Przedmioty w rejestracji Rejestracja na zajęcia dla I roku - historia sztuki WNHS-HS-1-20/21_Z
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|
WNHS-HS-WdMHSć |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem ćwiczeń jest przekazanie uczestnikom i uczestniczkom podstawowych informacji na temat metod historii sztuki. |
|
||
WNHS-HS-WdHSŹLHSć |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów/studentek z istotnymi, w kontekście nauk o sztuce, tekstami źródłowymi odnoszącymi się do kulczowych zagadnień kultury europejskiej. |
|
||
WNHS-HS-WdHSTA |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest nabycie przez studenta/kę umiejętności rozpoznawania technik artystycznych oraz podstawowej wiedzy na ich temat. |
|
||
WNHS-HS-WdHSP |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia zapoznają studenta z podstawowymi pojęciami z zakresu historii sztuki - plastyki. |
|
||
WNHS-HS-WdHSPć |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawową terminologią dotyczącą sztuk plastycznych; nauczenie uczestników ćwiczeń umiejętności samodzielnego tworzenia opisu dzieła sztuki. |
|
||
WNHS-HS-WdHSA |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: Poznanie terminologii architektonicznej (wykład - semestr zimowy) i nabycie umiejętności samodzielnego przygotowania opisu dzieła architektury (ćwiczenia - semestr letni). |
|
||
WNHS-HS-SSiWCHR |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład jest szerokim wprowadzeniem w sztukę starożytną, przedstawionym na tle warunków geograficznych, historycznych i religijnych. Ze względu na bardzo obszerny materiał, główny nacisk położony jest na zrozumienie sztuki starożytnej Mezopotamii, Egiptu, Grecji i Rzymu. Omawiane są zwłaszcza te dzieła, które miały wpływ na percepcję starożytności i rozwój sztuki w okresach późniejszych. Materiał prezentowany podczas wykładu podzielony jest na dwa semestry. W semestrze zimowym omawiana jest sztuka Mezopotamii i Egiptu, zaś letnim sztuka starożytnej Grecji i Rzymu. Dodatkowo, podczas wykładu zostanie wprowadzona tematyka recepcji antyku w sztuce nowożytnej na przykładzie Łazienek Królewskich i Królikarni. Zajęcia te odbędą sie w terenie. Wymagania wstępne: Ogólna wiedza historyczna określona poziomem szkoły średniej, w tym mitologii i wybranych przykładów literatury oraz podstawowe przygotowanie z zakresu historii sztuki i estetyki. |
|
||
WNHS-HS-SSiWCHRć |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: utrwalenie wiedzy zdobytej podczas wykładów na temat sztuki starożytnej. Główny nacisk położony jest na poszerzenie i ugruntowanie wybranych zagadnień z zakresu historii Grecji i Rzymu, geografii historycznej regionu, filozofii starożytnej, mitologii i religii. Podczas zajęć studenci będą ćwiczyć umiejętność datowania i atrybucji zabytków starożytnych. Zdobędą umiejętność prezentowania swoich prac przed grupą. Będą uczyć się samodzielnego wyszukiwania bibliografii oraz pisania prac z przypisami. W celu poszerzenia wiedzy zaplanowane są zajęcia w Muzeum Narodowym w Warszawie (Galeria sztuki starożytnej) i Łazienkach Królewskich. |
|
||
WNHS-HS-PŚPć |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas ćwiczeń Studenci poznają najważniejsze dzieła plastyki polskiej gotyku |
|
||
WNHS-HS-PŚE |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci poznają najważniejsze zjawiska artystyczne i reprezentujące je dzieła rzeźby i malarstwa romanizmu i gotyku. |
|
||
WNHS-HS-NDK |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład, którego celem jest zapoznanie studenta/ki z definicją pojęcia niematerialnego dziedzictwa kulturowego, wiedzą na temat przykładowych jego przejawów oraz umiejętnością badania tego zjawiska. |
|
||
WNHS-HS-LJŁ |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia dla studentów I roku I stopnia historii sztuki, zagadnienia gramatyki łacińskiej, tłumaczenie na j. polski tekstów łacińskich |
|
||
WNHS-HS-IWCHiŚć |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci uczą się analizy ikonograficznej dzieł sztuki wczesnochrześcijańskiej i średniowiecznej. Przygotowują krótkie wypowiedzi ustne, prezentacje, czytają zadaną literaturę. |
|
||
WNHS-HS-HSB |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest pokazanie oryginalności sztuki bizantyńskiej i post-bizantyńskiej. Zrozumienie jej fenomenu w świetle tekstów źródłowych. Równocześnie zweryfikowanie krzywdzących poglądów na temat Bizancjum, które pokutowały w nauce nowożytnej. Pokazanie dualizmu stylistycznego w rozwoju sztuki bizantyńskiej i wpływu "renesansu Paleologów" na rozwój humanizmu w Europie. W ramach zajęć zaplanowane jest wyjście do Galerii Faras, w Muzeum Narodowym w Warszawie. Studenci poznają historię odkrycia, dokumentacji oraz konserwacji malowideł oraz transportu i ekspozycji zabytków w Muzeum Narodowym w Warszawie i Muzeum Narodowym w Chartumie. |
|
||
WNHS-HS-HOiZZ |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W trakcie wykładu student zapoznaje się z charakterystycznymi cechami stylów sztuki ogrodowej, elementów kompozycji, programu i doboru gatunkowego roślin. Na zajęciach omawiane są najważniejsze ogrody i parki historyczne w Europie, od okresu starożytności do okres baroku, następnie od XVIII do XX wieku. |
|
||
WNHS-HS-AŚPć |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poznawanie dziejów polskiej architektury średniowiecznej, tworzenie całościowego obrazu przemian formalnych architektury w kontekście przemian społecznych. Lektura podstawowych opracowań dotyczących dziejów polskiej architektury średniowiecznej, zadawana co zajęcia. Dyskusja nad wynikami badań znanymi z zadawanej literatury. Przeprowadzenie kwerend bibliotecznych i przygotowanie pracy pisemnej, następnie prezentowanej i omawianej na zajęciach. |
|
||