienie potrzeb dziecka nabycie i rozwinięcie umiejętności pracy z dzieckiem niepełnosprawnym oraz współpracy z rodzicami dziecka niepełnosprawnego. Efekt kształcenia: umiejętność podejścia do wychowania dziecka niepełnosprawnego. Wymagania wstępne: Wiedza z zakresu wychowania dziecka niepełnosprawnego. |
|
||